Pinsam receptionist på bilskola

Innan jag började övningsköra på körskola gick jag runt till några olika ställen i Göteborg och kollade läget. Jag gick bland annat in på Järntorgets trafikskola. Då jag kommer till receptionen så sitter receptionisten i telefon, så jag står och tittar i lite broschyrer under tiden.

Hon fortsätter att prata och tiden börjar gå. Jag sätter mig på en stol en bit bort och väntar. Efter ett tag hör jag vad hon pratar om; en 50-årsfest som hon tydligen skulle fixa porslin till eller nåt. Då blev jag riktigt förbannad. Har nog varit där i ca 10 min. Sen går jag fram till disken och blåstirrar henne rakt i ansiktet. Först då börjar hon fatta att hon kanske ska avsluta sitt privata samtal och ta hand om sina kunder istället. Då hon väl lägger på luren så är jag så irriterad att jag bara ställer några korta frågor om priser och sen drar jag. Inga körlektioner där inte.

Det är väl bättre att prata med någon annan på trafikskolan och fråga vem praon som tar emot samtal är:va

Synd för trafikskolan, för det sprider sig som ringar på vattnet med sådant..

Handlar om intresse för sitt jobb.
Och det borde väll ALLA chefer kunna ställa krav på hos sina anställda!?
Och hur kul är det o jobba på ett jobb där man sitter som en fågelholk? Motiverande de måste va då o gå till jobbe:rolleyes: Kommunalare:arsele

Hur lockar man kompetent personal till att bli receptionist i en körskola? Vad tror du en sådan tjänar? En handledare tjänar inte inte så mycket och om personen är kompetent nog för att jobba som handledare så är det bättre både för personen själv och för verksamheten att pyssla med den biten istället för att svara på frågor om vad det är för hoj.

Hur många ringer bilskolan och frågar vad de har för bil?

Låter som fusk, synd att människor inte förstår att ta tillvara på utbildningstillfällen.

Du skulle fråga om det va viktigt o tacka o gå.

Innan jag började övningsköra på körskola gick jag runt till några olika ställen i Göteborg och kollade läget. Jag gick bland annat in på Järntorgets trafikskola. Då jag kommer till receptionen så sitter receptionisten i telefon, så jag står och tittar i lite broschyrer under tiden.

Hon fortsätter att prata och tiden börjar gå. Jag sätter mig på en stol en bit bort och väntar. Efter ett tag hör jag vad hon pratar om; en 50-årsfest som hon tydligen skulle fixa porslin till eller nåt. Då blev jag riktigt förbannad. Har nog varit där i ca 10 min. Sen går jag fram till disken och blåstirrar henne rakt i ansiktet. Först då börjar hon fatta att hon kanske ska avsluta sitt privata samtal och ta hand om sina kunder istället. Då hon väl lägger på luren så är jag så irriterad att jag bara ställer några korta frågor om priser och sen drar jag. Inga körlektioner där inte.

Last edited:
För det första, en 16-åring som kör Volvo hemma kör säkert gärna det på körskolan också. Alltså kan det vara en relevant fråga från en framtida kund.

För det andra, du tycker alltså inte att det är relevant att få veta vilken hojmodell körskolan använder? Eller om den är utrustad med ABS eller ej?
Behörigheten gälller väl även för en Lotus Elan med osynkad låda? Lär dig köra, det är vad körskola är till för.
Jag tog referens på körläraren, ville ha en bra pedagog. Det är vad jag rekommenderar andra att göra.
Är man så osäker så besiktiga fordonet själv när man skriver in sig.

Handlar om intresse för sitt jobb.
Och det borde väll ALLA chefer kunna ställa krav på hos sina anställda!?
Och hur kul är det o jobba på ett jobb där man sitter som en fågelholk? Motiverande de måste va då o gå till jobbe:rolleyes: Kommunalare:arsele
Om ditt drömjobb är att svara i telefon på en körskola i Eslöv så har du kanske snart din chans?
Att visa din rumpa och prata dirty med mig hjälper dig inget, jag vill inte ha dig ändå.

Om ett företag inte erbjuder tjänsten man vill ha så är det inte något att böla över på SH. Gissar att Eslövskolans mc-del är en bråkdel av deras verksamhet. Medelsvensson kan inte skillnaden på olika hojar, än mindre deras bromssystem eller däcksfabrikat. Varför skulle en receptionissa vara annorlunda.

Last edited:
Hoppas du e nöjd me ditt jobb:tummenupp :fabrik

Behörigheten gälller väl även för en Lotus Elan med osynkad låda? Lär dig köra, det är vad körskola är till för.

Om ditt drömjobb är att svara i telefon på en körskola i Eslöv så har du kanske snart din chans?
Att visa din rumpa och prata dirty med mig hjälper dig inget, jag vill inte ha dig ändå.

Om ett företag inte erbjuder tjänsten man vill ha så är det inte något att böla över på SH. Gissar att Eslövskolans mc-del är en bråkdel av deras verksamhet. Medelsvensson kan inte skillnaden på olika hojar, än mindre deras bromssystem eller däcksfabrikat. Varför skulle en receptionissa vara annorlunda.

