Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:ahh, låter bra
någon som föresten vet vad det är för material i röret? Svetsaren va orolig för att det va rostfritt eller liknande och att han inte kunde svetsa i de, hojen är en gsxrw-92
Dyrt? Ett billigare alternativ är att åka iväg till skroten o hitta en begagnad lambdasond och sedan använda en gammaldags voltmeter!cRoC skrev:Okey det var såpass dyrt, då får det vänta. Eftersom en 2-taktare trycker ut endel oförbrända avgaser måste man väl ha en annan omräkningsformel?
HanneZ skrev:Skit, varför går det inte att svetsa i rostfritt?
HanneZ skrev:ahh, låter bra
någon som föresten vet vad det är för material i röret? Svetsaren va orolig för att det va rostfritt eller liknande och att han inte kunde svetsa i de, hojen är en gsxrw-92
Eller för rf.Henkka skrev:... TiG är ju för tex aluminium...![]()
Robban_C skrev:Silverlodet smälter vid 5-600 grader men mjuknar antagligen vid lite lägre temperaturer.
Jag kan kolla exakt temp men det ligger i de trakterna. Kan säkert skilja något beroende på fabrikat också.AndersD skrev:Jösses, inte mer ?? Min hårdlödda mutter har ju som sagt hållt bra länge, men jag trodde nog att hårdlodet hade högre smälttemp än så... då ligger kanske min lödning på gränsen då...?
Tackar, bra info ! / Anders
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT