Pickup-besatt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har för mig att jag fick lite bättre värden på chevan än på mina autobahnlok. Kanske inte tillräckligt mycket bättre. Men istället tjänstgör inte chevabromsar i 250.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har för mig att jag fick lite bättre värden på chevan än på mina autobahnlok. Kanske inte tillräckligt mycket bättre. Men istället tjänstgör inte chevabromsar i 250.

Men de bromsar ett ton extra tomme och ska palla ytterligare otaliga ton.
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Är du säker på bromsarna?
Jänkebromsar brukar kännas kraftfulla vid normal körning, pga stor servoverkan.
När de väl behövs, så blir det inte mycket mer broms.
Extra tydligt med stora hjul.

Jag har inte provat att köra bana med den men jag har dragit en 2 axlad djurtransport (obromsat gammalt lastbilssläp 8 ton tomme) dock runt 40km/h som max och det funkar fint att bromsa detta.
Jag tycker verkligen inte att det är riktig jänjkeservo på bromsarna utan mera normal bil till lika styrningen som nästan är lite trög.

Utan att veta något om detta så tror jag att Daytonan har lite större bromsar (skivor bak).

Jag har ju orginalfälgarna så om det skulle ändras med andra hjul kan jag icke sia om.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Den här ska komma 2012!
Är redan helt såld:tuttar

http://www.jeep.com/en/autoshow/concept_vehicles/gladiator/
gladiator-back.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lönebeskedet damp ner idag, nu blire ny pump!:banana Ska jobba imorgon, på fredag börjar jag demontera gamla pumpen för att kolla part numbers etc så att jag vet att jag får rätt när jag beställer ny, sen ska farsan få plocka hem utbytespumpen snarast möjligt (tillsammans med lite annat småplock förhoppningsvis, funderar på snökedjor och lite annat...) och sen ska jag vintertrucka!:yoparty Blir storservice, grundlig tvätt och rostskydd samtidigt som pumpbytet, och så ska jag fixa det genomrostiga tryckröret så att jag får upp varvet på turbon och förhoppningsvis vinner både effekt och vissel:tuttar
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lönebeskedet damp ner idag, nu blire ny pump!:banana Ska jobba imorgon, på fredag börjar jag demontera gamla pumpen för att kolla part numbers etc så att jag vet att jag får rätt när jag beställer ny, sen ska farsan få plocka hem utbytespumpen snarast möjligt (tillsammans med lite annat småplock förhoppningsvis, funderar på snökedjor och lite annat...) och sen ska jag vintertrucka!:yoparty Blir storservice, grundlig tvätt och rostskydd samtidigt som pumpbytet, och så ska jag fixa det genomrostiga tryckröret så att jag får upp varvet på turbon och förhoppningsvis vinner både effekt och vissel:tuttar

Vart beställer du ifrån?

Jag har hittat http://www.partstrain.com/
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lönebeskedet damp ner idag, nu blire ny pump!:banana Ska jobba imorgon, på fredag börjar jag demontera gamla pumpen för att kolla part numbers etc så att jag vet att jag får rätt när jag beställer ny, sen ska farsan få plocka hem utbytespumpen snarast möjligt (tillsammans med lite annat småplock förhoppningsvis, funderar på snökedjor och lite annat...) och sen ska jag vintertrucka!:yoparty Blir storservice, grundlig tvätt och rostskydd samtidigt som pumpbytet, och så ska jag fixa det genomrostiga tryckröret så att jag får upp varvet på turbon och förhoppningsvis vinner både effekt och vissel:tuttar

Nuuu snackar vi! Det finns hopp om ungdomen!
Insprutningspump före ny android:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vart beställer du ifrån?

Jag har hittat http://www.partstrain.com/

Ska kolla runt lite, farsan har en kompis som pysslar mycket med amerikanska bilar (farsan har fått hämta hem väldigt mycket grejer åt sagda kompis:D) så jag ska kolla var han beställer ifrån. Annars finns det ett par säljare på amerikanska ebay som har både rebuild services (där man skickar in sin gamla pump i utbyte) eller helt sonika säljer renoverade pumpar. Lutar åt att det blir en av de sistnämnda då man i paketet inte bara får ett bra pris utan även ett års garanti (fria mil) på själva pumpen och en splitt ny databox (ett kvartals garanti). Kan återkomma när jag beställt:tummenupp

Nuuu snackar vi! Det finns hopp om ungdomen!
Insprutningspump före ny android:tummenupp

Android, pfft!:D Hade inte min gamla lur kolat vippen hade jag aldrig ens uppgraderat till en sån där dumlur (för smart är den fan inte!), aldrig varit med om så mycket mjukvarufel och krångel i mitt liv..:gnissla Och klart att den gamla damen ska ha en ny pump, synd att hon bara står nu när det snart ska slå om till "rätt" årstid för 4x4 och allt:tuttar Senast jag tittade till henne hade det börjat växa gröna alger under klarlacksflagorna, då högg det till i själen...:(
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top