Pickup-besatt.

Last edited:
Satt och tittade igenom lite bilder på telefonen, därav kvallen på bilden.
Hittade en bild på grannarna hemma på landet:

Pickis.jpg

Dra höskrindan och tom. några balar på flaket :yoparty :D
 
Jag är hel igen!

Inhandlat:

1st Cheva 3500 Diesel med 2 tidigare ägare och 11000mil

Tufft!!:yoparty

Fan vad jag ska kitta! (den är iofs redan kittad med trippeldrag, orangea blink lampor mm men men går ju att hänga på mer skrot):)

Tips på dieselpump nån? Behöver en till 6.5 dieseln från -98..
 
Dåligt drag i pickistråden, här kommer bild på nya åbäcket:)
 

Bifogat

  • DSC00577.jpg
    DSC00577.jpg
    124.6 KB · Visningar: 215
Vet inte om det vart någon F650 med förr men en sån borde man ju ha.

http://www.f650pickups.com

par1.jpg


jd.jpg
 
Jag tycker det är coolt med en V10 i en pickup.
http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Ram_SRT_10_Viper_truck_29114684.htm?ca=23_10&w=3
Perfekt som firmabil ifall man är morgontrött.

Jag tycker att det blir lite fjantigt när man frångår det praktiska för att vara värst.
Ball bil, men inget habegär.
Gäller såväl:
[YOUTUBE-ID]y1TLjwfapeA[/YOUTUBE-ID]
Som:
[YOUTUBE-ID]sWKPlteim1o[/YOUTUBE-ID]
Men en S10 454 kan jag tänka mig:
[YOUTUBE-ID]WaA0S5Hl8wI[/YOUTUBE-ID]
Stor,trött våtta i en odesignad kaross och bajsful inredning.
Americana!
 
Jag tycker att det blir lite fjantigt när man frångår det praktiska för att vara värst.
Ball bil, men inget habegär.

Håller helt med. Därav mitt ointresse för nyare pickisar som man aldrig skulle våga knöla till medelst att ställa en planeringsskopa på flaket.
De ska vara ändamålsenliga.
 
jag funderar på att ta in en Ford F250/350 från USA och har några frågor:

- vad måste anpassas bytas före besiktningen, vad kostar delarna?
- kan man köra den med "B" kort eller blir den reggad som lastbil?
- vilka intyg måste man skaffa, vart skaffar man dom?
 
jag funderar på att ta in en Ford F250/350 från USA och har några frågor:

- vad måste anpassas bytas före besiktningen, vad kostar delarna?
- kan man köra den med "B" kort eller blir den reggad som lastbil?
- vilka intyg måste man skaffa, vart skaffar man dom?

Är ingen expert men såhär har jag förstått det:
F350 blir C-kort
F250 har jag ingen aning om.

För regbesiktningen krävs blinkers på sidorna, orangea blinkers bak, bullertest.
Intyg som krävs är ägarbevis och att säljaren skriver kvitto, som jag fattat det så måste dessa dokument följa med bilen för att släppas igenom tull etc.
 
Tjena gubbar!

Faan, sugen på ny pickis som vanligt!!!

Kör ju nu k1500 -88 enkelhytt kortflak 350/700 2wd..

Funtar lite på en 01 eller liknande med 5.3l åttan, 1.5hytt och fyrhjulsdrift!

Har våra vänner over the sea gjort nåt åt bränsleförbrukningen? Som jag kör nu drar lillen 1.6-1.8, vilket jag kan leva med! 1.4 motorväg typ..

Och är det samma jävla glapp i styrningen? Kan ju vara att min är så sliten, men man får ju sitta och parera fram och tillbaka i all oändlighet! Och den älskar ju spåriga vägar!

Antar att dom nyare är lite mysigare att åka runt i!?
 
Jag kan burna med min nyinköpta Ford.
 

Bifogat

  • Picture 004.jpg
    Picture 004.jpg
    236 KB · Visningar: 155
Men en S10 454 kan jag tänka mig:
[YOUTUBE-ID]WaA0S5Hl8wI[/YOUTUBE-ID]
Stor,trött våtta i en odesignad kaross och bajsful inredning.
Americana![/QUOTE

Det är inte en "S10" 454 det är en Silverado 1500 454:mad:
Men jag kan hålla med om att den biosalongröda inredningen är bajsful:crash
 
Back
Top