Pickup-besatt.

jag funderar på att ta in en Ford F250/350 från USA och har några frågor:

- vad måste anpassas bytas före besiktningen, vad kostar delarna?
- kan man köra den med "B" kort eller blir den reggad som lastbil?
- vilka intyg måste man skaffa, vart skaffar man dom?

Både F250 och F350 blir C-kortare om man inte fular till det. Min F350 är B-kort

:banana
 
Både F250 och F350 blir C-kortare om man inte fular till det. Min F350 är B-kort

:banana

Du lär ju inte få lasta en dunkudde på den? :va

Edit:
Verkar inte vara så vanligt med F350 som har stora hytten, långa flaket, 4x4, dieselmotor och dubbelmontage :(
 
Last edited:
Behöver råd om vilken japan som är bäst. 2008-ny, dubbelhytt och hyfsad komfort. Hatar bilar som racklar.
 
Behöver råd om vilken japan som är bäst. 2008-ny, dubbelhytt och hyfsad komfort. Hatar bilar som racklar.

Jag hålle fortfarande på Korea.
Ssangyong Actyon.
Mycket komfort, litet flak.
Mercedesdrivlina.
[YOUTUBE-ID]kxm3P_eFKqk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]EpYnOT9twdo[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
VW nya pickis då,Anorak eller va fonken den heter? Den ser ju rätt sportig ut iaf.
 
Både F250 och F350 blir C-kortare om man inte fular till det. Min F350 är B-kort

:banana
Är de värt det farsan hade en E250 van, antar att de bygger på samma. Vi lasta en 3 tons generator i den uan att den knäa men den fick bara lasta 700 kg, kollade upp va böterna hade blivigt på det, dom va fan inte roliga! 400% överlast såg dom inte så lätt på :D
 
Toyota Tundra då? Bra eller anus?
Har inte sett så mycket av dem här. Men får ju jevligt bra resultat i tester i amerikat.
toyota_tundra1.jpg
 
Toyota Tundra då? Bra eller anus?
Har inte sett så mycket av dem här. Men får ju jevligt bra resultat i tester i amerikat.
toyota_tundra1.jpg

Antagligen bättre än jänkarna på alla sätt utom rent vrid om man jämför med dieseltruckarna. Men den är gay.

Du lär ju inte få lasta en dunkudde på den? :va

Edit:
Verkar inte vara så vanligt med F350 som har stora hytten, långa flaket, 4x4, dieselmotor och dubbelmontage :(

Jag får lasta ett fåtal hundra kilo:näsblod Men med tungt släp kan man ha mycket nytta av den ändå.
Hämtade en gräsharv till farsans traktor från Östergötland i våras på 800 kg. Vi fick plocka isär den för att få plats i flaket men Långforden gick mjukt och fint och drog inte mer än sina sedvanliga 1.4 liter/milen.

Tycker de flesta F350 har just den setuppen. Möjligtvis utan dubbelmontage. De är ju dragbilar så att hitta en som min med 4x4 och enkelhyt (sportstyle) är fanimej omöjligt.

hur fixade du det, vilken årsmodell är det?

Köpte den så:) Men jag reggade ner min F250 jag hade innan. Den skulle ha bromsintyg, avgasintyg, bullerintyg, mm men jag lämnade iväg den till någon jeppe som tog en 5-tusing i handen så var den b-reggad sen. Ingen aning vad han gjorde och det skiter jag i.

Att följa dessa regler är bara löjligt. "det är viktigare att en b-reggad lastbil har bra bromsar för den får inte dra/lasta så tungt...":confused:
 
Last edited:
Tycker de flesta F350 har just den setuppen. Möjligtvis utan dubbelmontage. De är ju dragbilar så att hitta en som min med 4x4 och enkelhyt (sportstyle) är fanimej omöjligt.

Jo, det är ju dubbelmontage det faller på. Men ska man fixa hydraulik så går det väl ordna dubbelmontage i samma veva
Den dagen jag nu får råd med något dylikt så skulle jag ha störst nytta av något i stil med:
ford_snow_plow.jpg


Sen kan den Norrländska vintern kyssa sig arslet för gott.
 
Jo, det är ju dubbelmontage det faller på. Men ska man fixa hydraulik så går det väl ordna dubbelmontage i samma veva
Den dagen jag nu får råd med något dylikt så skulle jag ha störst nytta av något i stil med:
ford_snow_plow.jpg


Sen kan den Norrländska vintern kyssa sig arslet för gott.

Ja fan det är en underbar känsla att trucka fram i ett, av "vinterkaos" lamslaget land. Snöfilen får man helt för sig själv. Då kan man hålla stadiga 90 medan de övriga tvingas ligga i 30 i högerfilen och endast får åtnjuta en hård stråle snö/saltvatten som skjuts mot deras vänsterdörrar hårt från Långfordens framfart.

:banana

För 7-8 år sedan kom det 30 cm snö, natten till julafton. Hela storsthlms vägnät var totalt tomt och jag hade köpt 4 st 100watts extraljus dagen till ära så jag var ute och dammade snövägar hela julafton och långt in på kvällen när övriga satt och glodde på kallijanka.

En bra Dieselvärmare är dock att rekommendera. Jag har en Webasto på 9.1 kw.
 
Teo, kan du sluta berätta om din jävla långford?

Man blir ju så satans avundsjuk! :mad: :(
 

Bifogat

  • wunderbaum-kraftskiva.jpg
    wunderbaum-kraftskiva.jpg
    20.6 KB · Visningar: 144
Nyaste Navaran har ju 190 dieselhästar, ungefär som en äldre 330d. Antar att pickupen inte har rikttigt samma drag?
 
VW nya pickis då,Anorak eller va fonken den heter? Den ser ju rätt sportig ut iaf.

Jag blev besviken när jag tittade på den! Samma skit som japs-pickisarna, kassa stolar och ett baksäte som inte går att sitta i om någon sitter i stolen framför.
Trodde att jag skulle kunna byta chevan till en sådan men nu blir det till att leta upp en cheva eller dodge att byta upp sig till, upp i årsmodell alltså!
 
Någon som har erfarenhet på hur feta däck man kan sätta på en Cheva 90-tals pickis innan man "måste" höja den?? Inte bling bling fälgar alltså utan grova däck....(bild finns på förra sidan)
 
Back
Top