Pickup-besatt.

Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en faktor.

Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en, faktor.

Atf hittar du hos swedol, räkna med en 20l dunke om den som är i inte ser ny ut.

Snart dags att skita ner sig lite tänkte jag. Oljebyte i automaten, fördelningslåda och diffar. :banana Med anledning av detta: Var köper man ATF billigast? Tjevan vill ha Dexron II enligt manualen men det är väl drygt 20 år sedan den slutade säljas. Biltema har en helsyntetisk transmissionsolja som är Dexron VI-klassad, finns det någon anledning att inte köpa den? Hundra spänn litern eller 369 för en 4L-dunk. Det kommer gå åt rätt många liter så priset är absolut en faktor.

Vet inte hur kinkiga jänkelådorna är men jag har bra erfarenheter av Biltemas DX3:a.
Iofs har jag bara testat den i en handfull bilar av äldre modell (80-90talare) och gjort lite basic oljeprover.

Men den håller ju klassningskraven, så mycket kan man vara säker på. Om den är mycket bättre/sämre/likvärdig med andra ATF av samma klassning får någon annan svara på.

Agrol hos lantmännen, det är väl bland de billigare ATF-oljorna om man fortfarande ska ha kvalitét. Jag vet förvisso inte vad den kostar i liten förpackning men det kan vara värt att kolla upp.

Teo.

Hur väl fungerar det att knuffa ikull BMW bilar med en sådan där?`Är det risk att man kör sönder hjulupphängningar å sånt eller "tar" det på kofångarna?

Framstjärten var ju snyggast på den med mongoflaket.
Till expertisen:
1. Vad kallas det när man ser hjulhusen i plåten bredvid flaket? Dvs flakytan är mellan hjulen.
2. Varför skapar man ngt så fult?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...