Pimp my ride UK

Freddy82 skrev:
Troligen visar ju aldrig när/om dom byter motor/chassidelar, rostlagning etc för majoriteten av tittarna är inte införstådd eller så bryr dom sig inte över sånt.

Jag tycker dom är riktigt duktiga på westcoast även om dom har massa fula färger och onödigt lull, men det hör ju till "pimp" my ride.

Dom visar visst rostlagning, dom popnitade alu-plåt över hålen och spacklade!

Programmet speglar USA mentaliteten ganska väl, smoke and mirrors...
En fet och glansig yta, och bara skit under...

GuW skrev:
Det verkar inte vara klassens ljus IAF...
Killen som syr inredningarna är en duktig hantverkare, men dom andra gubbsen ger jag inte mycket för.

Ja respekt åt den mexikanaren! Säg vad ni vill, men han verkar ha koll på läget..snyggt blir det dessutom

Visst är de flesta hantverkarna duktiga, speciellt mexaren som ni snackar om, men bling-bling är ändå inte min kopp te iaf!
Men så länge de finniga tonåringarna blir nöjda och äntligen "får respekt" med sin nya kärra så är de väl bra. :rofl

En klassisk avslutning på alla programmen är:
"It used to be embarrassing to drive my car, but now I'm finally going to get some respect when I show up with my new ride!"

Känns som jänkarna har fått det där med respekt lite om bakfoten...eller så är det läskigt snedvridet där borta.
GuW har en poäng i det han skriver... :3freak

Men om dom har ett par dagar på sig, vilket blir bäst TV att renovera en motor eller göra ett showbygge? Jag tycker att dom flesta verkar duktiga och fick dom tid påsig skulle det nog inte vara fuskbyggen.

Rigge skrev:
Men om dom har ett par dagar på sig, vilket blir bäst TV att renovera en motor eller göra ett showbygge? Jag tycker att dom flesta verkar duktiga och fick dom tid påsig skulle det nog inte vara fuskbyggen.

Du har både rätt och fel, det blir bäst tv av att montera flest bildskärmar och blåsa på en camelont lack, men dom har väl hur många dagar som helst på sig, ett motorbyte tar inte många timmar men dom öppnar ändå aldrig huven när bilen ska lämmnas ut.
(och ett motorbyte kostar ju lika mycket som en bildskärm, så då blir det ju en mindre i skuffen)

Dom gör inte heller uppföljare "Min pimpade car ett år senare" när spacklet har spruckit och generatorn har sagt upp sig för att den via inverter ska driva en lava-lampa.

Det vet väl alla som har fixat en gammal bil att om man kletar på för tjockt med spackel på något ställe så sjunker spacklet och så småningom spricker lacken, här klämmer dom glatt på spackel på alla ytor som är 1" ifrån perfekta.

I något avsnitt skulle dom sätta "Lamborghini-dörrar" på någon japs, när inte dörrarna sedan gick att stänga slog dom dörrstolpen platt med slägga, och sedan lackade dom stolpen.
I ett annat program rymdes inte hjulen i hjulhusen, då böjde dom den färdiglackade skärmkanten med en polygrip.
Det som inte syns på tio meters håll skiter dom i, för det syns inte hemma i tv soffan heller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg