Pickup-besatt.

Kanske inte passar in bland alla feta chevor och sånt. Men jag funderar på att köpa en snorbillig l200 från -03 för att köra omkring crossen och diverse skrot på.
Hur fungerar dessa? Rosten är givetvis uppenbar men motormässigt? Har läst lite om lagerhaveri på -02 till -04. Är det någon som haft någon eller känner till hur de är?
Söker inte efter komfort, utseende eller ens 4x4. Bara det inte är rent skrot.

Lagerhaveri gäller Nissan Kingcab årsmodell runt 02-03. L200 vet jag inget om, annars är ju Toyota Hilux (även VW Taro som är en Toyota med VW-emblem) ett säkert kort.
 
Är för övrigt tvungen att erkänna att även jag fått se bäbisfjorden nu! Trevligt avbrott på sveavägen. Men jag blev så chockad över att den var mindre blå än vad den ser på bilder, så jag glömde plocka ut lurarna och lyssna. Teo måste blivit skitnöjd när man stod som ett fån och glodde.

Men du måste plocka av dragkroken när du inte använder den. Sabbar ju frigångvinkeln!
 
Detta är ju utan tvekan den sämsta tråden på SH!!!Fan va sugen man blir på pickis :mad: Hur funkar det med 2 bakåtvända barnstolar i en pickup?Tycker en S10 kan vara en bra väg in i detta träsket,eller har jag fel.Igen.?Har de sån där lönndörr där bak som de riktiga har?Antar att det blir svårt att tråckla in en unge annars.

Har hört och läst att man skall ha den lille 4an,men finns den med 4x4?Eller det blir 6an man får sikta in sig på?

Fakk,tusen frågor och ett sug större än Reinfelts ego.
 
Detta är ju utan tvekan den sämsta tråden på SH!!!Fan va sugen man blir på pickis :mad: Hur funkar det med 2 bakåtvända barnstolar i en pickup?Tycker en S10 kan vara en bra väg in i detta träsket,eller har jag fel.Igen.?Har de sån där lönndörr där bak som de riktiga har?Antar att det blir svårt att tråckla in en unge annars.

Har hört och läst att man skall ha den lille 4an,men finns den med 4x4?Eller det blir 6an man får sikta in sig på?

Fakk,tusen frågor och ett sug större än Reinfelts ego.

Skit i S10, vill du åka jänkare köp en fullsize. S10 med fyran är bakhjulsdriven, V6 och fyrhjulsdrift är lika törstiga som en fullsize. Ska du ha pickup i S10:ans storlek så köp Hilux med dubbelhytt så får du med hela familjen.
 
Detta är ju utan tvekan den sämsta tråden på SH!!!Fan va sugen man blir på pickis :mad: Hur funkar det med 2 bakåtvända barnstolar i en pickup?Tycker en S10 kan vara en bra väg in i detta träsket,eller har jag fel.Igen.?Har de sån där lönndörr där bak som de riktiga har?Antar att det blir svårt att tråckla in en unge annars.

Har hört och läst att man skall ha den lille 4an,men finns den med 4x4?Eller det blir 6an man får sikta in sig på?

Fakk,tusen frågor och ett sug större än Reinfelts ego.

Kolla på Dodge Dakota från mitten av 90-talet. Svåra att hitta men byggda som de större med bra axlar och V8.
:litemittimellan
 
Tolkar det som att en s10 är inget att ha?Hade gärna haft en silverado men aningens utanför budgeten.Skall bara ha den till att lämna ungarna på dagis (6km/dag) å lite helgkörning,så mao en 2a bil som knappt rullar.
Dock så måste jag få in 2 stolar,eller vänta tills ungarna kan sitta framlänges.För en pickis ska jag fan ha :yoparty
 
Jaha då fick min b-reggade personbil rycka in igen då för att då Valmet 502:ans jordbruksdrag citat "inte får belastas för mycket"... och dessutom kör fast så fort det inte är packad stallbacke.

IMG_1300.jpgIMG_1302.jpgIMG_1303.jpgIMG_1305.jpg
 
TILLFÄLLE?
55´ ej uppnåt resevration för en -07..
552645.jpg

http://netbil.se/Auction/Details/14828/CHEVROLET-SILVERADO-Z71-V8-4WD-CREW-CAB

Pappsen köpte en bil på netbil för några år sedan och den fick han för budet, trots att reservationen inte var uppnådd.
 
Nu är jag pickislös.. Min gamla F250 rullar just nu söderut i Sverige..
Abstinensen har redan satt in...
Behöver en stor tuff dieselpickis med 4x4. Gärna crewcab dually. Hög dragvikt. NU!

Är lite sugen på en Dodge 3500 med 5.9l 24v automat. Vad säger eliten om Dodge? Jag är okunnig på märket.
:yoparty
 
Bröder,

Tjevan startar inte. :gråta Klickar bara när man vrider om nyckeln. Den har varit lite vek i batterierna på sistone och när jag skulle hem igår eftermiddag så ville han inte. Så lite senare på kvällen åkte jag ner med lillbilen och skulle kabla igång den, men den vill inte då heller, klickar bara när man vrider på nyckeln trots 14v på instrumentet.

Så, jag misstänker startrelä, startmotorsolenoid eller startmotorn, i den ordningen. Alternativt kablaget mellan batterier och startmotor. Har jag missat nåt här? Första problemet är att få hem skiten, jag vågade inte bogsera igår med en stackars i30 som dragbil.. :gnissla
 
Bröder,

Tjevan startar inte. :gråta Klickar bara när man vrider om nyckeln. Den har varit lite vek i batterierna på sistone och när jag skulle hem igår eftermiddag så ville han inte. Så lite senare på kvällen åkte jag ner med lillbilen och skulle kabla igång den, men den vill inte då heller, klickar bara när man vrider på nyckeln trots 14v på instrumentet.

Så, jag misstänker startrelä, startmotorsolenoid eller startmotorn, i den ordningen. Alternativt kablaget mellan batterier och startmotor. Har jag missat nåt här? Första problemet är att få hem skiten, jag vågade inte bogsera igår med en stackars i30 som dragbil.. :gnissla
Testat knacka på startmotorn?
(kolrester och skit får motorn att inte vilja kontakta, brukar hända på gamla grejjor)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top