Eslöv har bara en station tror jag, de har ingen pendel.Määhh!! Första kontakten tar man via telefon, sen åker man ut till körskolan om telefonkontakten varit ok.
Ska man ta MC-kort i sthlm så ligger de körskolor som har övningsbanor i förorten, liite mer spännande liv har jag än att sitta på pendeltåget och åka på studiebesök för att sen upptäcka nåt jag kunde fått uppgift om redan i telefon. =)
De allra flesta som tar körkort är dessutom unga, kanske 16-20 år. Då är det inte alltid lätt att veta allt det man fattar när man haft körkortet i 10 år, som att det kvittar vilken hoj du övningskör.
Så dumt om man dömer ut en körskola pga telefonisten, det är av ringa vikt i sammanhanget.
Jag trodde inte att folk under 20 tog mc-kort längre? De flesta är äldre i den statistik jag läst om. Men just om man är 16-20 så ska man vända sig till en mc-skola - de ska veta vad som är viktigt, vet de inte det så är det kanske inte det. Det finns väl anledningar till varför f-premierna beror på förarens ålder och år med mc-kort?
Rätt lätt att vända på problemet istället för att bli sur och klagande - för vad hjälper det? Ställ frågor typ:
"Kan du vara snäll att ta reda på sitthöjden, för jag jag är så kort att jag inte räcker ned. Kanske kan du svara via mail till mig?"
Eller om man är allergisk mot riskokare osv. Tror man kommer fram bättre och snabbare så med sitt körkort. Även om man snabbt får medhåll av sina forumvänner så har man inte kommit närmare behörigheten.
Last edited: