Pikes peak på motard filmer?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Allt om mc gjorde ett reportage i senaste numret om just denna tävling och med fokus på supermoto klassen. Finns det någon som har lyckats hitta filmer el dylikt från tävlingen?

Aphex skrev:
2628931 Allt om mc gjorde ett reportage i senaste numret om just denna tävling och med fokus på supermoto klassen. Finns det någon som har lyckats hitta filmer el dylikt från tävlingen?

Jajjemen. Kolla YouTube. Sök lite på "Pikes Peak" BMW HP2 och Kirsi så hittar du en del.

Vad innebär Supermoto klassen? Alltså i regler? Det där vart jag ju sugen på :tummenupp

Kommer ihåg en röd Saab som gick på Pikes peak.
Några Svenskar som byggt den tydligen.

Hade kolfibervinge o JÄÄtte turbo, tydligen för den tunna luften när man kom högt upp i berget.....

Aphex skrev:
2635023 Här står nog det mesta. Åk dit och visa jänkarna baken :tummenupp http://pp.artemisimages.com/default.asp?mtype=comp&contid=5

Ja jag läste..jag vet inte om det är att jag inte suttit på en hojj på 3 veckor eller att jag verkligen vart otroligt sugen på den där tävlingen.

450cc 4stroke Supermoto class.
Trimmade Supermoto hojjar som igentligen har restrektionen bara 17" däck och fälg, Det är den klassen jag skulle kunna ställa upp i.

350 Dollar kostar det, sen tillkommer det säkert massor mer, har inte läst hela pris länken. Om det är någon som hittar filmer med hela sträckan skulle jag vara tacksam!

Skulle vara helt möjligt att köra det här 2008...

Aphex skrev:
Fanns ju lite mumma med Audis S1:a med. Vilket jä...la skönt ljud :yoparty
Undra hur mycket man kan lita på det ljudet med tanke på att det låter stånka om BMW's boxrar :rolleyes:

Har för mig att jag läste ett repotage om en svensk som körde en KTM 660 i den tävlingen. Om jag inte minns fel var man tvungen att ha sin blodgrupp skrivet på hjälmen, vilket säger ganska mycket om säkerheten där...

Jösse skrev:
2634885 Kommer ihåg en röd Saab som gick på Pikes peak.
Några Svenskar som byggt den tydligen.

Hade kolfibervinge o JÄÄtte turbo, tydligen för den tunna luften när man kom högt upp i berget.....

Här har du den Saaben uppför pikes.

ceasar skrev:
2636510 Har för mig att jag läste ett repotage om en svensk som körde en KTM 660 i den tävlingen. Om jag inte minns fel var man tvungen att ha sin blodgrupp skrivet på hjälmen, vilket säger ganska mycket om säkerheten där...
Manligt!

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back