Pickup-besatt.

4WD är för överklasskärringar som är lite mjuka för att stå ute i snöstorm med en spade... :7peta

Manövrera runt en 6-tons båt på en fuktig åker en stund och återkom...
Jag använder sällan 4X4 men de finns situationer då det är oumbärligt.

Förstår inte folk som beställer en ny pickis och väljer en massa komfortpaket och fräsiga säten men skiter i 4X4...
 
Manövrera runt en 6-tons båt på en fuktig åker en stund och återkom...
Jag använder sällan 4X4 men de finns situationer då det är oumbärligt.

Förstår inte folk som beställer en ny pickis och väljer en massa komfortpaket och fräsiga säten men skiter i 4X4...

Jag håller med dig.
Men; hur många har en 6-tons båt att manövrera på en blöt åker egentligen?
Där emot är 2wd trist och jag hade inte velat ha den typen av bil utan, om tillfälle ges e de grymt med 4wd.
Men jag tror det är få som faktiskt behöver det.
Jag hade inte velat ha en pickis utan. Tycker bara beskrivningen haltar lite då tyvär 95% av 4wd bilarna idag går ToR mellan centrum och lägenheten.
 
Polare har en Mazda B2500 diesel (2WD) som står ivägen..

Bes och godkänd och ramen är riktigt frisk.. Karossen ser ut som kriget50 dock..

Kan man sälja sådana saker? :3freak:

Pickisen är röd, brötar som fan becouse sidepipes :rock och bor i Göteborg :banana:banana
 
Jag håller med dig.
Men; hur många har en 6-tons båt att manövrera på en blöt åker egentligen?
Där emot är 2wd trist och jag hade inte velat ha den typen av bil utan, om tillfälle ges e de grymt med 4wd.
Men jag tror det är få som faktiskt behöver det.
Jag hade inte velat ha en pickis utan. Tycker bara beskrivningen haltar lite då tyvär 95% av 4wd bilarna idag går ToR mellan centrum och lägenheten.

Visst är det så men poängen med en 3-tons flakis med stor motor är ju att man kan klösa på genom snödrivor och helsike då andra får stå.
Sen gillar ju jag även att klättra runt lite i skogen och då och då gör man saker som att hämta hem 3 uppkapade alar nere från en svampig hage på timmerkärran där traktorn inte tar sig fram...

Skulle jag ha en 2WD så hade den blivit "PreRunner"-stukad med svampig fjädringsväg I tells ya!
 
Visst är det så men poängen med en 3-tons flakis med stor motor är ju att man kan klösa på genom snödrivor och helsike då andra får stå.
Sen gillar ju jag även att klättra runt lite i skogen och då och då gör man saker som att hämta hem 3 uppkapade alar nere från en svampig hage på timmerkärran där traktorn inte tar sig fram...

Skulle jag ha en 2WD så hade den blivit "PreRunner"-stukad med svampig fjädringsväg I tells ya!

Det och att bogsera loss stadsjeepar med breda vintermackor. Och 2WD-pickisar :hihi
 
Nackdelen med de största pickisarna från staterna är väl det där med C kort och eller löjligt låg lastvikt.

Mörshat runt med många olika pickisar och gillar faktiskt japanerna bäst. King Cab och B2600 med 4wd är the shit.

Vad du än gör köp ingen överskottspickis från flygvapnet.. Mögigare skit än så finns inte =)
 
mnja, c-reg brukar väl det vara bra lastvikt iaf. b reg brukar vara löjlig last och dragvikt tyvär
 
mnja, c-reg brukar väl det vara bra lastvikt iaf. b reg brukar vara löjlig last och dragvikt tyvär

C-reg, ELLER låg lastvikt. Läs om läs rätt. :)
Hade gärna haft c-reg själv, men bara för skattens skull. Tyngsta lasset jag kört var en pall granitgolv på ~600kg och den körde jag längst bak emot lemmen. Drev lite bättre på isgata, men annars märktes det inte mycket.... :hihi Då har jag ju en liiiiten som Teo snart kommer att påpeka.
 
Nackdelen med de största pickisarna från staterna är väl det där med C kort och eller löjligt låg lastvikt.

Ja om man ska åka runt med camper som har fullskiten septiktank.

Men det är mycket man kan slänga på flaket som en snöskoter eller ett stort lass blandat bonnskräp.
Jag har självklart ös på med grejer upp till ett par ton bak på min hemma på gården men har aldrig haft behöv av att köra så tunglastat längre sträckor på vägen.

Den nackdelen tar jag gärna mot fördelarna hos en 3/4-1-tonspickis såsom rejäla axlar, spindel, och styrleder som inte tar slut så fort man rattar runt på en parkeringsplats.
 
Då har jag ju en liiiiten som Teo snart kommer att påpeka.

Den är ju fullsajs och det är väl allt som räknas...:fakta

Folk försöker alltid hita saker att gnälla på. Många säger till mig att "den där kan man ju inte lasta mycket på, min kingcab på andra sidan..."

