Pickup-besatt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Börjar bli sugen på att skaffa en truck, men vad ska man ha?.
Krav:4*4,ska rymmas en sporthoj på flaket utan att fälla ner lämmen, b-korts reggad.
Hög bränsleförbrukning kvittar då jag kör mer mc än bil,bensin eller diesel kvittar också.
Stor motor och hög driftsäkerhet/lättskruvat är ett stort plus.
Budget 100-150k.


Om du vill komma lite billigare undan så hade jag kikat på dodge ram 1500.
För dom pengarna så kan du få en med hemimotorn också.
Duger säkert fint om man inte ska ut och härja i skogen med jättehjul eller dra mycket och väldigt tungt.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Börjar slita de nyvunna grå håren lite, någon här som mot all förmodan råkar sitta på ett par 15x8" plåt/billiga alu till en Cheva S10 4x4 ..
Jävla aber till offset på den minitrucken, +51 original.. (de nya fälgarna ska helst ligga mellan +25 till +40)

Men i värsta fall får jag hålla mig till mina 31x10" sulor och flytta ut dem med ett gäng spacers..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja jag hade den f250n ett tag. Varför undrade du Teo?

Jag ämnar genomföra en grundlig restauration på blåforden Och har kommit fram till att jag vill ha 80-84 optik på den så jag tänkte försöka hitta en sådan donatorbil som är frisk från rost att plocka flak och fronten från då hytten är densamma.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag ämnar genomföra en grundlig restauration på blåforden Och har kommit fram till att jag vill ha 80-84 optik på den så jag tänkte försöka hitta en sådan donatorbil som är frisk från rost att plocka flak och fronten från då hytten är densamma.

Jag kan eventuellt vara intresserad av din gamla front isf, om du vill bli av med resterna.
Behöver nya lampor för att klara besiktningen. Men verkar vara ett sabla mörker att få tag på till 87-93 fronten. :/
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Finns det inga lyktor på ebay?
Finns massor utav godis till min pickis där.
Iofs är det ju en dodge.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Finns det inga lyktor på ebay?
Finns massor utav godis till min pickis där.
Iofs är det ju en dodge.
Har letat en del, men bara hittat beggat & utan kromkant än sålänge. Men inte letat såååå mycket än, har besiktat till november ändå.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Last edited:

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Finns det någon manuell låda som passar bolt on till s10 v6 -00? Eller med några enkla modifikationer?
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
IH-pickis för Blöjräsern!

Men man kan ju inte ha skyfflat upp alla kanoter i indianen om man väljer en s10a som offroadobjekt :3freak... IH:n va mysig, Forden som skymtades gav ju lite myspinne... Jeepen borde tagit sej upp för berget tycker ja dock... Kanske för ja e partisk :D
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Men man kan ju inte ha skyfflat upp alla kanoter i indianen om man väljer en s10a som offroadobjekt :3freak... IH:n va mysig, Forden som skymtades gav ju lite myspinne... Jeepen borde tagit sej upp för berget tycker ja dock... Kanske för ja e partisk :D

inget större fel på s10 :D Okej det är inget superduper-alternativ för offroad körning, men man kan ha lite kul ändå med en ZR2a :crash
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men man kan ju inte ha skyfflat upp alla kanoter i indianen om man väljer en s10a som offroadobjekt :3freak... IH:n va mysig, Forden som skymtades gav ju lite myspinne... Jeepen borde tagit sej upp för berget tycker ja dock... Kanske för ja e partisk :D

Tror poängen var att visa lite vad man bör, och inte bör satsa på om man vill börja klättra med för en billig peng... Ifs går bort.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Ingen som har en KTM 990 adventure och som istället vill ha en Dodge Ram 2500 4x4 från 97 som är c-reggad och som givetvis har cumminsdieseln?

Eller. Nja. Vet inte om jag vill sälja den. Eller kanske.

Vad kan man få för bilen tror ni?
Ac som fungerar, posi-lok nyligen monterat.

60000kr - 70000kr?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det klonkar i min framvagn. (gissar yttre/övre styrled)
På ebay kan man köpa kit med typ allt till ramvagnen dryga tusenlappen, verkar sjukt billigt? Någon som har erfarenhet av detta?
http://www.ebay.com/itm/12-Pcs-Suspension-Chevy-GMC-K1500-Z71-Yukon-Suburban-95-00-4WD-4X4-2-Yr-Warranty-/290974803255?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43bf732537&vxp=mtr

Ser ju klockrent ut! Jag köpte allt original när jag renoverade min men ser man till att fetta in lederna ordentligt ska det nog bara vara att köra.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ingen som har en KTM 990 adventure och som istället vill ha en Dodge Ram 2500 4x4 från 97 som är c-reggad och som givetvis har cumminsdieseln?

Eller. Nja. Vet inte om jag vill sälja den. Eller kanske.

Vad kan man få för bilen tror ni?
Ac som fungerar, posi-lok nyligen monterat.

60000kr - 70000kr?

Regga om till b och vi har en deal.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top