Pinlock ivägen vid körning

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Samma här...så fort man kryper ihop lite grann så kommer strecket mitt i synfältet.
 

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR100RR-08
Lånar tråden ett ögonblick.
Varför kallas det pinlock? (sökte på det en gång innan jag kommit på vad det var, men hittade inget vettigt alls)
Varför inte något mer logiskt som "immskydd"?
Mitt immskydd verkar vara svetsat i visiret och oborttagbart (men det är oas inte nån yberhäftigt märkes-hjälm) kallas det fortfarande pinlock då?

De kallar det "pinlock fog-free systems", sedan har de valt att använda deras monteringslösning som varumärkesnamn (Pinlock), där man fäster immskyddet med två genomborrade "pins". Håller dock med om att det är ett aningens fantasilöst namn, och svårt att associera till produkten om man inte vet vad det är...
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
vill man inte borra kan man prova "fog city" som klistras på insidan. eller kör man med andningsmask.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Då var man inte ensam med detta problem, konstigt att dom inte sätter det högre upp, så man slipper den jä.... kanten, annars hade varit gött att slippa imman. Får nog bli vanligt yes ändå.

Jag har samma problem. Den övre kanten hamnar precis i siktfältet när man kryper ihop i högre farter. Jag tog en Dremel och gjorde nya öglor i mitt pinloc. Funkar rätt ok, men inte tillräckligt bra för att montera pinloc på mitt nya visir!
 

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
Orange ZX10R -08
Samma på min Shoei hjälm sitter ivägen när man ligger ner.Jobbigt för nacken
om man ska ligga ner och böja upp huvudet för att slippa kanten,blir ju inte bättre
av att jag har glasögon och nej jag kan inte skaffa linser
då mina värden ej går att fixa med laserbehandling.

Har sett att Arai har en uppbuktning på sitt pinnlock som gör att övre kanten
flyttas upp ca 1 cm :tummenupp
Ska det vara så svårt för Shoei att göra samma sak eller har det med utformningen av hjälmen att göra?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag vill alltid kolla absolut längst upp i visiret så pinlock:et sitter egentligen inte ivägen. Problemet är dock att det immar igen ovanför pinlock:et. Sjukt störigt på rakan på Knutstorp när man inte ser var man ska bromsa... :mad:
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har aldrig haft problem med mitt pinlock vid körning (XR-1000).. Tycker det sitter på precis rätt plats. Go figure.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har alltid pinlock rätt injusterat med excentrarna. Kör nästan året runt och har aldrig fått imma och störs inte alls av pinlocket.

Mitt enda problem är allt skit man får på utsida av visiret. På sommaren flugor, sländor, knott,..... och på vintern sand, salt,....
 

Dr Schnell

Medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
RSV4R
Sjukt irriterande... Jag borrar nya hål 10-12 mm ovanför de gamla och sätter dit nya fästen. Man måste då även klippa lite i PinLock-skivan så det inte tar i mot originalfästena. Lite känsla för att få fästena lagom långt isär krävs, men resultatet blir att man slipper kanten mitt i siktfältet. Lätt, rekommenderas!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top