Man får passa sig. "De var en kompis som kände någon som bertättat" att han betalat ett helt körkortspaket och innan första lektionen gick körskolan i konken. grattis!:tummenupp

Sporthoj.com, klagofolkets mecka! :rolleyes::näsblod

Spelar det någon roll vad man kör på för hoj på körskolan:confused:
Körde själv på en 2cyl Honda125 med dubbdäck för tung mc( körde upp i mitten av december) det gick alldelest utmärkt. OBS! det var på den tiden dom flesta här satt i sandlådan och lekte:D

Jag tog referens på körläraren, ville ha en bra pedagog. Det är vad jag rekommenderar andra att göra.
Är man så osäker så besiktiga fordonet själv när man skriver in sig.

Kanske för att det är hennes jobb att veta oavsett det är en stor eller lite del av deras omsättning. Ringer du till en väletablerad VVS firma så kan sekreteraren där med all säkerhet ge dig grundläggande uppgifter om diverse grejor de säljer och hur lång tid vissa arbeten brukar ta mellan tummen och pekfingert.

Att gnälla på en körskola på SH, är i min bok, lika gilitigt som att gnälla på en verkstad eller en försäljare. Det är något som berör (framtida) hojåkare. Tycker du att en tråd är dryg kan man lätt undvika den genom att inte klicka på den.

Det finns dåliga MC skolor, det är rätt bra att kunna läsa andras åsikter. Det är skitsvårt att själv ta reda på det genom att gå dit. Man vet i regel inte det för man kommit halvvägs i utbildningen.

Att gnälla på en körskola på SH, är i min bok, lika gilitigt som att gnälla på en verkstad eller en försäljare. Det är något som berör (framtida) hojåkare.
beror lite på vad man gnäller över också tycker jag. Det finns många exempel på irrelevanta gnäll på mc-firmor och verkstäder här på SH också. Jag kan inte avgöra kvalitén på en körskola genom hur telefonisten är.

Last edited:
Spelar det någon roll vad man kör på för hoj på körskolan

Klart det spelar roll! Som jag skrev tidigare, den första körskolan jag tog kontakt med hade tejpat kopplingen och hade andra lösningar med bland annat silvertejp för att hålla ihop skitet... Det handlar om säkerhet i det fallet samt körbarhet. Dessutom var den bilskolläraren knappast rätt person att utbilda mcförare, även om han hade tillstånd att göra så, hade han inte suttit på en hoj på säkert 15 år själv. Jag har i efterhand fått höra talas om flertalet personer som börjat på den trafikskolan och som sedan fått byta när de skullat ta mckort. Inte bara pga skicket på hojjen utan också eftersom han bara låter folk köra runt, runt, runt och håller kvar dem i oändlighet.

Varje gång jag hör talas om någon bekant som vill ta mckort så varnar jag dem för den här körskolan. I helvete de ska gynnas med pengar :mad:

Man kan kanske försöka tänka så här, vilken tjänst är det man köper?
Av alla utbildningar du går så är kanske den för mc-kortet en av de viktigaste och roligaste. Den är definitivt för livet.

Först Tommy för den lätta lappen och sedan Uffe till den tunga. De gjorde utbildningen väldigt bra, långt mer än bara för behörigheten utan även inställningen till nöjet att köra hoj. Ev. har de även räddat livet på mig. Dessutom har de båda ställt upp efter utbildningen, det går inte att sätta en prislapp på sådant. De har varit riktiga förebilder för mig stort tack till dem! Kul hade vi också.
Så här 25 år senare kan jag inte ens komma ihåg vem som svarade i deras telefon.

Klart det spelar roll! Som jag skrev tidigare, den första körskolan jag tog kontakt med hade tejpat kopplingen och hade andra lösningar med bland annat silvertejp för att hålla ihop skitet... Det handlar om säkerhet i det fallet samt körbarhet.
Fordonet ska självklart vara säkert och uppfylla reglerna, precis som andra fordon - men det kan du inte avgöra över telefon.

@ TS: Du kan inte maila denna tråden till den berörda trafikskolan som lite feedback till receptionisten?

då vill jag passa på att hälsa och hoppas att du kan skratta åt att folk runt om i Sverige har sådant problem med att de inte kan ringa dig i Eslöv för att få reda på fabrikatet på er mc. :D

Last edited:
Klart det spelar roll! Som jag skrev tidigare, den första körskolan jag tog kontakt med hade tejpat kopplingen och hade andra lösningar med bland annat silvertejp för att hålla ihop skitet... Det handlar om säkerhet i det fallet samt körbarhet. Dessutom var den bilskolläraren knappast rätt person att utbilda mcförare, även om han hade tillstånd att göra så, hade han inte suttit på en hoj på säkert 15 år själv. Jag har i efterhand fått höra talas om flertalet personer som börjat på den trafikskolan och som sedan fått byta när de skullat ta mckort. Inte bara pga skicket på hojjen utan också eftersom han bara låter folk köra runt, runt, runt och håller kvar dem i oändlighet.

Varje gång jag hör talas om någon bekant som vill ta mckort så varnar jag dem för den här körskolan. I helvete de ska gynnas med pengar :mad:

Är du rätt person då att kunna ha dom här åsikterna? om någon annan person!:rolleyes:

Ska du övningsköra så ta fan inte i eslöv!
dom försöker pressa en på pengar så gott dom kan,
Min bror har gjort 5 körlektioner till bil för mycket!

Däremot är dom jävligt hjälpsamma i övrigt och trevliga :)

lite korkade är väl alla blonda receptionister :hihi

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...