Pinsam vurpa

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Idag bjöd jag nog en annan hojåkare på ett stort skratt.
Stod still i ett rödljus och framför mig i mötande fält stod en annan hoj (ca 100m fram). Jag var så ivrig på att hälsa på denne, så jag slänger upp vänsterhanden, utan att tänka på vad som händer när man bara dumpar kopplingen.:D
Ha, där låg jag på marken och garvade för mig själv, fan vad pinsamt!!
Tur att ingen känner igen en med utrustningen på!!

Någon som gjort något liknande? :)

haha... jag har gjort liknande, dock inte lagt mig, utan bara fått motorstopp.. vilka rysningar man får:gnissla

Hehehe hoppat av hojen på isfläck på vintekörning ett antal gånger... fötterna glider iväg o allting slutar med att man håller kvar i hojen o ligger på marken jämte den....

Jag stannade för att vänta in en kompis på parkeringen, och eftersom neutrallampan lyste så släppte jag vänsterhanden helt från styret, det visade sig att ettan fortfarande var i, halv choke och hög tomgång...
Det var första och hittils enda gången jag har lagt omkull hojen.

Nu smyger jag ut kopplingen även om neutrallampan lyser....

Jag har berättat detta förut men en av mina första turer med lappen i handen så lyckades jag få i friläge istället för ettan. Försökte möta med gasen då jag la ner hojjen lite lätt varpå motorn rusar och hojen inte reser sig. Fick ner foten o klarade mig precis. Stog en barnfamilj o tittade på o undra vafan man höll på med. :tummenupp

Gjorde nåt konstigt i en t-korsning här för en sommar sen.

Hade jobbat hela natten och sovit lite halvdåligt, var allmänt seg på väg hem efter en liten runda på eftermiddagen iaf.

Kommer fram till t-korsningen och ska svänga vänster. Stannar. Väntar på en bil som ska åka förbi bara från höger. Bakom mig dyker en långtradare upp. Bilen åker förbi, jag tittar höger, vänster, höger eller nåt och släpper upp kopplingen o ska köra ut..

Kommer alltså inte långt för jag hade tydligen 6e växeln i när jag stod stillastående, kom väl en meter eller så.

Jag tittar alltså lite halvt åt höger i samma ögonblick, åker en meter för att sen lägga mig sakta till vänster. Kändes ungefär som om man lägger i första växeln i bilen, tittar bakåt i tron att backen är i och sen gasar. Kändes lika dumt.

Lutningen blev skarp snabbt så jag orkar inte hålla emot utan sätter mig på backen med hojjen lite snyggt bredvid mig. Sen sitter jag på backen en stund och frågar mig själv vafan jag håller på med, reser den upp, är glad för mitt tonade visir.. garvar åt mig själv o åker där ifrån snabbt. The truckdriver måste garvat läppen av sig och tänkt "jävla sopa".. men de bjöd ja med på..:D

Du kanske kan nicka lite med huvudet eller skicka ut en fot om du inte kan släppa... men Artigheten först!!! :tummenupp

Har själv inte lyckats med nåt riktigt dumt, men farsan har gjort en del.
Bland annat fastnat med foten i fotbromsen vid rödljuset så att han inte fått ner foten i backen. Hårt trafikerad korsning förstås, med en massa folk... :)

Har hänt med RDn när backen lutat ifrån när jag skulle ställa den på stödet(återfjädrande stöd),lutar ner den som vanligt och släpper foten från stödet och släpper ner den.

Vad tung den blir när foten är precis bredvid hojen och stödet åkt upp igen. :)

Ännu tyngre att försöka få loss foten från hojen när den ligger på benet.

Släpper inte foten från stödet längre förrän jag känner attt den står stabilt på marken,man lär sig tydligen av misstagen. ;)

Henrik

minnen från moppetiden: kom inglidande på skolgården en utav de första dagarna jag hade moppe hela skolan stod ute får att det inte va upplåst. stannar framför mina polers ska sätta ner foten men då har byxbenet fastnat i fotpinnen så jag inte får ner den... vällter åt sidan inför hela skolan många kommentarer efter det :) men sånt får man bjuda på

Skulle slita upp skrotet på bakhjulet höromdagen... Låg på trean i 40 knyck koppla gasa satan och slet.... Men jag hade inte trean i utan tvåan :skrämd

Det var nära ögat!! Såg nog rätt kul ut :hihi upp som ett pistolskott och lika snabbt ner igen....:D :kattapult

Blev tillfälligt sinnesförvirrad för ngn sommar sedan och köpte en Meanstreak. Parkerade den på en vändplan när jag skulle in och handla. Kommer ut, hänger kassen på styret och startar åbäket. Drar iväg, full sula direkt (enda området där en glidare känns stark är ju som bekant 0-4 m)...
Bara ett aber -styrlåset är på och jag slungas direkt i asfalten, matkassen flyger i backen och man hör hur olika grejer smashas sönder. Kände mig jävligt cool :D

Man har väl gjort det klassiska under moppetiden... Satte mig på moppen och skulle köra iväg och tänkte inte på att styrlåset fortfarande var i... Alltid lika snygga vurpor när man skulle verka "häftig" inför polarna med sin otroligt tuffa DT.

Skulle slita upp skrotet på bakhjulet höromdagen... Låg på trean i 40 knyck koppla gasa satan och slet.... Men jag hade inte trean i utan tvåan :skrämd

Det var nära ögat!! Såg nog rätt kul ut :hihi upp som ett pistolskott och lika snabbt ner igen....:D :kattapult

Påminner om mig förra året precis efter jag tagit lappen "ute på ort" med hjälp av en elefanttung cb 900.

När jag hade kommit hem så skulle jag ut o glida lite med en arbetskamrat, han på sin tl1000 och jag på min dr650r( :yoparty )...
Tänkte att "jag kan ju iaf dra honom på första växeln" när vi stod och väntade på att trafikljusen skulle slå om..
Väl van vid cb:n så poppade jag i ettan, fann dragläge och drog på... märkligt hur första och enda gången jag varit i balansläge även ska vara enda gången jag fått upp framhjulet mer än 5 cm från marken... :rolleyes:

Hade fet flax att jag inte trillade först bakåt sen åt vänster sen åt höger... Lyckad wheelie mao! :D
Det var en del hojar och bilar där som lär ha undrat vad fan jag höll på med:va , mig själv inräknad...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard