Pickup-besatt.

Fan, nu börjar även jag bli sugen på pickis...:va Har tittat lite extra på denna... Visserligen ingen fet jänkepryl med v8, men det är en hög pickis med feta sulor, 4x4 och dieselmotor... Någon som har några synpunkter? En generator kan man väl hitta på skroten för en billig peng, och om inte så är ju inte direkt 1600 kr för en ny något att gråta över...
http://www.blocket.se/vi/21425640.htm?ca=23_10_s
Som sagt min far har en 2wd sån där japansktraktor och komforten är obefintlig, interiören får att överväga självmord precis som den mesiga fronten.

Sen är det inte samma drivlina så jag besparar dig att höra om den..

Som sagt min far har en 2wd sån där japansktraktor och komforten är obefintlig, interiören får att överväga självmord precis som den mesiga fronten.

Sen är det inte samma drivlina så jag besparar dig att höra om den..

Jag kör ju en golf diesel i vanliga fall så obefintlig komfort och ful interiör är jag van vid...:hihi

Ok, vad är det för fel på drivlinan? Eller det är bara fel på den tvåhjulsdrivna varianten?:va

Jag kör ju en golf diesel i vanliga fall så obefintlig komfort och ful interiör är jag van vid...:hihi

Ok, vad är det för fel på drivlinan? Eller det är bara fel på den tvåhjulsdrivna varianten?:va
Har du lagt liggunderlag i stolarna på golfen? annars är det en lyxbil.. :hihi

Nej är väl mest den trötta högljuda motorn som tappar ork efter 3000 rpm men den e bensinare så.

Jaha imorgon blir det offroad touring. Ska du med Teo?

Jag blir tokig. Var sitter relät till vindrutespolningen alt. intervalltorkningen? Cheva Silverado -94.

Jag blir tokig. Var sitter relät till vindrutespolningen alt. intervalltorkningen? Cheva Silverado -94.

Faen jag är dålig på chevorna. Kolla framför torpedväggen till vänster eller bland säkringar (kanske på insidan av torpedväggen).

Tyckte de passa att slänga upp en bild på denna pickisen i denna tråd.
Dock inte till salu eller min, men min brors och jag funderar på att göra något liknande. :rolleyes:

Bifogat

• 77181-1407627[1].jpg
    77181-1407627[1].jpg
    83.5 KB · Visningar: 294
Haha, det där var fan humor.
Andra annonsen alltså.
Ungefär som om man skulle trycka i en dr600 motor i en gixxer1000 :tummenupp

Jag personligen föredrar en knackdiesel framför en fluffbensinare men i det där fallet, när de inte ens lyckats få skiten att funka samt i den bilen som inte pallar last och där vrid således är överflödigt är det ju vansinne.

Bilen ska ha täckning för vad motorn levererar.:mad:

Last edited:
Kanske en Volvo-pickis? Tycker att de datorgjorda bilderna ser grymma ut.

volvo-v70-pickup-by-vizualtech2.jpg

volvo-v70-pickup-by-vizualtech4.jpg

volvo-xc70-pick-up-1_460x0w.jpg

Faen jag är dålig på chevorna. Kolla framför torpedväggen till vänster eller bland säkringar (kanske på insidan av torpedväggen).

Jag börjar misstänka att det inte finns något relä, jag lyckas inte komma så långt ner i rattnavet för att se om det sitter något där. Blir till att riva mer imorgon fast jag har igentligen inte tid.

Jag börjar misstänka att det inte finns något relä, jag lyckas inte komma så långt ner i rattnavet för att se om det sitter något där. Blir till att riva mer imorgon fast jag har igentligen inte tid.

Det är inte själva spaken då? Det finns ju modeller där allt sitter inbyggt i den vet jag.

Jag vet dock inte hur det är på din bil.

Det är inte själva spaken då? Det finns ju modeller där allt sitter inbyggt i den vet jag.

Jag vet dock inte hur det är på din bil.

Spaken är ganska klev och det går bara 3 kablar ut ur den. Plus 4 supertunna som jag gissar är farthållaren. I rattnavet är det dock en hel del skit. Inget elektriskt men mycket mekaniskt som nog bara styr blickers. På raggarbutiken sa de att en spak kostar 5k så det är ju inte ett alternativ. Kommer jag inte på något snart blir det en ny knapp för spolning, men det är javligt irriterande att inte ha intervaltorkning och har jag rivit så har mycket vill jag göra något innan jag skruvar ihop det igen. Imorgon ska jag leta rätt på torkarmotorn för att se om det sitter någon givare där.

Tyckte de passa att slänga upp en bild på denna pickisen i denna tråd.
Dock inte till salu eller min, men min brors och jag funderar på att göra något liknande. :rolleyes:

Personligen anser jag ju att en snorlåg extremputsad pickis med ömtåliga fälgar är lite motsägelsefullt och värdelöst.

Lite som att höja en sportbil liXom, det är inte bra till jävlat nanting :va

Pickup med väghållning som en sportbil vore nåt, chassie ala gunghäst är värdelöst så länge man inte ska köra till skogs!

Pickup med väghållning som en sportbil vore nåt, chassie ala gunghäst är värdelöst så länge man inte ska köra till skogs!

Haka på i min över ett par broskarvar/käskott så ska du få smaka på "gunghäst". Njurmassagen är påtaglig om man inte har 1 ton på flaket:näsblod

Har det slutat helt eller tickar det i det? Om det tickar kan du ju lystna dig till det. Det är inte så att det sitter på själva torkarmotorn då? Den där brytarringen (eller vad det heter) sitter ju på motorn/växeln och hade Jag konstruerat den så hade det suttit där men det är ju klar, eftersom det är jänk kan det lika gärna vara ett relä som används ihop med skyllt belysningen bak och således, självklart sitter ovanpå fördelarlådan.:D

Last edited:
Back