Planer för framtiden?

Gixxer 750 -04 är väll drömmen, men ekonomin kommer nog inte räcka, känner jag på mig... (försäkringen...)

Utan att slita ihjäl sig kan man jobba ihop ca 1000 spänn i veckan... Det blir 4000kr i månaden + studiebidrag

Prioriterar man så går det

Anton_Ljunghusen skrev:
Utan att slita ihjäl sig kan man jobba ihop ca 1000 spänn i veckan... Det blir 4000kr i månaden + studiebidrag

Det funkar rätt fint även om man går i skolan med, jobbar själv 12 timmar i veckan så...

Anton_Ljunghusen skrev:

tråkigt bara att mna måste betala 30% i skatt.... någon som kan erbjuda svartjobb? :banana

prise skrev:
tråkigt bara att mna måste betala 30% i skatt.... någon som kan erbjuda svartjobb? :banana

TYST OCH KÖP MI... DIG EN SV! :mad:

För att vara ontopic: Tar A det första jag gör när jag fyller år. Skall sedan ha B innan hojen säljs.

Mr_Malossi skrev:
Njae jag e bara sådär allmänt snål att jag kan få ihop till dom pengarna :tungan Tex aprilian betalade jag helt själv och fick ihop de summorna på en sommar. Sommarjobbade bara ihop 8tusen är att tänka på. :hihi Sålde visserligen moppen också. Men har en del pengar nu på banken och mer pengar kommer in när aprilian säljs :yoparty Dvs= ingen pappa betalar är fattig och lycklig :banana :hihi

Och moppen, vem betalade den?

uggla skrev:
Du fick väll hem din 125a i helgen?

hehe joo iof men 1år te man ska skaffa mellankort o bil men 125:an behåller jag :yoparty men man kan drömma fast det blir nog inte nån mellanhoj utan det blir te att spara te tung dvs om man inte vinner på lotto :banana

prise skrev:

Du måste först ha tjänat upp till 16900 kr tror jag det är innan du ens börjar betala skatt, sen så tjänar nog ingen här (som går i skolan) sådana summor om året, sen att de ska komma upp i så mycket att man måste betala 30% i skatt. Det är indelat i små steg, man kan kolla upp hur mycket skatt man får betala på det man tjänat en månad.

Edit:Felskrivet

Last edited:
Vanish skrev:
Du måste först ha tjänat upp till 16900 kr tror jag det är innan du ens börjar betala skatt, sen så tjänar nog ingen här (som går i skolan) sådana summor om året, sen att de ska komma upp i så mycket att man måste betala 30% i skatt. Det är indelat i små steg, man kan kolla upp hur mycket skatt man får betala på det man tjänat en månad.

Edit:Felskrivet

Går jävligt fort att dra in det på ett år..

Mr_Malossi skrev:
Njae jag e bara sådär allmänt snål att jag kan få ihop till dom pengarna :tungan Tex aprilian betalade jag helt själv och fick ihop de summorna på en sommar. Sommarjobbade bara ihop 8tusen är att tänka på. :hihi Sålde visserligen moppen också. Men har en del pengar nu på banken och mer pengar kommer in när aprilian säljs :yoparty Dvs= ingen pappa betalar är fattig och lycklig :banana :hihi
Vem betalade för skydden då? http://www.bikepics.com/pictures/111134/ ser inte ut som dom billigaste grejerna direkt :D

uggla skrev:
Går jävligt fort att dra in det på ett år..
Jobbade ihop 25 i somras.. :näsblod Men man har ju inte nåt jobb annars så... hade vart gött med lite knäck resten av året också.

Ska köra upp för A sen får jag se om det blir nåt B kort. men ingen bil. :D får köpa nån billig mellanhoj. planerar att ha kvar 125an ett tag till. Kanske en offroad i 10k kronors klassen. :rolleyes: Eh :tungan får se vad pengarna räcker till.

KalleNorton skrev:
Vem betalade för skydden då? http://www.bikepics.com/pictures/111134/ ser inte ut som dom billigaste grejerna direkt :D

Hehe känner mig något knäckt :D betalade 2500kr för skinnstället själv, resten betalade farsan :rolleyes: Och resten av grejerna pröjsade morsan :tomten och ähh.. körkortet betalade också mamma :gnissla men va fan jag betalade ju hojen själv, tanken räknas! :yoparty :D

Gasen behåller jag sen blir det nog B kort för mig + bil.. farsan payar ju så :rolleyes: dock betalar jag av hojen heheh :D :rofl

BlueNinJa skrev:
Gasen behåller jag sen blir det nog B kort för mig + bil.. farsan payar ju så :rolleyes: dock betalar jag av hojen heheh :D :rofl

Pappa betalar :7peta Föresten står min aprilian på farsan :D Ojdå skulle jag inte sagt det? :rolleyes:

Mr_Malossi skrev:
Pappa betalar :7peta Föresten står min aprilian på farsan :D Ojdå skulle jag inte sagt det? :rolleyes:

Mjo .. men har man ett löfte till honom sa har man =) "slutade" dricka när jag var 13.. för då sade min kloke far att om jag inte snusa , rökte , drack mig stup full OBS [STUP] Visst jag tar en pilsner med grabbarna då och då. .. men iallafall då skulle han bjussa på kort + en första bil =) tycker jag e helt okay !

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...