Pickup-besatt.

Far hade en s10a med v6an, fel motor och fel låda men fan va skön bil, inga problem att köra långt i, bättre komfort för 4a normal stora i den än morsans spacewagon lagom stort flak för enduron.

Jag skulle vilja påstå att Vortec6an är rätt motor i S10.
Man ska ju ha råd och tanka skiten också, och det behövs ingen V8 för att flytta en glamouriserad KingCab
 
Jag skulle vilja påstå att Vortec6an är rätt motor i S10.
Man ska ju ha råd och tanka skiten också, och det behövs ingen V8 för att flytta en glamouriserad KingCab

nja vist räckte det (la en burn med 8a tgb 11 hjul på flaket, det kändes manligt hehe) men det skiljer inte så mkt i soppa förbrukning som man tror och med v8an följer starkare låda v6ans gillade inte att dra tungt direkt blide lite varm :brinnerup
iof hade en större oljekylhjälpt rätt mycket.

Sen att det är en glorifierad kingcab kan du fan inte mena sån sjuk skilnad i åkkomfort och inredning, utrustning utseende allt! king vcaben är ju skämig att visa sig i och den är nyare.:glömdet Sen kostar dom nästan lika, kingcaben drar lite mindre men det är för den är manuel.

Vad dricker en sån däringa V-sexad S10?
mellan 1,2 och 3 liter milen.
 
Last edited:
Sen att det är en glorifierad kingcab kan du fan inte mena sån sjuk skilnad i åkkomfort och inredning, utrustning utseende allt!

Det är en king cab med plychklädsel och automatlåda.

Den är lika mycket jänkepickis som en Dajwoo Matiss är en Corvette....
 
Det är en king cab med plychklädsel och automatlåda.

Den är lika mycket jänkepickis som en Dajwoo Matiss är en Corvette....
att det inte är en jänkepickis kan jag delvis hålla med om men fan så mkt bättre än en äklig kingcab. kingcaben sitter du som på en pinstol på med en tunn traktorratt i ena handen och den gigantiskt långa växelspaken inget avdera verkar sitta ihop med det är tänkt. nej fiffan för kingcab om jag vinner på triss ska jag fan köpa en ny s10a åt gubben så han slipper det där asset.
 
Fan vad sugen man blir på bira och banjomusik när man kollar denna tråden! Måste ha att göra med att man är uppfödd med pickis.
Var nära på att köpa en Cheva stepside med 1500 flak och soffa fram som första bil. Lånade den till plugget och kom inte in i garaget pga takhöjden så det blev en bmw 520 istället som första åk.

Annars gillar jag Cheva silverado fleetside med 2500 flaket. Vanlig standard 350 bensinare är ok :tummenupp

Man kanske skulle börja kolla av blocket och skaffa två p-platser bredvid varandra utöver garaget :gnissla
 
Vad dricker en sån däringa V-sexad S10?
Lika mycket som en 350efi i en normalstor truck.
Jag snittar runt 1,5-1,7 l/mil och det var vad farsans 2500 -91 ville ha.
Självklart är det Vortec-6an, automat och fyrkrafs i S10an

Jag har Arizona-paketet i min med två stolar, skinnklädsel, cd-växlare och sportavgassystem. Komforten går inte att jämföra med de japanska konkurenterna.
 

Bifogat

  • S10-1.jpg
    S10-1.jpg
    56.1 KB · Visningar: 233
Last edited:
Ahhh själv snålar man runt på 1,3-1,4 l/mil i tre-tonsflaket. :)
 
Last edited:
Blir ju lite tight men det ska nog gå. Det svåra blir väl att njugga fast dem med spännband. Jag brukar köra hojen i mitten och dra från uppepå gaffelbenen och fram, ner, åt sidan. Men det borde gå att lösa.

Jag har kört 2 st sporthojar på en Nissan king cab. Det gick bra men det hade varit bra med en seriös fästpunkt för spännbanden på golvet mellan hojarna. Vi använde oss av lastgallret, det funkade men är ju lite klent o lite fel vinkel för att man ska kunna spänna ordentligt i.

Men på ett sådant gammalt as behöver man knappast skämmas för att fulmeka dit ett ordentligt fäste.


Är flaket så långt att man kan stänga igen tailgate'n bakom hojarna? Detta gäller single cab'n jag postade.

Jag kommer svetsa ihop två spår som man kör framhjulet inn i, som man också kan fästa spännbanden i.
 
Är flaket så långt att man kan stänga igen tailgate'n bakom hojarna? Detta gäller single cab'n jag postade.

Jag kommer svetsa ihop två spår som man kör framhjulet inn i, som man också kan fästa spännbanden i.

Vet ej hur det är på den modellen.
Men:
Inte ovanligt att hela flaket rostar loss från ramen.
Eventuella spännbandsfästen bör fästas i ramen.
 
Ahhh själv snålar man runt på 1,3-1,4 l/mil i tre-tonsflaket. :)

Jag måste få åka med i den. Vi kan köra över fula japanare och några saabar.

Har du inte tid med mig kan jag låna den över en helg.
 
..Och så undrarchefen vad jag skulle ha en pickis till..
 

Bifogat

  • DSC00029.JPG
    DSC00029.JPG
    236.6 KB · Visningar: 358
Lika mycket som en 350efi i en normalstor truck.
Jag snittar runt 1,5-1,7 l/mil och det var vad farsans 2500 -91 ville ha.
Självklart är det Vortec-6an, automat och fyrkrafs i S10an

Jag har Arizona-paketet i min med två stolar, skinnklädsel, cd-växlare och sportavgassystem. Komforten går inte att jämföra med de japanska konkurenterna.

Du får väl komma över till mig när du vill köra lite V8 :D
dumheter att köpa bil med halv motor...
 
Jag har faktiskt en hel, en 3/4 och två halva. V8:or that is.

Fast ballast är nog mina julgransdekorationer :)
 

Bifogat

  • hemibåda.jpg
    hemibåda.jpg
    41.6 KB · Visningar: 158
  • 426 hemi.jpg
    426 hemi.jpg
    38.3 KB · Visningar: 141
  • shagwagon.jpg
    shagwagon.jpg
    79.4 KB · Visningar: 144
  • topfuel.jpg
    topfuel.jpg
    51.3 KB · Visningar: 156
Last edited:
Haha, stackare!
jefla pissräcke föresten, spände så allt att fast, då lossna räcket..
satte tillbaka det men det va bara smulor i det så det lossna, får ta av främmre med och säga att nån dumfan snodde det eller nått, inte för att jag gjort nått fel men de betyder inte att jag inte kan få skiten för det...
OFF TO NORWAY I GO!
 
Back
Top