Pirate Pontén

Min röst ligger på PP för att de stora partierna måste inse att vi inte godtar deras ignorans av de, för många av oss, viktiga integritetsfrågorna!

Sen angående topic så är det väldigt roande men också skrämmande att det ens går att genomföra!

Jag var också och röstade på Piratpartiet idag men främst inte för att jag är för laglig fildeldning av upphovsrättskyddat material utan för att jag är emot massavlyssning av Sveriges befolkning.

Ett annat skäl är att lyfter vi inte upp frågan nu så kanske det ser ännu värre ut om 10år där BigBrother vet exakt allt som dig och vad du har gjort från morgon till kväll.

Ytterligare ett skäl att rösta på PP är att de större etablerade partierna får upp ögonen om vad en stor del av befolkningen anser om massövervakning.
Ställer sig partierna inte på folkets sida så blir det inga röster. Ändrar de inte uppfattning till valet 2010 så kommer de förhoppningsvis att förlora många röster. Det är väl så att regeringen skall finnas till för folket eller har jag missat något ?

Last edited:
Tack för det, nu slipper jag svara!

Ja, det är ju skönt att inte behöva ha en egen åsikt!

Jag var också och röstade på Piratpartiet idag men främst inte för att jag är för laglig fildeldning av upphovsrättskyddat material utan för att jag är emot massavlyssning av Sveriges befolkning.

Ett annat skäl är att lyfter vi inte upp frågan nu så kanske det ser ännu värre ut om 10år där BigBrother vet exakt allt som dig och vad du har gjort från morgon till kväll.

Ytterligare ett skäl att rösta på PP är att de större etablerade partierna får upp ögonen om vad en stor del av befolkningen anser om massövervakning.
Ställer sig partierna inte på folkets sida så blir det inga röster. Ändrar de inte uppfattning till valet 2010 så kommer de förhoppningsvis att förlora många röster. Det är väl så att regeringen skall finnas till för folket eller har jag missat något ?

Ligger mycket i det du säger och är bland annat därför jag röstade på PP.

Last edited:
Mitt tips är väl mest att jag undrar hur in i hela Örkelljunga PP kom in i denna diskussionen?!!

Det associeras till PP just för att det är Ponténs svurne fiende men i övrigt är jag ute och cyklar...:näsblod

Att sedan någon som förespråkar det moderna medium som tagit över efter kyrkan blir spelad ett litet spratt finner jag mest roande och ser knappast som en aggressiv handling. Herr Pontén borde skaffa sig lite humor, men det har han väl inte betalt för?:död

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg