Jocke K
Glad Medlem
sandstream skrev:Räcker för att jag aldrig skulle köpa dem![]()
Jo det kostade mig en trasig knäskål och två missade månader på hojen.

Men jag kör nästan enbart när vägarna och banorna är torra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:Räcker för att jag aldrig skulle köpa dem![]()
Regn kan ju komma när man minst anar det så jag väljer hellre ett däck som kanske inte är lika bra som SC när det är snustorrt men som funkar bra även i regn.Jocke K skrev:Jo det kostade mig en trasig knäskål och två missade månader på hojen.![]()
Men jag kör nästan enbart när vägarna och banorna är torra.
sandstream skrev:Regn kan ju komma när man minst anar det så jag väljer hellre ett däck som kanske inte är lika bra som SC när det är snustorrt men som funkar bra även i regn.
Men det är jag det!![]()
Nej, Diablo har fungerat klockrent för mig så det blir dem nästa gång också!Jocke K skrev:Det låter som om det nya Pilot power är däcket för dig..
Hade lite "bråttom" till Gelleråsen i somras och det började regna som bara den i Köping.gthyni skrev:Fast det är ju inget kul att ligga och puttra i ösregn.
sandstream skrev:Så länge jag inte tappar greppet med Diablo på bana (som beror på att jag inte pressar så hårt som man kan, om man kan) så känns det bra och säkert!![]()
Kan vara bra att veta om man köper en R1:a eller någon annan touringhojgthyni skrev:Det har kommit ett Diablo Strada nu också,
men det är mer åt sporttouringhållet,
lite hårdare lite längre livslängd.
Citerar mig själv häraRWe skrev:Det finns ju både Diablo som finns under "street/supersport"
http://www.pirellimoto.com/en_96/ti...esc&catid=96STSUP&productid=16837&nome=DIABLO
...och Diablo Corsa som finns under "racing/street"
http://www.pirellimoto.com/en_96/ti...tid=96RASTR&productid=16838&nome=DIABLO_CORSA
Jo, båda versionerna är utmärkta däck. På gata märker inte jag någon direkt skillnad,aRWe skrev:Citerar mig själv här![]()
Är det någon som har provat Diablo Corsa jämfört med Diablo
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen