Pizzeria med utkörning på Kungsholmen?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Få saker kan kosta så mycket mer än det smakar än pizza som körs hem till dörren så jag måste fråga:
- Någon som känner till en pizzeria, som kan leverera till Kungsholmen, som faktiskt är värd pengarna?

Vi skall ha lite AW med poker på jobbet och slipper helst ge oss ut på jakt efter pizza så därav min fundring...

Tips?

De får gärna ha LCHF-pizzor utan botten.. :näsblod :rolleyes:

Låt en taxi hämta upp från något favoritställe eller kolla ifall det finns något av dem som är med i http://onlinepizza.se/

Har sett och hört att det är allt fler som anslutit sig till dem och ökat sin omsättning rätt rejält. Här i stan även bättre ställen som har så kallade gourmet pizzor. Jag bor dock i närheten av dem så jag har aldrig nyttjat tjänsten i fråga. Hur det ligger till i Stockholm kan jag inte svara på. Var ett par år sedan jag bodde där. Då brukade Ciao Ciao vara ett ställe som skiljde sig från mängden med bättre råvaror än den genomsnittliga pizzerian. Ett annat bra ställe var Vedugnen i Alvik. Jag hade dock inte valt ett ställe allt för långt bort eftersom pizzan hinner kallna en hel del under transport. På online tjänsten finns det betygsättning så kanske kan det vägleda dig till något vettigt ställe.

Sista dagarna innan tenta (varje gång :huvet) när man sitter 07.30 - 21.00 brukar vi beställa från onlinepizza till campus (Lkpg), brukar gå på typ 80 pix /pers för standardpizza + en cola. Helt ok för att få det utkört tycker jag. Ska man bara ha 1 pizza däremot blir det dyrt, men det är väl inte så konstigt?

Ska ni beställa typ 11 st brukar det väl knappt kosta nåt extra alls om man inte ska dem 3 mil bort.

Ska ni beställa typ 11 st brukar det väl knappt kosta nåt extra alls om man inte ska dem 3 mil bort.

Pengarna är egentligen inget problem. Men eftersom utkörningspizza i Sthlm kostar en del så vill man ju gärna välja någon som har goda pizzor. Sen finns det ju inga "snabba" transporter i Sthlm.

Nu lutar det åt att beställa från pizza Hut. Då vet man vad man får. De håller nog värmen bättre än italienska pizzor..

Sista dagarna innan tenta (varje gång :huvet) när man sitter 07.30 - 21.00 brukar vi beställa från onlinepizza till campus (Lkpg), brukar gå på typ 80 pix /pers för standardpizza + en cola. Helt ok för att få det utkört tycker jag. Ska man bara ha 1 pizza däremot blir det dyrt, men det är väl inte så konstigt?

Onlinepizza har ju flera olika pizzerior under sitt tak. Så vad en pizza kostar med hemkörning kan variera ganska mycket. För att inte tala om att diverse thaihak och annat också är anslutna.

Här i stan verkar de som ligger på Onlinepizza ha gratis hemkörning när man beställer för från någonstans mellan 130-150kr och en pizza kostar ungefär mellan 65-74kr på de pizzeriorna. Så 2-3st pizzor eller 2st pizzor och någon läsk, sallad och bearnaisesås så kommer man över gränsen. Beställer man under gränsen så verkar utkörningskostnaden ligga ungefär i nivå med vad en pizza kostar.

AW med jobbet. Då finns det ju minst en person som är arbetsplatsens bitch. Skicka iväg denne och handla pizza.

Så fick det bli. Jag skickade iväg två chefer att hämta pizzor. Pizza Hut vägrade köra ut och tiden tillät inte att åka in till city och hämta så det blev pizza från något hak i Kristineberg som chefen fick hämta.

Jag tror problemet är att Korvgubben ÄR bitchen, annars hade han inte behövt starta den här tråden. :)

Jo, det är lite bitchigt att på eget initiativ dra ihop en AW med poker, öl och pizza för kollegorna.. Hade man varit lite mindre ghey hade man suttit passiv och väntat på att någon annan kollega tar initiativ till aktiviteter.

Hur var Idolfinalen föresten? Hade du bra platser längst fram nära scen eller tvingades du sitta långt upp på läktaren?

Bara för jag såg den här tråden så vill jag ha en pizza till bandhagen... Typ nu!! Betalning kan ske i natura om så måste ske... :drool

Är pizzan ett led i din nya LCHF-satsning? :hihi

Jag har inte påbörjat någon LCHF-satsning. Jag har ju ännu inte bestämt mig för om jag skall bemöda mig att ge mig på ett försök och som jag skrev i tråden har jag framförallt inte möjlighet att göra det just nu då jag för stunden inte kan kosta på mig trötthet och koncentrationsproblem som ofta kommer under omställningsveckorna..

Jag har inte påbörjat någon LCHF-satsning. Jag har ju ännu inte bestämt mig för om jag skall bemöda mig att ge mig på ett försök och som jag skrev i tråden har jag framförallt inte möjlighet att göra det just nu då jag för stunden inte kan kosta på mig trötthet och koncentrationsproblem som ofta kommer under omställningsveckorna..

Skit i LCHF. Ät aningen mindre och skipa snasket, sen skall du se att det börjar hända grejjer.

Vad gäller pizza på kungsholmen så är det Il Forno som gäller, bara skicka en taxi.
Kan va bra att veta till nästa gång. :tummenupp

Tröttheten och koncentrationssvårigheterna vid diet är jag ganska säker på beror på fettbrist.
Hjärnan behöver fett för att fungera.
Särskilt under stress.
Inga problem med LCHF.

Vad gäller pizza på kungsholmen så är det Il Forno som gäller, bara skicka en taxi.
Kan va bra att veta till nästa gång. :tummenupp

Ska man ändå skicka taxi är det (beroende på vilken ända av holmen man är på) inte långt till Lilla Essingen och Ibolina - bästa pizzorna jag ätit iaf.

Färksa råvaror rakt igenom och mer Deli-känsla än pizzeria. De som bakar där känns faktiskt mer som riktiga kockar än pizzabagare sett till mathantering osv och kvaliteten på allt följer med hela vägen förbi smaklökarna ner i magen. *Mums*

Saknar "lillan" :(

Tröttheten och koncentrationssvårigheterna vid diet är jag ganska säker på beror på fettbrist.
Hjärnan behöver fett för att fungera.
Särskilt under stress.
Inga problem med LCHF.

Så gott som alla som jag pratat med som kör LCHF har haft ganska påtagliga omställningssymptom när de börjat med LCHF eftersom kroppen inte är van att använda fett som primär energikälla... Att det går över är det ingen tvekan om men jag har bara inte tid att ta den omställningen de närmaste veckorna.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D