Pickup-besatt.

Tell me about it, brukar få två 02-03'ans l200 för priset av en 98'ans hilux. :gnissla
Eller ett helt stall gamla jänkare, men de har fan stigit oerhört de senaste åren de också. Luktar bra affär riktigt rysligt om min till det inköpspriset jag gav, 2-hjulsdrift till trots. :tummenupp

Invandrarkillarna som köper upp Hilux för export till Afrika/Mellanöstern bjuder bra, min gamla 99:a bjöd dom 50 000 för. Kingcab står i ca 15000 och L200 25000 enligt prislistan jag fått av en av dessa firmor som sysslar med export.
Så Hilux är av nån anledning mycket eftertraktad :D
 
Jag fick ett erbjudande som var alldeles för bra för att avstå, en 99:ans King cab 2,5 double cab för 7000:-.
Risig i plåten förvisso men den gick igång med startkablar och går förvånansvärt bra för att ha varit ur trafik de senaste tre åren och bara rullat lite på en gård.
Turbon låter riktigt fint utan avgassystem som ligger på flaket :D

Nu återstår att se vad som ska ske med bilen bara. Det är säkert 10-15k för att få den i bra skick igen och då är man ju uppe i vad det kostar att köpa en skaplig begagnad så jag tippar på att den får bli ersätta den gamla Mazda 2600:an som är gårdsbil i dagsläget.
Vart köper man höjningssatser och dylikt till en King cab? Och är King cab detsamma som Navara? Hittar inte mycket vid sökning på King cab i Australien och dylikt men Navara finns det gott om, samma bil?
Jag tänker mig något i stil med att slita bort flaket och bygga rakt flak, höja den, montera 35", bygga kraftig kofångare i 3mm plåt fram och bak och sen montera massa extraljus, vinsch och liten kran på flaket så har man den perfekta skog/jaktbilen med vettig motor. 104hk är inte så porrigt förvisso, men det är ju en turbodiesel och rörde på sig ganska bra. 4x4 så klart.
 
Hörru Anders, kan du inte rafsa fram nåt militärt överskott (du är ju ändå i Arboga). En gammal robotramp eller en luftvärnspjäs bakpå vore helrätt. Schysst reklampelare "Hyrd hos ...." :crash
 
Hörru Anders, kan du inte rafsa fram nåt militärt överskott (du är ju ändå i Arboga). En gammal robotramp eller en luftvärnspjäs bakpå vore helrätt. Schysst reklampelare "Hyrd hos ...." :crash

Hmm, du ger mig dumma idéer... Jag vet faktiskt vart det finns en missilstolpe, en sån där med plats för typ 6st missiler på ett svängbart stativ. Kanske vore något när man ska jaga gris :D
Vi kopplade på den blivande jakthusvagnen efter den idag och tog en tur i skogen med den, jäklar vad bra den tar sig fram men en höjning av husvagnen är på sin plats...
Någon som har 4st 35" däck att sälja :gnissla Eller 6st förresten, husvagnen kan få ett par också.
 
Tror bestämt att en dubbelhyttad långtruck är värdelös i terrängen. Behövs kort hjulbas

Dessutom är stortruckar i första hand last/dragbilar med löjligt stiff fjädring så för att få en sådan kapabel i terräng krävs en radikal modifiering av bladisar (spiraler) samt offrande av lastkapacitet.
 
Ja dom är värdelösa i terräng men istället kan man höja 9 tum och på med 44 tummar och mata på i leran. Gör det med en Landrover defender.
 
Hallåå, gör en liten comeback för att snylta på SHs kunskap. Det är ju ändå jag som har lagt dit taggarna "korv" och "manligt" en gång i tiden

Vad trors och tycks om denna truck?
http://www.blocket.se/vi/52176661.htm

C-kort finns så det är inget problem. Festligt med en bil som kallas Tjejen. Vad skiljer tjejen från en Silverado? Är drivlinan samma?

Vad ska man tänka på angående 6,5an?
 
Cheyenne är ett utrustningspaket, precis som Silverado på de årsmodellerna.

Silverado var ett utrustningspaket men senare(när modellen med duramax kom) är det modellnamn. Gmcs motsvarighet heter Sierra.
 
Hallåå, gör en liten comeback för att snylta på SHs kunskap. Det är ju ändå jag som har lagt dit taggarna "korv" och "manligt" en gång i tiden

Vad trors och tycks om denna truck?
http://www.blocket.se/vi/52176661.htm

C-kort finns så det är inget problem. Festligt med en bil som kallas Tjejen. Vad skiljer tjejen från en Silverado? Är drivlinan samma?

Vad ska man tänka på angående 6,5an?

Helt rätt modell om du gillar 90-tals chevorna, en 2500 HD, det ser man på att det är 8 hjulbultar. Riktigt grov avlastad bakaxel. Synd de har kletat smurfblått på den men du kan kanske pruta av vad en omlackning kostar. :gnissla
Och cheyenne är bara ett utrustningspacket, annan front annars vet jag inte hur det skiljer på insidan.
 
Back
Top