Pickup-besatt.

Ja, det är säkert viktigare för de flesta. Min truck trivs dock bättre i lite lägre farter och jag kör inte så mycket motorväg så för mig kvittar det.

Samma här. Saknas en växel för att dunka fortare. Jag kör två skotrar lagligt på flaket i alla fall och när jag drar 6+ tonsbåtar gör jag det på inhägnat...

Nu har jag jallafall köpt High-Toque starter på ijbäj så nu är det bara att vänta på paquet...

:banana
 
C-regg är bajset. :tummenupp
Jobbigt att måsta ha CE-kort vilket kräver yrkesförarutbildning bara när man skall dra båten.
En hastighet är aldrig laglig ändå, de skyltar åt helvite för lågt för det.

Kortfattat, det är alldeles för komplicerat att göra rätt för sig.
Lika bra att inte ha reggat alls och dra ketting i tacket bara.
 
C-regg är bajset. :tummenupp
Jobbigt att måsta ha CE-kort vilket kräver yrkesförarutbildning bara när man skall dra båten.
En hastighet är aldrig laglig ändå, de skyltar åt helvite för lågt för det.

Kortfattat, det är alldeles för komplicerat att göra rätt för sig.
Lika bra att inte ha reggat alls och dra ketting i tacket bara.

Behöver man YKB för CE där ute på holmarna?
Det var som fan.
 
Ja, man kan dra lite mer lagligt med. Fast då ska man väl ha reggat kroken hehe... Funkar ändå.
Sen blir det hyggliga omkostnader, 2400 i skatt och fick ge 1900 i försäkring. Bars besiktningen som hugger för sig.
 
Last edited:
Det är ju ändå inte av högsta prioritet på dessa fordon. Är de bara rostskyddade och upphängningen är underhållen så går den många mil till. Inga dyra reparationer av motorn pga höga mil ändå.
En sån momsbil vill jag ha tag på och byta ut Jumpern mot, börjar bli lagom sugen på pickis :(

Inte för att vara glädjedödare nu men om du ska ha den som arbetsbil i ditt yrke är nog din Jumpy mer praktisk än en pickis. Har du flakkåpa så funkar det hyfsat men flakhöjden ställer till det när man ska lyfta i och ur tunga grejor tep maskiner och annat. Utan kåpa har du ju ingen skyddad plats att förvara elverktyg och liknande.

Jag hade en Hilux med kåpa men nästa arbetsbil blir nog något liknande jumpy eller caddy just för att dom är mer mångsidiga, speciellt i kombination med ett släp.
 
Inte för att vara glädjedödare nu men om du ska ha den som arbetsbil i ditt yrke är nog din Jumpy mer praktisk än en pickis. Har du flakkåpa så funkar det hyfsat men flakhöjden ställer till det när man ska lyfta i och ur tunga grejor tep maskiner och annat. Utan kåpa har du ju ingen skyddad plats att förvara elverktyg och liknande.

Jag hade en Hilux med kåpa men nästa arbetsbil blir nog något liknande jumpy eller caddy just för att dom är mer mångsidiga, speciellt i kombination med ett släp.

Nänä, här är en tuff arbetsbil. Sen monterar man bara en hiabkran på flaket så kan man lassa upp skotrar mm utan problem. :kär
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ford_f350_Crewcab_dually_ev_byte_51744009.htm?ca=11&w=3

Har en caddy och det är inte praktiskt alls att lassa tunga grejer i man förstör ryggen, för lågt och så slår man pannan i taCket. :huvet
 
Inte för att vara glädjedödare nu men om du ska ha den som arbetsbil i ditt yrke är nog din Jumpy mer praktisk än en pickis. Har du flakkåpa så funkar det hyfsat men flakhöjden ställer till det när man ska lyfta i och ur tunga grejor tep maskiner och annat. Utan kåpa har du ju ingen skyddad plats att förvara elverktyg och liknande.

Jag hade en Hilux med kåpa men nästa arbetsbil blir nog något liknande jumpy eller caddy just för att dom är mer mångsidiga, speciellt i kombination med ett släp.

Jaja, men det där resonemanget håller bara om man tänker med huvudet och inte med hjärtat.

C-reggat= 80km/h även på såna här småskitar? Då faller det verkligen bort, skulle få panik av att köra i 100 på motorvägen.
Nej, jag får nog hålla mig till skåp ett tag till och sparka liv i Mazda-pickisen som står i ladan hos päronen. 4wd och lite höjd så den går att leka i skogen med åtminstone nu när den aldrig mer kommer se insidan av en besiktningshall :rost
 
Jaha, då har jag levt med "nye" cumminsen i en månad.
Som en personbil att köra, mjuk, bekväm, lätt på foten.
Tyst! Polaren ställde sin MB GE270cdi sidan om, fyfan vad det rassla, men det var hans och inte min.
 
Jaha, då har jag levt med "nye" cumminsen i en månad.
Som en personbil att köra, mjuk, bekväm, lätt på foten.
Tyst! Polaren ställde sin MB GE270cdi sidan om, fyfan vad det rassla, men det var hans och inte min.

Härligt! Ännu en som har sett ljuset :tummenupp Du kommer aldrig mer kunna krypa ner i en europeisk "kvalitetsbil" med hjullager som förlovningsringar igen och sätta dig. Finns ingen mening med att betala mer för att åka runt i något oanvändbart litet skräp.

Själv ska man precis ut och vispa igång 7.3:an med sin nya "high torque"-start från ebay på 4 kw. Jevlar vad den snurrar i gång! Har suttit och åtnjutit dånet från 9.1 kw's värmaren som ekat mellan östermalmssekelskiftsfasaderna medan jag inmundigat en stadig frukost bestående av kaffe å snus.
 
Last edited:
Härligt! Ännu en som har sett ljuset :tummenupp Du kommer aldrig mer kunna krypa ner i en europeisk "kvalitetsbil" med hjullager som förlovningsringar igen och sätta dig. Finns ingen mening med att betala mer för att åka runt i något oanvändbart litet skräp.

Själv ska man precis ut och vispa igång 7.3:an med sin nya "high torque"-start från ebay på 4 kw. Jevlar vad den snurrar i gång! Har suttit och åtnjutit dånet från 9.1 kw's värmaren som ekat mellan östermalmssekelskiftsfasaderna medan jag inmundigat en stadig frukost bestående av kaffe å snus.

:hihi
Dethär med värmare, har du nån på känn är jag i behovet. Har bensinbrännare i personbilen, oerhört uppskattat
 
Provkorde en nagot anprlunda pickis idag.6,2 liters bensin 8 med 400 hk. Totalt meningslos, men jag gillade den :)
 

Bifogat

  • IMG_2014030235984.jpg
    IMG_2014030235984.jpg
    146.5 KB · Visningar: 177
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top