Pinsamt

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Catway skrev:
2531621då fattar han nog att han går back på att jobba över...

Då får gärna förklara hur någon kan gå back. Jag väntar med spänning på redovisning av den kalkylen.

Du menar alltså att någon som normalt tjänar 24.999kr i månaden skulle få ut mindre i lön om han valde att jobba över en eftermiddag? :va

:corn

Chris Ash skrev:
2532592 Fast det var längesen jag blev kallad kommunist senast.
Tjeften jäva komunist de e såna som ni som jör att ja går back när ja jobba svart! :yoparty :gnissla :yoparty :huvet

korvgubbe skrev:
2532602 Du menar alltså att någon som normalt tjänar 24.999kr i månaden skulle få ut mindre i lön om han valde att jobba över en eftermiddag? :va
Japp, så är det i kuckeliku-världen, där normal logik och matematik ersatts med .. ja, ingenting egentligen.

För tydlighetens skull så är jag generellt sett för sänkta inkomstskatter, men skattedebatten smutsas ju ständigt ned av dessa löjliga idiotkommentarer som totalt drar ned ridån och får alla som är tveksamma till det höga skatteläget att framstå som idioter.

Last edited:
Biturbo skrev:
2531542 Dags att inse att politiker är som folk är mest.. Ska man ha en krona över i det här jävla skitlandet måste man ju fiffla...
Ja men vaffan, passar det inte kan du ju flytta tillbaks hem till Sverige igen :arsele :hihi

sgtpepper skrev:
För tydlighetens skull så är jag generellt sett för sänkta inkomstskatter, men skattedebatten smutsas ju ständigt ned av dessa löjliga idiotkommentarer som totalt drar ned ridån och får alla som är tveksamma till det höga skatteläget att framstå som idioter.
Tack!

Last edited:
Biturbo skrev:
2531542 Ska man ha en krona över i det här jävla skitlandet måste man ju fiffla...
Precis det jag alltid har misstänkt! ALLA som har det bra i Sverige, bor i fina hus, har dyra bilar och gärna en stor båt är kriminella!
Vi vet ju alla att det är omöjligt att bli rik i Sverige på vanlig väg. Kvarstår mygel eller kriminalitet.
Vilket tror du är vanligast? Jag tror på knarkhandel, men prostitution är ju inte så dåligt det heller.:yoparty

Nästa steg för polisen borde vara att i bodströmsk anda avlyssna alla som har lyxiga liv!

Apropå en annan del av tråden: Vem tror att det kan vara så att de löner som sätts över brytpunkten delvis tillpassas till att det finns en brytpunkt? Eller kan det vara så att den välutbildade läkaren är helt omedveten om denna och får en stor överraskning vid första löneutbetalningen?:confused:

Personligen är jag helt ointreserad av hur mycket skatt jag betalar utan fokuserar mer på vad jag faktiskt får i handen. Och trots att jag ligger över brytpunkten så är det helt ok...

mb skrev:
2530177 Detta var en fantastiskt galen jämförelse. Politiker ska representera folket och en ansenlig del av svenska folket är troende. Säga vad man vill om det, men så fungerar det i en demokrati. Att banna troende i riksdagen låter som rena fascismen.

Däremot kan man inte som politiker företräda verksamheter, vars grundvalar man kullkastar privat. Det går bara inte.

Ok, diskutionen har om möjligt spåra ur litegrann och jag drog bara till med en del. Jag anser mig själv vara en normal svensk som har hyffsat normala värderingar med undantag för en sak och det är att jag är VÄLDIGT egoistisk. Inget jag skäms för, tvärtom. Jag ser till mit eget bästa och orkar inte med rövhåls-politiken som Socialdemokraterna har fört en längre tid. Kanske är det därför jag försvarar hennes beteende lite extra, jag vet inte.

Men jag vill bara avsluta med att tillägga till ditt inlägg; Jag som är emot tv-licensen (varför inte liksom, den stjäl mina pengar även om den gör nytta) och således så delar hon mina värderingar om man ska dra det till sin spets.
Och jag VET att folk stör sig på såna där jävlar som inte betalar tv-licens (sådana som mig från och med igår) men det är ju det som är det roliga, att folk stör sig. För jag bryr mig inte ett dugg om vad andra anser om mitt leverne. Det ligger i min egoist-filosofi att göra folk avundsjuka samt arga på mig.

Och till någon annan: Överfuntad menas med lite snabbare, lite bättre :D Om du inte inser min ironi så betyder det ju faktiskt att jag är mer funtad än dig.

Nu släpper jag tråden då jag anser mig ha gjort mig hörd mer än tillräckligt, vi genier gillar inte för mycket uppmärksamhet.

korvgubbe skrev:
2532588 Hur bör Reinfeldt agera med minstern som sket i att betala tv-licens i 16 år och då "stal" ca 20.000kr? (lite mer än en toblerone)

...eller med Miljöminister som fuskade till sig ersättning efter sitt rikstagsjobb trots att han hade inkomst från både Centern och Vin & Sprit. Han lurade till sig 130.000kr vilket är stöld i mina ögon. Många toblerone blir det.

Även om jag är emot tv-licensen som företelse och därigenom förstår att hon inte har betalat så bör hon avgå med tanke på den post hon har och för att detta skadar regeringen.

Det jag försökte säga med mitt första inlägg (vilket totalt misslyckades) var att jag tycker det är stor skillnad mellan att ta pengar ifrån sin arbetsgivare och att inte betala sina räkningar. Sen är det ju enorm skillnad i summorna i det här fallet.
Att inte betala sina räkningar är inte stöld enligt vad jag vet, men du kanske har en egen lagbok eller kan den som finns bättre än jag?

Freddy82 skrev:
2531777 Varför då?
Varför inte?

mb skrev:
2532578 Vad är skillnaden på att stjäla 10 kronor och att stjäla en penna, som ofta kostar mer än 10 kronor?
Egentligen ingenting, men jag tror de flesta tycker att det är skillnad.
Hur mycket får saken eller summan vara värd enligt dig då det är ok att ta den ifrån sin arbetsgivare? 1 toblerone, 5 toblerone, 1000 toblerone?

mb skrev:
2530527 Jag säger att detta är trams. Sitter just och tänker på personer som min morfar, som var sossesympatisörer av den gamla skolan. Aldrig någonsin hörde jag honom säga att det var fult att tjäna pengar. Att vara arbetslös var däremot bland det fulaste han visste. Man skulle arbeta och tjäna pengar. Ju hårdare man arbetade och mer pengar man tjänade, desto större strå drog man till stacken i och med att man betalade mer skatt. Det här är det traditionella arbetarperspektivet. Det är inte fult att tjäna pengar genom arbete, men det är fult att sko sig på andras bekostnad (vare sig man gör det inom affärsvärlden eller bara genom att sitta och ta emot bidrag som man inte gör skäl för).

Uttrycket "den svenska avundsjukan" klingar enbart negativt i mina öron. Det antyder att vi ska sträva efter amerikaniserade ideal, där karriär och monetär status går före allt annat inklusive moral.

---

Precis (läser ovan).

Det är annars som någon tidigare skrev...ett getingbo att ge sig in i denna diskussion...men... funderar lite vidare...

Hur tror våra "folkvalda" att vårt politikerförakt ska minska?
Ibland får man känslan av att "här gäller det att sko sig själv" allt vad tygen håller oavsett partitillhörighet.

Ångrar att man inte satsade på politiken...Tänk vad skönt: Inga sena kvällar framför läxböckerna, inget studielån.

Och om man bara ser till att hamna i riksdagen några år så kan man sen med glädje bli kickad och sedan sitta på en fet pension till man blir...pensionär.
Är man sen inte less på att engagera sig finns det garanterat några styrelser man kan sitta i eller varför inte bli landshövding...coolt :-)

Eller är det bara den svenska avundsjukan som slagit mig i huvudet igen? :-)

mb skrev:
2530018 Mona Sahlin lät staten ligga ute med pengarna för en toblerone och medieuppbådet lät inte vänta på sig. Historier som dessa fullkomligt bleknar i jämförelse med de uppgifter som redan framkommit om våra nya ministrar. Vi har en kulturminister som blåst radiotjänst på över 20 papp sedan 1990. Två av de nya ministrarna erkänner att de har haft barnflickor utan att betala arbetsgivaravgifter. Pinsamt.

Det är lite mer på Sahlins meritlista en än toblerone:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,121028,00.html

(Notera tv-licensavgiften hon "glömde", faktiskt lite komiskt).

Sen var det väl en restskatt som hon även "glömde" bort för några år sedan. Den stora skillnaden i det "pinsamma" är väl att Sahlin satt som förtroendevald under sina "små" missöden. Du glömmer det mest pinsamma i det hela; sossarna har en förmåga att alltid förlåta sina korkade partivänner, de får alltid komma tillbaka "när folk har glömt". Håhåjaja!

Valen skrev:
2532750 Det är lite mer på Sahlins meritlista en än toblerone:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,121028,00.html

(Notera tv-licensavgiften hon "glömde", faktiskt lite komiskt).

Sen var det väl en restskatt som hon även "glömde" bort för några år sedan. Den stora skillnaden i det "pinsamma" är väl att Sahlin satt som förtroendevald under sina "små" missöden. Du glömmer det mest pinsamma i det hela; sossarna har en förmåga att alltid förlåta sina korkade partivänner, de får alltid komma tillbaka "när folk har glömt". Håhåjaja!
Hon var och är en obotlig slarver. Jag försöker inte försvara detta. Poängen var att med det medieuppbåd som följde hennes minsta felsteg, så vore det konstigt om inte huvuden snart rullar bland de nya ministrarna.

Last edited:
Valen skrev:
2532768 Men varför tog du ett så simpelt exempel (av otroligt många) som en toblerone i ditt inlägg? :va
Det är ett lysande exempel på hur medierna fungerar. Ett felsteg behöver inte vara större än så för att kunna blåsas upp till gigantiska proportioner. Med tanke på denna lärdom är jag förvånad över vilka tomtar som placerats på ministerposter nu i nya regereingen.

mb skrev:
2532774 Det är ett lysande exempel på hur medierna fungerar. Ett felsteg behöver inte vara större än så för att kunna blåsas upp till gigantiska proportioner. Med tanke på denna lärdom är jag förvånad över vilka tomtar som placerats på ministerposter nu i nya regereingen.

Men Sahlin hade inte ett enda felsteg, hon hade förbaskat många. Men du har nog rätt, Sahlin var bara slarvig och de nytillträdda ministrarna (som Cecilia Stegö Chilò) är tomtar. :rolleyes:

Skalman skrev:
2532820 Du borde bli politiker med den förmågan att ljuga och förvränga saker. :D

:hihi

mb skrev:

Är du som är grundare av BSKR?

Bittra SocialKomunisters Riksförbund?

Tom du borde ju fatta att det inte är någon skillnad på dt Mina Sahlin gjorde och vad de nya ministrarna gjort?

Jag tycker dessutom att, om vi nu skall prata pinsamt, mora och överge sina ideal, att Göran persson gjort fan så mycket värre grejer än alla dessa ministrar tillsammans.

Last edited:
mb skrev:
2531719 Det var räkningar som betalts för sent också och några ytterligare småincidenter.

Småincidenter brukar vara ett återkommande ord när sossar ska försvara sossar. Jag antar att följande också faller inom ramen för "småincidenter".

Lars Danielsson i KU-förhör. KU:s förhör med Lars Danielsson om hans förehavanden i samband med Tsunamikatastrofen. Hastig men mindre lustigt är ett antal telefonloggar raderade.

Anna Sjödin och Crazy Horse. SSU-ordföranden Anna Sjödin hamnar i bråk på nattklubben Crazy Horse i Stockholm och är nu dömd för det.

SSU och medlemsfusk. SSU har under många år lurat till sig bidrag genom att blåsa upp medlemsantalet. Efter en granskning minskade SSU:s medlemmar med en tredjedel.

Laila Freivalds och stängning av webbplats. Laila Freivalds bidrog till stängning av Sverigedemokraternas hemsida.

Socialdemokrat bedriver en förtalskampanj mot Reinfeldt. Socialdemokraten Mats Lindström bedriver en smutskastningskampanj via e-mejl mot Reinfeldt via dator på socialdemokraternas högkvarter.

Bosse Ringholm och skattefusket. Bosse Ringholm anklagades för att under sin tid som ordförande för idrottsklubben Enskede IK ha känt till skattefusk.

Skolverket och skolministern. Skolverket drar tillbaka en friskolevänlig rapport efter att skolministern har kritiserat den i ett tv-program.

Socialministerns man chef för AMS. Berit Andnors man, Bo Bylund, utses överraskande och plötsligt till chef för Ams.

Bosse Ringholm och telefonsamtalen. Bosse Ringholm tror att han har lagt på telefonen när han påstår att poliser är lata.

Göran Persson hotar Ericssons vd. Carl-Henric Svanberg hotas med politiska repressalier efter att han sagt sig vara för ett regeringsskifte.

Futtigt att försöka ursäkta nuvarande ministrar genom att dra upp gammalt groll från sossarna. Återigen - den enes misstag ursäktar inte den andres. Nu var det rådande regering som tråden handlade om.

korvgubbe skrev:
2532602 Då får gärna förklara hur någon kan gå back. Jag väntar med spänning på redovisning av den kalkylen.

Du menar alltså att någon som normalt tjänar 24.999kr i månaden skulle få ut mindre i lön om han valde att jobba över en eftermiddag? :va

:corn

Så nu skall jag försöka förklara för dig och den andre killen som inte förstod hur man går back =) Givetvis går du inte Back på det hela men det ger dig inget! tänk följande exempel

Pelle tjänar 21000 och betalar 30% skatt på dem... Han och du som tjänar 24999:- jobbar över säg 10h en lördag! Det är Extremt Slitsamt du är helt slut och du har nästan förstört både din fredag och söndag. Du hade egentligen andra saker att göra hemma.. Men du tänker ja ja detta ger ju mig ändå rätt mycket extra pengar .. Skönt du får säg 2500 brutto... men nu överstiger du ju 25k vilket innebär 50% skatt och du får då bara ut 1250:-

På måndagen funderar du på om det verkligen var värt dessa 1250:- extra? Du hör med pelle som gjort samma jobb .. han är betydligt nöjdare han fick ut 1750:- dvs. 500:- mer än dig eftersom han bara kom upp iu 23:500

Då kan man ju mer eller mindre säga att du går back 500:- Då kanske du tänker men han tjänar ju så bra ändå sina 24999:- Men för att få dem så har han gått högskola i 4 år osv... medans Pelle bara gått ut gymnasiet 3 år..

Jaja är kanske ute på djupt vatten men många har nog ändå hört "Fan jag går ju back på det"

mb skrev:
2533601 Nu var det rådande regering som tråden handlade om.

Så lämpligt. :)

Dessutom, vad är väl stängning av oppositionspartis hemsida jämfört med att strunta i en omdebatterad och politiskt laddad - om än demokratiskt beslutad - avgift?

Nä, det här är en diskussion en sosse inte bör ge sig in i.

Har bara ministrar kollats upp ang. tv-licensen eller hela riksdagen?

Jag tror ju inte det ser mycket bättre ut på melondelen av politikerna..

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back