Jag kan slänga upp två Harley Davidsons på flaket viktmässigt men ytan räcker inte till om man vill ha dom ordentligt lastade.
Få kör runt med över halvtonet på sina pickisar. Det skulle vara ett lass grus eller motsv och det är inget man gör dagligen om man inte har tippflak eller om man är intellektuellt utmanad...

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att hög lastvikt är ghey.:brynad
 
Den är ju fullsajs och det är väl allt som räknas...:fakta

Folk försöker alltid hita saker att gnälla på. Många säger till mig att "den där kan man ju inte lasta mycket på, min kingcab på andra sidan..."

Jag kan slänga upp två Harley Davidsons på flaket viktmässigt men ytan räcker inte till om man vill ha dom ordentligt lastade.
Få kör runt med över halvtonet på sina pickisar. Det skulle vara ett lass grus eller motsv och det är inget man gör dagligen om man inte har tippflak eller om man är intellektuellt utmanad...

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att hög lastvikt är ghey.:brynad

Enkel hytt och kort flak = sportpickis! :banana
Den kommer aldrig att vara en bra skogsbil, eller vara oerhört pålitlig, windsor spisen är lite 60-tal, liksom mycket annat, och med elektroniskt allt-satan så får man pyssla.
Men nu i höstrusket lägger den sidan till vid gaspådrag i allt under 45mph, med mäktigt bensin V8 muller, och jag får både garagerensningslass, hojar, cyklar, verktyg, bra & ha grejer i flaket.

Bra skit för en bil i prisklass med en gammal 740 eller liknande. :tummenupp
 
Enkel hytt och kort flak = sportpickis! :banana
Den kommer aldrig att vara en bra skogsbil, eller vara oerhört pålitlig, windsor spisen är lite 60-tal, liksom mycket annat, och med elektroniskt allt-satan så får man pyssla.
Men nu i höstrusket lägger den sidan till vid gaspådrag i allt under 45mph, med mäktigt bensin V8 muller, och jag får både garagerensningslass, hojar, cyklar, verktyg, bra & ha grejer i flaket.

Bra skit för en bil i prisklass med en gammal 740 eller liknande. :tummenupp

En pickis är (blir till slut) en kompis. Något en Audi aldrig kan bli. Och flak är fanimej obetalbart.
 
C-reg, ELLER låg lastvikt. Läs om läs rätt. :)
Hade gärna haft c-reg själv, men bara för skattens skull. Tyngsta lasset jag kört var en pall granitgolv på ~600kg och den körde jag längst bak emot lemmen. Drev lite bättre på isgata, men annars märktes det inte mycket.... :hihi Då har jag ju en liiiiten som Teo snart kommer att påpeka.


Jaja, läste inte så noga. Jag kör tungt hela tiden men min bil är reggad för typ 2 mjölkpaket.
 
Den är ju fullsajs och det är väl allt som räknas...:fakta

Folk försöker alltid hita saker att gnälla på. Många säger till mig att "den där kan man ju inte lasta mycket på, min kingcab på andra sidan..."

Jag kan slänga upp två Harley Davidsons på flaket viktmässigt men ytan räcker inte till om man vill ha dom ordentligt lastade.
Få kör runt med över halvtonet på sina pickisar. Det skulle vara ett lass grus eller motsv och det är inget man gör dagligen om man inte har tippflak eller om man är intellektuellt utmanad...

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att hög lastvikt är ghey.:brynad


Jag har kört över halvtonet varje gång det lastas på pickisen senaste året. Rekordet är 2ton och det gick utmärkt. Hade dock gärna gjort det lagligt. Några harleyes lastar jag dock inte gärna då jag har så mycket annat skrot på flaket.
Men visst, dragvikten hade varit mer najs än lastviken, men jag ser pickis som ett alternativ till att slippa släp och då är lastvikt kung.
 
Jag fick använda 4x4 2-3 ggr bara igår.
Och då var det ingen terräng att tala om.
Var bara en vanlig gräsmatta med lite hål i där jag skulle vända, och en backe på en grusväg med hala löv som jag skulle backa uppför.

En 2wd pickis måste vara det sämsta som finns. I alla fall om man inte har något lass på flaket.
 
Var ute på lite äventyr på dagen igår med pickisen.
På kvällen så blev det även lite cruising.

Fungerar till allt!

ImageUploadedByTapatalk1414318475.717135.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414318500.762248.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414318573.154100.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414318593.086075.jpg

Nackdelen är väl att ica har små parkeringsplatser.

ImageUploadedByTapatalk1414318626.862335.jpg
 
jag ser pickis som ett alternativ till att slippa släp och då är lastvikt kung.

Har du rätt i. Är det något jag avskyr så är det släp. Ruttna konstruktioner som studsar runt i potthålen så man tror de ska välta, släpvagnskontakter som alltid är olika eller inte fungerar trots att det egentligen bara borde vara en hona och en hane, mm och sen ska man ha skiten någonstans också. Så jäkla smutt att ha flaket att ösa grejjer på.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top