Pickup-besatt.

Fan då. Fick ju hem skärmbreddarna. Med dessa på så ser ju mina hjul ännu löjligare ut, samt att dom nu är någon dm innanför skärmkanterna.

Vad ska jag ha för ET?

Leta upp _alla_ joedpunkter i bilen, plocka isär och rengör
Dra en extra fräsch rejäl minuskabel mellan batteri chassi och batteri motor. Du har gissningsvis jordfel

Ja det är ett klokt förslag, ska göra det!
Ska tydligen finnas massa jordkablar och jag hittar typ 3-4st. Bakom insug, på torpedväggen har jag läst, men finns fan inte.
Elsystemet i övrigt är rätt muggigt med skarvade kablar här o där och mycket gammalt hemma-pul så ett par extra jordkablar skadar inte.
Frågan är vad ecm plockar jorden ifrån?

Fan då. Fick ju hem skärmbreddarna. Med dessa på så ser ju mina hjul ännu löjligare ut, samt att dom nu är någon dm innanför skärmkanterna.

Vad ska jag ha för ET?

Skärmbreddare vill man ju ha med ett gäng silvertejp eller kladdmassa så man snabbt kan rycka bort skiten efter besiktning.:D

ET beror ju lite på däck, storlek och profil. Men mycket - är ju alltid fränt så länge det får plats.

mät fälgbredd och inpressningsdjup på de du har sen räknar du ut vad du behöver för att precis gå fritt.

Dodge ram 94-01 har 0 i offset, så en uppsättning fälgar med -20/-30 i ET borde nog bli lagom om du håller dig till samma bredd som dina nuvarande så ger det 2-3 cm ut på varje sida, väljer du bredare fälgaroch däck så ökar du ytterligare lite utåt (och innåt).
Givetvis KAN du ha -50/-60 också, men det ökar ju krafterna på naven ju längre ut du går med fälgarna.

Vet ej. Sitter original 16". Ska ta och balansera dessa i helgen eller under veckan.
Får kolla då.

Har ju maskiner i källaren :)

Gick hyfsat att slänga dit dom.

Verktyg?
Domkraft, 11mm + 24mm blocknyckel och spännband.

Använde spännbanden för att räta rätt bladfjädrarna så att bulten gick igenom.

Gick hyfsat att slänga dit dom.

Verktyg?
Domkraft, 11mm + 24mm blocknyckel och spännband.

Använde spännbanden för att räta rätt bladfjädrarna så att bulten gick igenom.

Ja det är ett jäkla lirkande när man har en bakbladis som spjärnar mot allt vad han kan! Men en grymt skönt grej att ha avklarad.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon