Pickup-besatt.

Om du sex-strejkar blir det väl ingen pick upp?

Eller så blir det det konstant?
 
Om man inte kör mycket statskörning så drar inte en v8 så ohyggligt mycket soppa, speciellt inte dom nyare som stänger av halva motorn vi jämn fart!
Som jag hörde nån sa, dom drar soppa/timma, mindre betydelse om man ligger i 10 eller 100 km/h :)


Tack, ska framföra det till min obstinate make :tummenupp

Om du sex-strejkar blir det väl ingen pick upp?

Eller så blir det det konstant?

Om jag säger så här: kan väl inte gärna erbjuda nåt som redan erhålls för att få som jag vill, eller? Så alternativet var då att dra in på förmånerna tills han veknar. Var det klarare? :tungan
Men jag skulle ju gärna se att detta inte genomdrivs med utpressning, det känns elakt och elak är jag ju inte.
 
Last edited:
Skit i att ha den som familjebil. Köp en ball och ha som extrabil.
 
Skit i att ha den som familjebil. Köp en ball och ha som extrabil.

Har redan haft en ball extrabil och tröttnat eftersom det är lite dåligt med tid att hinna med sånt. Och svårt att ha plats för 3 bilar + hoj. Så familjebil måste det vara. Åka-till-jobbet-bilen är en extremt bensinsnål liten en så jag tycker det finns marginal i miljösamvetet för en lite roligare bil än en förnuftig kombi med extrasäte eller minibuss :död
 
1: den måste vara 6-sitsig, alltså soffa fram för att rymma alla 4 barn varav en sitter bakåtvänt i 2 år till. Här verkar merparten objekt på blocket tyvärr gå bort :mad:
2: den bör inte dra så OHYGGLIGT mycket. Där går mao förmodligen min önskan om v8 bort, eller också inte?
3: 4-dörrars för att underlätta att få in barnen i baksätet. Innebär detta att man måste kolla efter dubbelhyttar eller finns det även 1,5-hytt med bakdörrar? Man kanske ändå måste amputera benen ovanför knäskålarna för att sitta bekvämt i baksätet på en 1,5-hytt så det ändå går bort, eller?
4: inte lastbilsregad. Än så länge har jag inte c-kort :(
4: fyrhjulsdrift är nog också ett krav.

Vilka ska jag titta efter, vilka går bort? Det är en djungel så... hilfe bitte?:Bugar

1: En dubbelhytt går antagligen stuva in ett lass snorisar i.
Om inte: Adoptera bort.
2: Diesel är din vän. Oavsett om det sitter cummingssexa, powerstroke våtta eller duramaxknota i, så har du all kraft du behöver.
3: Dubbelhytt är coolt.
4: Lastbilsreggad går utmärkt på B-kort, så länge den inte väger över 3500kg lastad och klar. Gör den det så går det oftast att registreringsbesiktiga med dåliga däck. Då sänker de lastvikten.
4(?): Fyrhjulsdrift är trevligt på alla bilar. Pickupper är det nästan nödvändigt på.
 
Fult stylad, men jävlar va den kliver från linjen! :banana

[YOUTUBE-ID]UR-QT8-JAF0[/YOUTUBE-ID]
 
1: En dubbelhytt går antagligen stuva in ett lass snorisar i.
Om inte: Adoptera bort.
2: Diesel är din vän. Oavsett om det sitter cummingssexa, powerstroke våtta eller duramaxknota i, så har du all kraft du behöver.
3: Dubbelhytt är coolt.
4: Lastbilsreggad går utmärkt på B-kort, så länge den inte väger över 3500kg lastad och klar. Gör den det så går det oftast att registreringsbesiktiga med dåliga däck. Då sänker de lastvikten.
4(?): Fyrhjulsdrift är trevligt på alla bilar. Pickupper är det nästan nödvändigt på.

Ja, dubbelhytt lär det få bli. Barnen stannar. Snyggast med dubbelhytt också.
Diesel känns ju som bäst men jag har en känsla av att vi inte kör tillräckligt mycket för att det ska betala sig...

Ang. punkt 4 (den första av dem) hade jag rört ihop begreppen fulllständigt. Självklart, det visste jag ju. Egentligen.

Fyrhjulsdrift ja, känns lite dumt utan... hittade en som stämde på alla punkter tills jag läste att den hade bakhjulsdrift. Lät inte bra.

Lite bekymrad blir jag väl, som trots allt är en säkerhetsnarkoman, över att de sägs ha kass väghållning. Enligt folk som jag inte vet huruvida de vet vad de talar om eller ej kan väl tilläggas. Och att allt är skitdyrt så fort nåt pajar. Lutar åt nån Ford eller Cheva... men det är långt från slutdiskuterat här hemma.
 
jag kör runt en colorado crew cab, typ sån här fast snyggare färg;
http://195.149.144.149/images/38/3846863740.jpg
jag får ju tyvärr inte höjja den eftersom det är 2hjulsdrift och det är ju mot alla regler.
men, ska man montera dit pizza-fälgar och sänka, eller låta den va?
jag kan inte bestämma mig. den är ju "ganska" hög (okej Teo den är ganska låg men i alla fall högre än en audio a4) men den ser så standard ut.
hjälp mig, jag kan inte bestämma mig.

