Pickup-besatt.

Esch, nu är du kinkig teo!:smasha

Jag hittade iaf mina elfel till slut. Det var hemmaklåpat tror jag, för det finns noll logik i det.
Men iaf så är allt draget till passagerardörrkontakten som alltså måste vara till/öppen för att övrig belysning ska funka. Får riva ner det nån dag och dra nya kablar och brytare.
Köpte dessa på ebay häromdagen också.
$(KGrHqVHJCEE63(USBfyBO6ncjF41Q~~60_12.JPG
 
Näe, de slutade väl tillverkas på 70-talet någon gång :gnissla
En sån där vill jag med ha och sen stoppa dit en quattro-drivlina för att ha den optimala plogbilen på sjön med några ton med sand på flaket :yoparty

1959-1967
blir en dyr plogbil. :tungan
 
Esch, nu är du kinkig teo!:smasha

Jag hittade iaf mina elfel till slut. Det var hemmaklåpat tror jag, för det finns noll logik i det.
Men iaf så är allt draget till passagerardörrkontakten som alltså måste vara till/öppen för att övrig belysning ska funka. Får riva ner det nån dag och dra nya kablar och brytare.
Köpte dessa på ebay häromdagen också.
View attachment 386818

Jofasen elsystemen är lite som julgransbelysningar som sagt. Kan vara skönt att riva ur en tuss kablar och få det grundfixat en gång för alla.

Ebaylampor vill jag också köpa. Mina glas är mjölkvita, som att bilen har mörkgrå starr.
 
Köpa en bil på 20-30.000 mil och sedan gnälla över spänningsfel till handsfacksbellysningen...

Nåjo.
Det jävliga är ju att min har fan inte gått nått långt, bara runt en 16k mil. (106k miles eller nått sånt). Och ja, fodrar ordentliga reparationer dagligen.

Det är inte elfel egentligen, utan det är hjulupphängningar och maskinella problem... :3freak
Då är den nästans helt rostfri och orginalservad fram tills för nåra år sen. :3freak
 
Jag hittade ett par hjul igår på blocket som åkte och hämtades. Dom var så billiga så jag kunde inte låta bli.
Var vintersulor i åtanken först men vi får se, de finns lite däck kvar på dessa som kanske kan användas.
De hade tydligen suttit på en suburban, men köptes av en silverado ägare som inte fick det att lira med bromsarna på sin bil. Så då tänkte jag, då ska fanimej jag få dem att passa :D
1200:- efter lite prut får väl anses som helt okey.
Blästra,pulverlacka,dubbdäck är planen som småningom. Men just nu får de ligga som extrahjul då jag bara har en uppsättning.
DSC_0385.jpg
DSC_0384.jpg
 
Hur e dessa eller generationen innan, lite sugen på en, fast snarare C20 kanske

Ptja .. I bra skick är dom ofantligt dyra. I dåligt skick är de bara kex kvar. Sen e väl de flesta 2wd?
Var och kolla på stepside av samma årsmodell förra året för 60k prisklassen. Men det var mest möggel och rostigt skit. Känns som man ska lägga ut bra med flis för att få en fin 70talare.

EDIT;
Det där e väl tredje generationen?
andra är typ 60nånting till -72? Då var väl dieslarna mindre också, 5,7l. Och har hört ryktesvägen att de var mindre bra innan 6,2an kom. Bensinarna vet jag icke.
Min farbror hade en stepside andra generationen -60nånting. Gick loss på en bra bit över 200k. Men då var den ju rostfri också.
Är väl omöjligt att hitta en fräsch 50år gammal bil för småpengar av naturliga skäl.
 
Last edited:
Ja dedär är tredje, andra gen jag funderar lite på, sugen på en gammal jänkecab o nyare pickis, men går inte ha båda så får bli mellanting :D är bensin o 2wd jag kikar efter. Sommarbil

Ptja .. I bra skick är dom ofantligt dyra. I dåligt skick är de bara kex kvar. Sen e väl de flesta 2wd?
Var och kolla på stepside av samma årsmodell förra året för 60k prisklassen. Men det var mest möggel och rostigt skit. Känns som man ska lägga ut bra med flis för att få en fin 70talare.

EDIT;
Det där e väl tredje generationen?
andra är typ 60nånting till -72? Då var väl dieslarna mindre också, 5,7l. Och har hört ryktesvägen att de var mindre bra innan 6,2an kom. Bensinarna vet jag icke.
Min farbror hade en stepside andra generationen -60nånting. Gick loss på en bra bit över 200k. Men då var den ju rostfri också.
Är väl omöjligt att hitta en fräsch 50år gammal bil för småpengar av naturliga skäl.
 
Lite jobb, lite sova sen äre truckhunting.

Bara ett orosmoment, den ska besiktigas denna månad men ägaren har inte gjort det, varför är frågan :gnissla
 
Jahopp, typiskt min tur, hittar äntligen en bil som jag blir sugen på o bestämmer mig för att verkligen köpa om den är lika fin som på bilderna. Ska bara sega igenom en 40 timmars arbetshelg, men det är ju lugnt, på måndag ska jag köpa truck.
Mycket snack om dendär trucken har det varit på jobbet i helgen, våran chevaexpert på jobbet hakar på ner o kikar, likaså en till kollega som nu är mer sugen än nånsin att köpa truck.

Ja, en halvtimme kvar på jobbet, strålande sol o mobilen plingar till. Mail från igårkväll, trucken är såld.
Ridå.....ingen har köpt den på en månad ute på annons, kvällen innan jag kommer o köper så ska det självklart dyka upp en jävel.
Jag ger upp, varken sambon eller ödet vill ge mig en ny truck i min ägo, fy faaaan
 
Jag skådade en tuettekta IH Scout gracilt floffa förbi mig där jag gingo utmed gatan. En sådan grace, en sådan styrka. Sina rosthål och sin rödmatta lack till trots fick den mitt hierta att ånyo ta fart. En sådan lycka!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top