Placering av slang?

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Monterade av tanken på min Yamaha XJ900 -83 och hittade en slang som inte var inkopplad någonstans,,, Den andra änden är inkopplad på ett rör som går emellan 2 förgasare.

Förtydligande : Jag demonterade 1 bensinslang från bensinkran samt 1 vaccumslang från bensinkran.
Hittade ytterligare 1 slang , ungefär lika lång som de andra som ej var inkopplad någonstans. Denna slang är inkopplad på ett rör mellan 2 förgasare.

Skall denna slang möjligen vara inkopplad till luftburken ?

Del Nr 40 i denna skiss är det vad jag syftar på.
http://www.megazip.net/zapchasti-dl...j900-26114/xj900rk-808770/carburetor-14496259

Det sitter väl en T-koppling för bensinslang mellan förgasare 1-2 och en mellan 3-4. Dessa två soppaslangar går till en T-koppling som går till soppakranen.

Till soppakranen har jag lokaliserat. Den fungerar som den ska. Hojen har varit körd med den lösa slangen på detta vis , av den anledningen misstänker jag att den skall vara kopplad till luftburken. Är ej säker dock ,därav frågan.
Del Nr 40 i skissen kallas "starter con" ,, vad kan detta vara?
På denna skiss är det slang Nr 10 jag tror jag hittat, ej säker som sagt.
http://www.megazip.net/zapchasti-dl...j900-26114/xj900rk-808770/air-filter-14496256
Hojen står förnuvarande lite illa till , ej heller på hemmaplan, så jag har ej möjlighet att undersöka vidare.

Ventilation av flottörhuset sker oftast till fria luften. Känner man att man bara måste koppla den lösa slang-änden någonstans - rekommenderas en turbokonvertering av hojen.

Nr 10 är till vevhusventilationen. Från motorn till luftburken.

De två slangarnas anslutningar på förgasarraden, ser de anslutningarna likadana ut? Sitter de som jag skrev i mitt förra svar?

Du kan bildgoogla xj900 carb så ser du hur det ska se ut.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT