Pizzeria med utkörning på Kungsholmen?

Du skall äta mycket fett för att kroppen skall ställa om till att bränna fett.
Av någon anledning, så verkar inte kroppen omvandla inmundigat fett till kroppsfett alls i samma utsträckning som den omvandlar kolhydrater till fett.
Varför trodde du att det heter LCHF?

Jag sa att jag skulle minska kaloriintaget, inte fettintaget.
LCHF liksom alla andra metoder går ju ut på att minska det totala kaloriintaget. LCHF gör det genom att man nästintill helt eliminerar kolhydraterna men faktum återstår, det som ger viktminskningen är minskat kaloriintag.
Det som gör att jag är nyfiken på LCHF är min förkärlek för ost och beranaise och att det dessutom sägs att man inte blir hungrig och sötsugen som när man väljer att minska kaloriintaget på andra sätt...

Jag sa att jag skulle minska kaloriintaget, inte fettintaget.
LCHF liksom alla andra metoder går ju ut på att minska det totala kaloriintaget. LCHF gör det genom att man nästintill helt eliminerar kolhydraterna men faktum återstår, det som ger viktminskningen är minskat kaloriintag.
Det som gör att jag är nyfiken på LCHF är min förkärlek för ost och beranaise och att det dessutom sägs att man inte blir hungrig och sötsugen som när man väljer att minska kaloriintaget på andra sätt...

Åter igen:
Low Carb, HIGH fat.
De flesta som misslyckas med att följa LCHF gör det för att de inte äter tillräckligt med fett.
Du är nog mer inne på GI (Glukemiskt Index).

Åter igen:
Low Carb, HIGH fat.
De flesta som misslyckas med att följa LCHF gör det för att de inte äter tillräckligt med fett.
Du är nog mer inne på GI (Glukemiskt Index).

Jag har läst mina egna inlägg upprepade gånger nu och kan faktiskt inte förstå var du läser någonstans?!:va
Var hittar du något som ens antyder att jag hade tänkt äta lite fett?
Jag har ingen avsikt att försöka köra LCHF utan att äta fett. Ost, smör, grädde, bearnaisesås, bacon, fläsk... Det är ju för att man får äta mycket sånt som det blir mentalt görbart att välja bort bröd, potatis och pasta...

Jag vet precis vad LCHF står för men vidhåller fortfarande två saker:
1. All viktminskning handlar om att äta mindre än man förbrukar.
2. LCHF är i grund och botten inget annat än en enkel metod för att sänka kaloriintaget.

Att köra någon Paulunsk GI-diet finns inte på kartan.

Jag har läst mina egna inlägg upprepade gånger nu och kan faktiskt inte förstå var du läser någonstans?!:va
Var hittar du något som ens antyder att jag hade tänkt äta lite fett?
Jag har ingen avsikt att försöka köra LCHF utan att äta fett. Ost, smör, grädde, bearnaisesås, bacon, fläsk... Det är ju för att man får äta mycket sånt som det blir mentalt görbart att välja bort bröd, potatis och pasta...

Jag vet precis vad LCHF står för men vidhåller fortfarande två saker:
1. All viktminskning handlar om att äta mindre än man förbrukar.
2. LCHF är i grund och botten inget annat än en enkel metod för att sänka kaloriintaget.

Att köra någon Paulunsk GI-diet finns inte på kartan.

Du är väl medveten om att fett har högt kaloriinnehåll?

Du är väl medveten om att fett har högt kaloriinnehåll?

Jadå, väl medveten. Men det är fortfarande så att vikminskning med LCHF primärt beror på att man minskat sitt kaloriintag.
Man äter helt enkelt mindre portioner för att proteiner och fett ger en annan mättnadskänsla än om man mufflar i sig stora lass kolhydrater. Dessutom upplever många minskat sötsug och hunger vilket gör att man får än lättare att äta regelbundet och stå emot onödiga små munsbitar mellan målen.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet