Plånboken = revbensknäckare?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Kan det va så?
Två ggr har jag i samband med vurpa brutit av flera revben på vä sida ungefär där plånboken ligger i innerfickan på stället.
Dags att lägga av plånboken o bara ha med VISA-kortet?

Lägg annars plånboken, nycklar etc. i kutsen :) lägg allt i en plastpåse om du inte vill att något ska trilla ut eller åka runt!

Själv har jag för tight ställ så jag kan inte ha något i mina innerfickor. det bästa är ju att inte ha det för det finns ju risk som du säger att de orsakar skada mm.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Lägg annars plånboken, nycklar etc. i kutsen :) lägg allt i en plastpåse om du inte vill att något ska trilla ut eller åka runt!

Själv har jag för tight ställ så jag kan inte ha något i mina innerfickor. det bästa är ju att inte ha det för det finns ju risk som du säger att de orsakar skada mm.

Mobil undantaget! En del säger att det är bättre att lägga undan mobil i en ryggsäck, kuts etc, för man kan även riskera skadas av den om man går omkull, men jag personligen är villig att ta ev sådanna skador och förhoppningsvis en tele som är hel så man kan meddela omvärlden vid en ev avåkning.

Inte vill man ligga skadad i en slänt med vetskap att man har en telefon i kutsen eller i en ryggsäck som man inte har möjighet att komma åt..

Ja det är vanligt. Har själv haft pneumothorax pga en Canon Ixus som var hårdare än mina revben. Inget tjockare än kreditkortet skall ligga innanför stället...

har plåndbok och mobil i byxfickorna. nycklar och annat vasst får ligga i kutsen.

körkort å bensinkort är det enda som platsar i mitt skinnställ, mer än så =väska.
å folk åker med nyklar å annat skit i skinnstället, uschusch

Det enda jag har på mig är mobilen av tidigare nämnd anledning, dessutom en gummerad som tål både vatten och rejält med stryk. Plånbok mm ligger i kutsen!

Fredrik:tummenupp

Jag fick endel skäll (berättigat) när jag åkte omkring med en kulspetspenna i halsliningen, tyvärr har jag nog glömt den där flera gånger :huvet

Mobil undantaget! En del säger att det är bättre att lägga undan mobil i en ryggsäck, kuts etc, för man kan även riskera skadas av den om man går omkull, men jag personligen är villig att ta ev sådanna skador och förhoppningsvis en tele som är hel så man kan meddela omvärlden vid en ev avåkning.

Inte vill man ligga skadad i en slänt med vetskap att man har en telefon i kutsen eller i en ryggsäck som man inte har möjighet att komma åt..

Kan bara hålla med. Mobilen nära vid eventuell nödsituation.

Lyckades volta med förra hojjen o få fraktur på svankotan höftbena, mm :kryckor. Hade de inte vara folk som åkt förbi, så hade det antagligen tagit mig 20-60min att nå hojjen och förvärrat skadan. Trots att hojjen bara låg några meter bort.

Fast hårda föremål kan ju skydda också. Om man nu lyckas landa på en sten, precis där skall du ha plånboken.

Magväska fast på ryggen funkar nog bra.

:va

Vart gör du av gåstavarna då? :D

Har svårt att tänka mig att en platt iphone och en ännu plattare plånka skulle vara så farligt så man skulle bekymra sig om att stuva bort dom.

En gammal Ericsson 337 med det större batteriet skulle jag nog inte ha på mig.

• Gilla
Reaktioner: Ric
Vart gör du av gåstavarna då? :D

Har svårt att tänka mig att en platt iphone och en ännu plattare plånka skulle vara så farligt så man skulle bekymra sig om att stuva bort dom.

En gammal Ericsson 337 med det större batteriet skulle jag nog inte ha på mig.

det är smidigt med magväskan på ryggen tbh :)

En bekant berättade om en person som hade kättinglåset i ryggsäcken. En vurpa senare såg ryggraden ut som ett Z.

Har själv ibland både plånkan och kameran i bröstfickorna men ska skaffa en tankväska istället att ha dessa i. Inte alltid självklart att inse faran med att ha dessa saker i fickorna när man kör hoj..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT