Pickup-besatt.

Det där måste vara en fejkbild. Defenders är för klena för att köra runt med såna lass. :D

Nej jag tror fordhytten var för liten, så dom bytte.:D

När man räknar ihop alla kostnader enligt nordtrafiks kalkyler så blir det ju tyvärr ganska dyrt.. En bil för 9000usd (60000) så blir alal kostnader med moms, skatt, försäkringar osv 64000, då är man helt plötsligt uppe i 124000, vilket inte riktigt var lika kul, även fast den är mer värd i Sverige om man kollar blocketpriserna...

Du glömde frakten.


teaser.jpg
 
Last edited:
tipping%20truck.jpg


Nämen, en pickup? finns det defender pickupper?



Defender har turbo.

Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.

Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.

Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.

Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.
 
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.

Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.

Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.

Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.

Det är inte bilen som är obekväm, det är du som är en mjukis.:D

Vafan var det för traktor? stiga?
 
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.

Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.

Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.

Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.

Får man fråga vilken motor som de har i bilen?
Låter inte som om det är TD5an
 
När man räknar ihop alla kostnader enligt nordtrafiks kalkyler så blir det ju tyvärr ganska dyrt.. En bil för 9000usd (60000) så blir alal kostnader med moms, skatt, försäkringar osv 64000, då är man helt plötsligt uppe i 124000, vilket inte riktigt var lika kul, även fast den är mer värd i Sverige om man kollar blocketpriserna...

Ja, det beror ju klart lite på vad bilen kostar i inköpspris samt vad det är för årsmodell och typ av bil... När jag räknar på en av bilarna jag skulle kunna tänka mig att importera så blir totalpriset för frakt och tull sisådär 25k (om jag gjort rätt i att anta att även veteranpickuper räknas som veteran och inte pickup). Beror ju på vad man ska ha. Det jag är intresserad av att importera är väl mer någon äldre typ av bil som det formligen vimlar av där borta i staterna. Kostar därför nästan gratis i både inköp och tull, och är det dessutom en veteranbil blir hela paketet billigare. Ett plus med veteran är ju också att den skulle bli skattebefriad här hemma, skattebefriad dieselpickis med 4x4 vore något det...:banana
 
Även ja e sugen på pickis... E dock så mellan världar så ja inte kan bestämma mej för om ja vill ha en stor 4x4 diesel eller en El camino från ~60+... Som läget e nu får ja dock dras me min pytteflakis =P...
 
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.

Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.

Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.

Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.

Du glömde vändradien som degraderar ratten till ett pynt.
Men åas. så är väl fården liadaner?
 
Du glömde vändradien som degraderar ratten till ett pynt.
Men åas. så är väl fården liadaner?
Tveksamt.
Vändradien lär inte vara den bästa.
Men:
Forden är stor, rymlig och bekväm ivändigt och har en hel del pulver.
Inte särskilt lika skulle jag säga.
 
Du glömde vändradien som degraderar ratten till ett pynt.
Men åas. så är väl fården liadaner?

Nja Långforden svänger fint. Självklart har den längden emot sig när det gäller svängradien men det är ju något som bekostas för man vill ha ett långflak.

Päronen har en 90 vilken är lika lång som bred men svänger konstigt nog ganska illa. Dessutom har den en konstig tendens att vilja välta konstant.
 
Nja men stroppar finnes och kättingar. Men det blir inte någon vidare intressant dragkamp.

Syftade på avståndet.

Skall fan jaga upp något kolonialt att prova på.

Tveksamt.
Vändradien lär inte vara den bästa.
Men:
Forden är stor, rymlig och bekväm ivändigt och har en hel del pulver.
Inte särskilt lika skulle jag säga.

Man har ine LR för bekvämligheten, utan för att dom impar på hönorna.
 
Last edited:
Grannen har en landrover, tro det är en defender. Enkelhytt och kåpa.
Men den är i princip alltid sönder, ytterst sällan den kan driva på alla 4 hjul.
Idag kom han förbi med traktorn i tron om att han skulle behöva bärga mej ifrån åker/skogen eftersom han hade sett mej kör ut där, landrovern hade aldrig klarat det sa han.
 
Grannen har en landrover, tro det är en defender. Enkelhytt och kåpa.
Men den är i princip alltid sönder, ytterst sällan den kan driva på alla 4 hjul.
Idag kom han förbi med traktorn i tron om att han skulle behöva bärga mej ifrån åker/skogen eftersom han hade sett mej kör ut där, landrovern hade aldrig klarat det sa han.

De tar sig faktiskt fram ganska bra måste jag erkänna. Långforden hade varit bättre där med mjukare fjädrar men då hade jag förlorat lastkapacitet å andra sidan.
 
Back
Top