Pickup-besatt.

Den är ju b reggad?

Än så länge men sen tar man den via sveriges inregistreringsfilter (Leif 57, Sosse) och då är det enligt honom HELT omöjligt att b-regga den trots att det finns b-reggade diton i bruk redan. :i-landsvnsinne
 
Mått invändigt med bedliner i plast på min Dodge Ram 2500 från 1997 med 1 1/2 hytt.

Längd: 245cm
Bredd: 158cm
Höjd (lemmar): 50cm

Blev tyvärr ej exakta mått på mm.
Men får skylla på att det är mörkt ute, och att jag stod själv och mätte.
 
Kärringmode ON:
Bil ett jag ville köpa på Blocket låg kvar trots att den var såld.
Bil två vinner jag budgivningen på men säljaren hör inte av sig.
Bil tre så svarar inte säljaren på mina mail och inget telefonnummer i annonsen.
Kewken......
Kärringmode OFF
 
...och fyrhjulsdriven...

En liten tanke om någon vill köpa bil från Norge, bilar som rullat nära kusten tenderar att ha rostat sönder å det grövsta i ramarna.

Å fan, hade missat att den var bakhjulsdriven. Trodde alla F-serie med det utseendet hade 4x4.
 
Kärringmode ON:
Bil ett jag ville köpa på Blocket låg kvar trots att den var såld.
Bil två vinner jag budgivningen på men säljaren hör inte av sig.
Bil tre så svarar inte säljaren på mina mail och inget telefonnummer i annonsen.
Kewken......
Kärringmode OFF

Skambuda på den här.
www.blocket.se/vi/57195685.htm
 
Last edited:
Jag kör gissningsleken igen och har beställt;
oljetrycksgivare s-l140.jpg
kablage s-l140.jpg
lilla dieselpumpen m3LVw6IwgxWK12e7St4sKAw.jpg
lite oringar mXNhr97mTU9p0mVMpmCDrrg.jpg

Får se om det blir nån bättring :rolleyes:
 
Ultimata zombie-apocalypsbilen! Næstan så man skulle køpa den som bra att ha pryl ifall den andra trucken skulla krångla..

Indeed. Jag resonerar lite likadant. Jag kikar nu på en nyare pickis men kommer behålla blåforden livet ut och siktar på en totalrenovering. Skulle zombie-apocalypsen komma så ger jag mig iväg med den gamla häcken som går att köra på fuldiesel, är lättmekad och saknar databoxar som kan krångla vid eventuella solstormar.
 
Fast i vårat land måste nog en gammal volvo 740/240 vara att föredra vid en kollaps, en volvo med 4x4, typ en valp så sitter man säkert också! :tummenupp
 
Fast i vårat land måste nog en gammal volvo 740/240 vara att föredra vid en kollaps, en volvo med 4x4, typ en valp så sitter man säkert också! :tummenupp

Bensinare... Och i fallet diesel är det en mekanisk pump som tar stryk, skulle man köra på annat än fet diesel.
Sitter hellre i blåfården.
 
Fyrhjulsdriven Volvo Pickup (ombyggd Valp) http://www.blocket.se/vi/56736281.htm

Haha ja den var fin fast föredrar nog en riktig militärvalp :rolleyes:

Bensinare... Och i fallet diesel är det en mekanisk pump som tar stryk, skulle man köra på annat än fet diesel.
Sitter hellre i blåfården.

Om man ska leva i ett armageddon i 50 år till tror jag nog det är lättare att hitta delar och hålla liv i en gammal volvo. En vän till farsan har haft sin volvo 240 sen 80talet gick nästan 100k mil innan den rosta bort. Bensin kan man köra på sprit som man kan bränna i källaren när soppan tar slut vilket det nog gör inom några dagar efter undergången. Det är i alla fall så jag tänker, framtiden får väl utvisa. :)
 
Om man ska leva i ett armageddon i 50 år till tror jag nog det är lättare att hitta delar och hålla liv i en gammal volvo. En vän till farsan har haft sin volvo 240 sen 80talet gick nästan 100k mil innan den rosta bort. Bensin kan man köra på sprit som man kan bränna i källaren när soppan tar slut vilket det nog gör inom några dagar efter undergången. Det är i alla fall så jag tänker, framtiden får väl utvisa. :)

Såvida man tänkt sig operera tämligen lokalt kanske men ska man fly ordentligt, ytomlands vilket jag inte skulle begränsa mig från så föredrar jag den mest sålda bilen i världen i över 30 år i rad. (lätt missvisande eftersom det gäller om man räknar in samtliga f-serietruckar men ändå av värde då mycket är samma på dom, dessutom finns e-serien som är samma sak fast vankaross...).

Om bakaxeln (mot förmodan) börjar bröla viker man snällt av, in på en flygplats i Lissabon och knycker en ny av någon tax-truck eller ambulans...
 
Byggämne införskaffat.
8 bultade axlar, diff, 6,5 td -96.
Nu ska höjning införskaffas.
Finns ju en del att välja, extra fjäderblad och klossar bak.
Fjäderdistanser fram mm.
Vill bibehålla vettiga köregenskaper så höjningsdelarna får kosta.
Grova däck står också på inköpslistan.
Egentillverkade stötfångare och sidepipes.
Positionsljus längs sidorna, bra eller anus ?

Är det ok att posta detta trots att det inte är en pickis ?
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top