PeterNorth
Bannad
Läs på lite på wiki om Peter North, och framför allt Matt Ramsey, artistnamnet han använde innan han började med heterofilmer...![]()
![]()
Varför tror du jag har börjat hänga på skogis på onsdagar?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Läs på lite på wiki om Peter North, och framför allt Matt Ramsey, artistnamnet han använde innan han började med heterofilmer...![]()
![]()
Magväska fast på ryggen funkar nog bra.
![]()
Har Ipod Nano i innerfickan, 5 generationen och inte den senaste lilla fyrkantsfjanten. Jag kör nästan jämt med musik o då har det blivit så även om det kanske inte är optimalt, den är dock väldigt tunn o ligger i sin tur i ett läderfodral = totalt bygger det ca 1cm varav 6.2mm är hårt - ajjpodden.
Någon som kör med bröstskydd i skinnstället? Kanske vore det optimala men bara om det är tillräckligt smidigt. Haft en spricka i ett revben och bara det gjorde att jag knappt kom ur sängen dagen efter = då jag upptäckte att något var knas och det har jag inget större behov av att få uppleva igen![]()
Smällar tål dom nog tillräckligt, att falla ner över ett bomhinder från en två meter hög häst som dessutom är en meter till upp frestar på det också.De smidigaste ryggskydden hittar man inom ridsporter. Frågan är om de är tillräckligt hårda för smällar över 40 km/h.
De smidigaste ryggskydden hittar man inom ridsporter. Frågan är om de är tillräckligt hårda för smällar över 40 km/h.
Smällar tål dom nog tillräckligt, att falla ner över ett bomhinder från en två meter hög häst som dessutom är en meter till upp frestar på det också.
Problemet med ridsportens skudd är att dom troligen inte tål att glida över asfalten. Men det löser man ju med ett ställ som tål det istället.
Ska faktiskt ut o rida snart igen (men säg det inte till någon) och då fick jag just reda på att jag kan få testa en skyddsväst som det benämndes. Om jag nu kommer i den vill säga, skulle dock vara ställbar så jag får se och i annat fall vet man åtminstone lite bättre vad det är för något.
Den är ju även tänkt att fördela trycket om en häst skulle få för sig att trampa på en så lite stryk bör den ju tåla![]()
Jag skulle inte vilja ha min ridväst på mig när jag kör hoj iallafall, lågfartsfall och lättare hovkänning fixar de där västarna
Det har ju blivit ett par marksyningar från hästryggen, låga ringar när man hänger som bäst och hästfn får för sig att svänga t.ex. Obalans i sadeln efter en schysst smäll från polarns lans en annan gång men man lär sig fallteknik iallafall. Vid uppvisning så kör vi med "gamla" grejer, vadderad jacka, ringbrynja och läderharnesk = odödlig![]()
Du märker hur otympliga de där västarna är senDet jag letar efter är naturligtvis ett komplement och inte något som ska ersätta befintliga skydd = skinnställ och ryggskydd.
Jag skulle inte vilja ha min ridväst på mig när jag kör hoj iallafall, lågfartsfall och lättare hovkänning fixar de där västarna
Det har ju blivit ett par marksyningar från hästryggen, låga ringar när man hänger som bäst och hästfn får för sig att svänga t.ex. Obalans i sadeln efter en schysst smäll från polarns lans en annan gång men man lär sig fallteknik iallafall. Vid uppvisning så kör vi med "gamla" grejer, vadderad jacka, ringbrynja och läderharnesk = odödlig![]()
Och där fick du antingen många ovänner vid skogis, eller hjälpte många att komma ut ur garderobenVarför tror du jag har börjat hänga på skogis på onsdagar?När kvinnorna tryter får man ta dom smulorna som finns.
Du märker hur otympliga de där västarna är sen
Plats i skinnstället, fetglöm![]()
Bästa/smidigaste grejerna till skydd när man åker hoj hittar man nog hos race-tillverkare
Har endast ett löst kreditkort, några sedlar, körkort och en lös garagenyckel i innerfickan på skinnstället när jag kör. Telefonen brukar jag lägga i kutsen eller i en ryggsäck under färd. Om jag skulle skadas allvarligt lär jag ändå inte få fram telefonen ur innerfickan på skinnstället. Med en ryggsäck vore det näst intill omöjligt att nå den skadad. Att få av sig ryggsäcken är som att dra av sig en tvångströja light. Det är ett krav för att nå innerfickan. För att gräva fram telefonen ur innerfickan måste man var lite akrobatiskt lagd. Det hade nog nästan varit lättare att förvara en telefon i ett fodral spänt på smalbenet eller dylikt.![]()
Kör med denna till min ajFååån...
http://www.hoodies.se/index.php?pag...ategory_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=71
Jag ville vara Mario och få prinsessan.Vem ville inte bli riddare på den tiden och få princessan![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |