Placering av slang?

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Monterade av tanken på min Yamaha XJ900 -83 och hittade en slang som inte var inkopplad någonstans,,, Den andra änden är inkopplad på ett rör som går emellan 2 förgasare.

Förtydligande : Jag demonterade 1 bensinslang från bensinkran samt 1 vaccumslang från bensinkran.
Hittade ytterligare 1 slang , ungefär lika lång som de andra som ej var inkopplad någonstans. Denna slang är inkopplad på ett rör mellan 2 förgasare.

Skall denna slang möjligen vara inkopplad till luftburken ?

Del Nr 40 i denna skiss är det vad jag syftar på.
http://www.megazip.net/zapchasti-dl...j900-26114/xj900rk-808770/carburetor-14496259

Det sitter väl en T-koppling för bensinslang mellan förgasare 1-2 och en mellan 3-4. Dessa två soppaslangar går till en T-koppling som går till soppakranen.

Till soppakranen har jag lokaliserat. Den fungerar som den ska. Hojen har varit körd med den lösa slangen på detta vis , av den anledningen misstänker jag att den skall vara kopplad till luftburken. Är ej säker dock ,därav frågan.
Del Nr 40 i skissen kallas "starter con" ,, vad kan detta vara?
På denna skiss är det slang Nr 10 jag tror jag hittat, ej säker som sagt.
http://www.megazip.net/zapchasti-dl...j900-26114/xj900rk-808770/air-filter-14496256
Hojen står förnuvarande lite illa till , ej heller på hemmaplan, så jag har ej möjlighet att undersöka vidare.

Ventilation av flottörhuset sker oftast till fria luften. Känner man att man bara måste koppla den lösa slang-änden någonstans - rekommenderas en turbokonvertering av hojen.

Nr 10 är till vevhusventilationen. Från motorn till luftburken.

De två slangarnas anslutningar på förgasarraden, ser de anslutningarna likadana ut? Sitter de som jag skrev i mitt förra svar?

Du kan bildgoogla xj900 carb så ser du hur det ska se ut.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back