Får du upp 2st hojar på det flaket?
 
Får du upp 2st hojar på det flaket?

Aa, med lemmen nerfälld (måste även vara nerfälld för 1 hoj)
Sen ska man väl inte vara allt för rädd om kåporna heller om man inte vill spendera 30 minuter på att lastsäkra dom.

däremot satt raptorn jag köpte lite trångt så jag fick sälja den där kina-kopian och köpa en ny pickup, blev en Camino 71. nu med smallblock men har nos på en 500 hk 454 som ska mopnteras.
 

Bifogat

  • 9232_174386465336_526405336_3544852_7721344_n.jpg
    9232_174386465336_526405336_3544852_7721344_n.jpg
    31.8 KB · Visningar: 109
  • camino.jpg
    camino.jpg
    64 KB · Visningar: 116
däremot satt raptorn jag köpte lite trångt så jag fick sälja den där kina-kopian och köpa en ny pickup, blev en Camino 71. nu med smallblock men har nos på en 500 hk 454 som ska mopnteras.

:yoparty

sjukt praktisk vinterkärra det där :)
 
Toyota Hiluxen som programmet Top Gear använde är ju king!
3512953267-toyota-hilux.jpg

Supportbilen.
3673881034-toyota-hilux.jpg
 
Letar en 5-10.000kr pickis med 4x4.
Inget jag ska åka några längre sträckor med utan en gårdsbil helt enkelt. Vad för rejäla grejer finns det? Går ju att hitta en lite rostig King Cab med 4x4 för vettiga pengar.
 
Letar en 5-10.000kr pickis med 4x4.
Inget jag ska åka några längre sträckor med utan en gårdsbil helt enkelt. Vad för rejäla grejer finns det? Går ju att hitta en lite rostig King Cab med 4x4 för vettiga pengar.

[YOUTUBE-ID]Lrk6vsb77xk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]0Uc4Ksz3nHM&NR=1[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]YfZDtC9kjVk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Diesel känns ju som bäst men jag har en känsla av att vi inte kör tillräckligt mycket för att det ska betala sig...

Skillnaden blir klart mer påtaglig på en storpickis. Min F350 (3500) drar 1.3-1.4 liter oavsett hur jag kör. Med bensinåtta så hade den dragit 2 l alla gånger, blandat och upp åt 3 om jag låtit mig triggas av vridet...

Billigaste alternativet är Cheva/GMC 1500 med 6.2 l då den har mest lättdriven drivlina (läs klena axlar). Den drar bara litern. Ford och Dodge har ingen diesel i sina 1500 lb -pickisar utan kommer med dessa först i 2500.

Chevas 6.5 l har elsprut vilket (enligt mig) är enda fördelen gentemot 6.2 då man slipper den ruttna mekaniska pumpen som är fantastisk tills den ger upp efter ca 18.000 mil. Fords 7.3 har en varriant av samma pump fram till och med -93 varefter den får världshistoriens absolut bästa dieselsprut.

Lite bekymrad blir jag väl, som trots allt är en säkerhetsnarkoman, över att de sägs ha kass väghållning. Enligt folk som jag inte vet huruvida de vet vad de talar om eller ej kan väl tilläggas.
Eftersom det är en lastbil så blir det att man kör där efter, dvs man jagar inte stripade supror i söderledstunneln. Längden på bilen gör även att den uppträder väldigt städat och skulle häcken drifta ut så gör den det långsamt och man blir väl förvarnad. Om och när man väl råkar smälla med bilen så finns det väl inte mycket man sitter säkrare i bortsett från om man får för sig att hamna på taket. Rådjur och dyl lämnar bilen helt orörd dessutom.
Och att allt är skitdyrt så fort nåt pajar. Lutar åt nån Ford eller Cheva... men det är långt från slutdiskuterat här hemma.
Jag har ju den klart mer ovanliga forden och har inte upplevt några horribla priser på de fåtal delar jag bytt bortsett från knutkorsen till framaxeln som låg på en tusing styck. Klart den billigaste bilen jag haft att äga hittills.
 
En sån här kan det vara något?
Ford Ranger 4x4 -88
Är ju av erfarenhet vis helt allergisk mot äckliga Fordar men det kanske är lite amerikansk kvalitet i denna?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ford_Ranger_4x4_24064228.htm?ca=10&w=3

Då är det väl den där man ska passa sig för? Explorerchassie, drivlina..

Fordpickisarna (F-serien) är annars kända för sin stryktålighet/hållbarhet vilket bla gjort att komforten fått stryka lite på foten.
 
Då är det väl den där man ska passa sig för? Explorerchassie, drivlina..

Fordpickisarna (F-serien) är annars kända för sin stryktålighet/hållbarhet vilket bla gjort att komforten fått stryka lite på foten.

Blir lite för stora pengar :(

En Mazda B2600 90 talare kan den duga och puttra runt med?

Får ju en hel reservdelsbil för 5.000 och en bes och körklar från 7-10.000.
Vill ju bara ha 4x4 och flak samt något som startar och går att köra korta sträckor med.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top