Eller vill kunna köra 120 lagligt...
Ja, det är säkert viktigare för de flesta. Min truck trivs dock bättre i lite lägre farter och jag kör inte så mycket motorväg så för mig kvittar det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller vill kunna köra 120 lagligt...
Ja, det är säkert viktigare för de flesta. Min truck trivs dock bättre i lite lägre farter och jag kör inte så mycket motorväg så för mig kvittar det.
C-regg är bajset.
Jobbigt att måsta ha CE-kort vilket kräver yrkesförarutbildning bara när man skall dra båten.
En hastighet är aldrig laglig ändå, de skyltar åt helvite för lågt för det.
Kortfattat, det är alldeles för komplicerat att göra rätt för sig.
Lika bra att inte ha reggat alls och dra ketting i tacket bara.
Det är ju ändå inte av högsta prioritet på dessa fordon. Är de bara rostskyddade och upphängningen är underhållen så går den många mil till. Inga dyra reparationer av motorn pga höga mil ändå.
En sån momsbil vill jag ha tag på och byta ut Jumpern mot, börjar bli lagom sugen på pickis![]()
Inte för att vara glädjedödare nu men om du ska ha den som arbetsbil i ditt yrke är nog din Jumpy mer praktisk än en pickis. Har du flakkåpa så funkar det hyfsat men flakhöjden ställer till det när man ska lyfta i och ur tunga grejor tep maskiner och annat. Utan kåpa har du ju ingen skyddad plats att förvara elverktyg och liknande.
Jag hade en Hilux med kåpa men nästa arbetsbil blir nog något liknande jumpy eller caddy just för att dom är mer mångsidiga, speciellt i kombination med ett släp.
Inte för att vara glädjedödare nu men om du ska ha den som arbetsbil i ditt yrke är nog din Jumpy mer praktisk än en pickis. Har du flakkåpa så funkar det hyfsat men flakhöjden ställer till det när man ska lyfta i och ur tunga grejor tep maskiner och annat. Utan kåpa har du ju ingen skyddad plats att förvara elverktyg och liknande.
Jag hade en Hilux med kåpa men nästa arbetsbil blir nog något liknande jumpy eller caddy just för att dom är mer mångsidiga, speciellt i kombination med ett släp.
Jaha, då har jag levt med "nye" cumminsen i en månad.
Som en personbil att köra, mjuk, bekväm, lätt på foten.
Tyst! Polaren ställde sin MB GE270cdi sidan om, fyfan vad det rassla, men det var hans och inte min.
Härligt! Ännu en som har sett ljusetDu kommer aldrig mer kunna krypa ner i en europeisk "kvalitetsbil" med hjullager som förlovningsringar igen och sätta dig. Finns ingen mening med att betala mer för att åka runt i något oanvändbart litet skräp.
Själv ska man precis ut och vispa igång 7.3:an med sin nya "high torque"-start från ebay på 4 kw. Jevlar vad den snurrar i gång! Har suttit och åtnjutit dånet från 9.1 kw's värmaren som ekat mellan östermalmssekelskiftsfasaderna medan jag inmundigat en stadig frukost bestående av kaffe å snus.
Provkorde en nagot anprlunda pickis idag.6,2 liters bensin 8 med 400 hk. Totalt meningslos, men jag gillade den![]()
Den här var väl härlig?
View attachment 400746
Finns i Vallentuna.
http://www.blocket.se/vi/52416729.htm
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten