Pinsam vurpa

Är jag den ända som vält i garaget?

Hade hojen stod utanför hoppade upp och rullade in den men tog inte upp stödet för jag bara skulle in. Men garaget har en betongtröskel som givetvis puttar upp stödet vilket resulterar i att när jag sitter på och ska luta ner hojen på stödet så tar det aldrig stopp. :va Paniken infinner sig och jag viftar lite med diverse lemmar :yoparty men inte fan hjälper det. Tillslut ligger jag klämd mellan gräsklipparen och hojen med benet under hojen och kom inte loss. :D Tur ingen gick förbi och att man har en 125:a

Åkte runt Lygnen utanför Kungsbacka för många år sen när jag hade min NSR 125a, farsan kör hd och vill stanna och titta på naturen en bit fram han kör av vägen och stannar på en grusplätt vid sidan om vägen, jag som ligger en bit bakom kör lite för fort och ser men svänger ändå in och nitar hårt...för hårt fick en go framhjulslåsning och whoos..gled förbi farsan med hojjen framför mig, han såg rätt förvånad ut :-). Jag fattade ju ingenting alls. Går det inte att nita på grus?

jag och några polare körde cross i en grop för något år sedan, sen stod vi alla tre på rad brevid varandra och skulle snakka lite. Då ska jag sätta upp vänsterfoten på fotpinnen men sätter upp den på växelspaken istället, och tomgången var dålig på 125:an som jag hade då så jag höll lite gas också.

Kan ju säga att både jag och mina polare vart rätt chokade:D

Jag har ju inte lyckats vurpa men de var faaaan så nära och de såg nog kul ut :D
Jag var ute och provkörde min FZR1000 som inte ville gå riktigt bra den dog och sen kom den igen helt oregelbundet (soppa pumpen visade det sig senare)
Jag skulle iaf hälsa på en polare på hans jobb och visa upp min ny ihop plockade hoj nere i industriområdet där det är en hel del folk och som sagt så gick den inte så bra, men jag visade upp den och stog och varvade lite och undra va de kunde vara för fel men ingen visste riktigt så jag hoppade upp och skulle åka hem och riva lite på den.
När jag skulle därifrån så fick jag svänga ganska mkt i halv kryp fart och givetvis dog den då och jag vred till lite på gasen men då dj... vaknade den till fullt liv igen :yoparty med resultatet att jag gjorde en mkt fin sladd därifrån som gick upp på bakhjulet mot slutet och det hade nog kunnat se riktigt häftigt ut om det inte vore för att jag mer eller mindre hängde efter cyklen och med benen fladdrande och höll på att träffa både staket och grindar när jag for i väg :hojbusa

På gamla moppetiden var det ju en klassiker när man tufft kickar igång sin trimmade 60cc för att "börna" lite på skolgården bara för att upptäcka att kicken nu sitter innanför byxbenet... Då impade man starkt på kompiskretsen...

Annars gjorde jag en skön grej på andra turen med min nuvarande hoj, den är hög och jag seriöst underlång, så jag måste planera mina stopp.

Svänger in på en grusparkering, ser en lucka mellan två bilar, den tar vi!

Styr in med hyfsad rull och ska vara smart... In med kopplingen, in med dödarknappen och ut med sidostödet för att enkelt bara luta ner den när det står still...

Till saken hör att den då och då har lite högre tomgång... Så precis när jag tycker att den är avstängd och börjar luta ner den på stödet, då åker kopplingen ut och dödaren släpps (ja vadå? jag stod ju ändå still... typ).

Givetvis rusar motorn upp i varv igen med ettan i och hela jag och hojen lutar åt motsatt håll mot framhjulets riktning (praktexempel på motstyrning vid parkering).

Jag lyckades få ner en tå i backen innan skrotet hade hoppat in i staketet framför och vält i V70'n som stod bredvid med en jeppe som höll på att lasta ur bakluckan...

Jag fick en och annan, ska vi säga, "intressant" blick från folk när jag baxade tillbaka åbäket på sin plats från buskarna...

Numer är jag inte lika smart vid parkeringar... :p
/Danne

Var aldrig i backen men det blev riktigt intressant när jag skulle genom en tunnel i Umeå och drog satan för att höra det där underbara ljudet...Dock så ligger det en trevägskorsning med trafikljus 100 meter från mynningen som slår om då jag kommit lite väl långt och jag inser efter 1 sekund att 200 kan bli jevvligt jobbigt att bromsa på den kvarvarande sträckan...:jisses Samtidigt börjar bilarna som fått grönt passera...Då inser jag att jag måste köra mellan dem också...gissa om det blev brunt i byxorna på fler än mig när jag klipper korsningen runt 150....

Åkte raskt hem efter detta för att byta jalingar och försöka sluta skaka...

minnen från moppetiden: kom inglidande på skolgården en utav de första dagarna jag hade moppe hela skolan stod ute får att det inte va upplåst. stannar framför mina polers ska sätta ner foten men då har byxbenet fastnat i fotpinnen så jag inte får ner den... vällter åt sidan inför hela skolan många kommentarer efter det :) men sånt får man bjuda på

haha, den har jag också gjort. var nyinflyttad i stenungsund och strax utanför skolgården stod ett tufft gäng och hängde som jag kände litegrann. så jag tänkte att vaffan jag stannar och pratar lite med dem. glider upp på trottoaren med min höjda MT5a och stannar. byxbenet fastnar i fotpinnen och jag faller handlöst in i en häck.
:tummenupp

17 år gammal (och 60 kg tung...) var jag ute och fulåkte på min dåvarande XS500 utan körkort. (240 kg hoj) Jag stannade på en mack mitt i stan för att fylla på soppa och fick den briljanta idén att jag skulle ställa hojen på centralstödet för att verkligen kunna fylla fullt. Problemet var bara att marken lutade lite bort från pumparna, så när jag fått ner bägge benen på stödet i backen började hojen sakta välta bort från mig. Försökte hålla emot så gott jag kunde, men det slutade med att jag gjorde en framlängesvolt över den nu liggande hojen... Med hjälp av MYCKET adrenalin lyckades jag få upp hojen igen, satte mig på den direkt och åkte till en annan mack för att tanka :-)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard