Jag utgår från att föraren har blivit ganska snabb och kanske funderar på att börja köra ERF.
Många köper beg slicks kan ju vara så att det är billgare än att köpa ett nytt gatdäck. Sen kör inte alla bra eller i det tempo som man ska ,men det handlar inte tråden om.
Håller med har man inte däck som passar ens körstil blir det inte bra utan stel körning.
Jag har samma tempo med contis som med pilot power skillnad är att med contis upplever jag som de ger bättre feedback än pilot power 2ct.
Men det är ju bara vad jag tycker vet andra som älskar pilot power 2.
Vad jag läst till mig är det silican (det som gör dem underbara i regn) i pilot power 2 ct som gör däcken lite luriga. Rätta mig om jag har fel.

.
Kanske funderar på att köra ERF... Har du kommit så har du fått betydligt större erfarenhet. Och då frågar man inte om gatdäck på sporthoj...Vilket tråden handlade om.
Vad jag förstår i det du läser så drar du dina erfarenheter från hur pp2ct uppträder på bana.
Jag har själv aldrig kört på conti under detta årtusende. Så jag varken dissar eller hissar det däcket.
Du pratar om körstil... Är man digital på gasen så får man problem vilket däck du än kör på. Allra helst med 1000cc.
Tror mer på att skillnaden du känner i uppträdandet beror på chassieinställningar. Ett däck som känns bra på en hoj behöver inte kännas bra på en annan. Kolla också vilket däckstryck du kör på, De flesta som överhettat pilot powerdäcken har gjort det just pga följande.
1.På tok för lågt lufttryck i däcket. De har ingen koll var lufttrycket ska vara på på just det däcket.
2. Digital gasning. Vilket de flesta görs som gasar som tokar på rakorna och kryper genom kurvorna.
3. Ingen koll på fjädringen. Vilket gör att däcket få ta allt stryk.
4. Du kör för fort för det däcket och skall ha ett racedäck när du kör bana.
På Gata är de flesta däck som säljs idag mer än bra för gatanvändandet.
Betänk att de touringdäck som säljs idag har bättre grepp än vad racingdäcken hade i mitten av 90-talet.
Folk har en övertro på däck. Kör du mjukt och avslappnat så känner du vad hojen har för sig under dig vilket däck du än kör på.
TS i det här fallet kör en FZ1.. Knappast en hoj man brukar köra med slicks...
Det silcan, som är ett bindemedel, gör i däcket är att fungera som en termos. Det bevarar värmen i däcket. Vilket är bra när det gäller gata. Efter som du stannar vid korsningar, Du kör inte lika hårt och kurvorna är inte lika tvära på gata kontra bana.
Vilket man också bör tänka på när man läser tester på däck i våra mc-tidningar. De testar oftast på bana. Där däcket blir genomvarmt och hålls varmt.
I verkligheten går temperaturen upp och ner flera gånger under en tur på slingerbulten tex...
Det finns många parametrar som spelar på betydligt större sätt än många tror.
Jag kör gärna pilot power i början och slutet på en säsong pga av kall och våtegenskaperna detta däck har.
När det senare blir varmare så kör jag på vad jag kommer över till vettigt pris..
Man gör sina egna val utifrån sina egna förutsättningar...
Däremot uppmanar jag inte någon att köra på racedäck på gata. Inte ens beggade...