R1 wannabe skrev:
Vad kul det är att se skaparglädjen
Loggan i undertray:en blev riktigt bra, se till så den syns tydligt med något mörkt bakom bara.
Tror din hoj blir j...gt snygg till sommaren.

Ja, jag hoppas bara inte att jag tappar byggarlusten, men det ska nog lösa sig

Det är ju inte alltid grejorna blir som man vill, men jag ska försöka iallafall! Inte så mycket kvar nu. Mest lack och lite finlir...
wonderwizard skrev:
snyggt jobbat lahi. Hoppas att du stannar till på åsen i sommar om du ser oss, så vi får beundra din hoj ett tag
Tackar!

Jodå, nu vet jag iallafall att det är ni som brukar stå i Stenestad så då kan jag stanna till! Ska även försöka få tid till att köra en runda med er om jag får, men tyvärr inte på tisdagarna eftersom jag alltid jobbar då... men det ska nog lösa sig!
Henkka skrev:
Oj va snyggt de blev med uppstukad bakram, jag kapade bara av min en bit och byggde sen upp en ny ram ovanpå, kanske ska göra som du gjort ändå, blev ju bra stiligt. Undertrayen var inte illa pinkat, sätt ett par dioder bakom nätet kopplat till bromsljuset eller liknande. Fortsätt i samma anda, denna tråd är riktigt inspirerande när ens egna saker bara får en att må illa av olust.
Ja, visst blev det bra?

Det extrajobbet var det värt. Tog en timme att kapa, två timmar att svetsa och tre timmar att få dit den jäkla batterilådan efteråt! Jag hade ju kapat ramen där batteriet satt, så det blev lite trångt där...

men det löste sig till slut! Fick bli lite extrakapande i lådan och modifierade fästen, men jag är ännu inte nöjd med fästena...
Ang. undertrayen så funderade jag först bara på ett kromat nät bakom, men så tipsade en polare om att jag kan rugga upp ena sidan på en plexiglasskiva så man inte ser igenom, och sätta den över loggan. Sen dit med några röda dioder och så lyser alltihop. Då ska man tydligen inte se de enskilda dioderna, utan allt ska lysa. Får se hur jag gör!
Idag har jag tillverkat nya fästen för bakdelen, och så har jag byggt om passagerarsadeln så den ska passa. Köpte en gsxr-sadel som jag kortade ca 6 cm och gjorde 5 cm smalare. Först åkte klädseln av, sedan kapade jag hela sadelunderredet i fyra delar och tog bort det som skulle bort. Sen var det bara att börja svetsa ihop allting med lödkolven och sätta på klädseln igen. Blev en del galon (eller vad det nu är) över... dessutom känner jag mig lite snurrig av plaströken... jaja, det går nog över

Men bra blev det iaf! Glömde kameran.