Tjena!
Kontrollerade ventilspelet häromdan inför säsongen, nöjd kunde jag konstatera att spelen var inom toleranserna, men till min fasa upptäckte jag att jag fått såriga ytor på två av insugsnockarna.
Nu är det inte så mycket, men hur ska jag stoppa ytterligare skador?
Vad jag har förstått så uppstår pitting bara vid låga varv, har jag då gjort fel som varmkört innan jag kört? Inte för att jag varmkör med speciellt låga varv men det kanske är bättre att bara starta motorn och sticka iväg, eller?
Jag vet att tidigare årsmodeller(84-86) av GPZ900R hade problem med kammarna, men min årsmodell(88) ska vara förskonad från detta
.
Har även av någon anledning använt 10w40 olja vid några tillfällen, är den för tunn?
Tar gärna emot tips, för kammar är svindyra!
Kontrollerade ventilspelet häromdan inför säsongen, nöjd kunde jag konstatera att spelen var inom toleranserna, men till min fasa upptäckte jag att jag fått såriga ytor på två av insugsnockarna.
Nu är det inte så mycket, men hur ska jag stoppa ytterligare skador?
Vad jag har förstått så uppstår pitting bara vid låga varv, har jag då gjort fel som varmkört innan jag kört? Inte för att jag varmkör med speciellt låga varv men det kanske är bättre att bara starta motorn och sticka iväg, eller?
Jag vet att tidigare årsmodeller(84-86) av GPZ900R hade problem med kammarna, men min årsmodell(88) ska vara förskonad från detta
Har även av någon anledning använt 10w40 olja vid några tillfällen, är den för tunn?
Tar gärna emot tips, för kammar är svindyra!
