Photoshophjälp!

hållundan skrev:
På så vis. Dom är lite dyrare dom va? Förersten, det finns ingen möjlighet att få den i lynx lynx-skinn?

:hej

Lodjur är utrotningshotade, så tyvärr. Elfenben går dock, för elefanter är så stora.

McB skrev:
Lodjur är utrotningshotade, så tyvärr. Elfenben går dock, för elefanter är så stora.
Ja jävlar, det är dom ju. Förlåt. Elfenben? Kanon. Är det dubbla dämpare vi snackar då eller? A.la devils-system?

hållundan skrev:
Tackar!!!! Det ska jag genast prova när jag har tillgång till verkstaden... Undrar om det är snyggast att kapa liksom vinkelrätt mot det stående planet. Alltså att den blir större där uppe å mindre där nere. Eller om man ska kapa den vinkelrätt mot själva dämparen...

Några tips?

Jag skulle nog kapa röret vinkelrätt, ja jisses :rolleyes: hur fasen förklarar man detta nudå?
Kapa så att röret behåller sin diameter i snittet. Dvs röret rakt av.
Men du har juh en ganska lång tyskmod på slutröret så när du väl är i närheten av skärande verktyg så kanske du kan ta en liten bit och få en uppfattning om hur det ser ut innan du kör det slutgiltiga klippet?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Jag skulle nog kapa röret vinkelrätt, ja jisses :rolleyes: hur fasen förklarar man detta nudå?
Kapa så att röret behåller sin diameter i snittet. Dvs röret rakt av.
Men du har juh en ganska lång tyskmod på slutröret så när du väl är i närheten av skärande verktyg så kanske du kan ta en liten bit och få en uppfattning om hur det ser ut innan du kör det slutgiltiga klippet?
//Tobbe

Näe, jag fattar nog inte riktigt vad du menar.... Tror du att du kan lajja upp en lite paint-bild eller nåt???

Äh =)

Se till bara så att de inte regnar in i röret! Inte bra! Speciellt inte om man har highpipes o utblåset sitter högre än utsugen på cylindern!

HanneZ skrev:
Se till bara så att de inte regnar in i röret! Inte bra! Speciellt inte om man har highpipes o utblåset sitter högre än utsugen på cylindern!

Mjo det är klart... Det är nog ingen risk att det rinner ända in. Men det är ju dumt ändå. Näe det blir nog te att kapa vinkelrätt med det horisontala planet. Typ...

Last edited:
hållundan skrev:
Näe, jag fattar nog inte riktigt vad du menar.... Tror du att du kan lajja upp en lite paint-bild eller nåt???

Äh =)

Hrm...försökte rita vad jag menade i paint, men när jag var klar var jag mer förvirrad själv än vad du är nu :rolleyes:

Tänk dig att du har ett rakt rör, kapar du det rakt av så behåller du diametern på öppningen lika stor som röret är, kapar du det snett så blir diametern på öppningen större.
Blir det tillräckligt beskrivande att säga, kapa av det rakt?
Ska se om jag inte kan fixa ngn bild som visar vad jag menar...
Men det får nog bli imorgon isf för nu är jag trött och kommer inte kunna förklara mig bättre iaf :3freak
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Hrm...försökte rita vad jag menade i paint, men när jag var klar var jag mer förvirrad själv än vad du är nu :rolleyes:

Tänk dig att du har ett rakt rör, kapar du det rakt av så behåller du diametern på öppningen lika stor som röret är, kapar du det snett så blir diametern på öppningen större.
Blir det tillräckligt beskrivande att säga, kapa av det rakt?
Ska se om jag inte kan fixa ngn bild som visar vad jag menar...
Men det får nog bli imorgon isf för nu är jag trött och kommer inte kunna förklara mig bättre iaf :3freak
//Tobbe

jag fattar nog hur du menar nu ändå... Det ska la lösa sig. Frågan är bara den hur jag ska fästa dämparn när jag sågar av pipen... Ähh, det löser sig...

hållundan skrev:
Mjo det är klart... Det är nog ingen risk att det rinner ända in. Men det är ju dumt ändå. Näe det blir nog te att kapa vinkelrätt med det horisontala planet. Typ...

tänka bara på att om du kapar röret så kommer den låta mer o inte gå genom besiktningen
lösningen är fler dämpare bara.... :tummenupp

Last edited:
Skorpan skrev:
tänka bara på att om du kapar röret så kommer den låta mer o inte gå genom besiktningen
lösningen är fler dämpare bara.... :tummenupp

Ömäjsing juh!!! :D :D :D
Detta måste var en av dom seriösaste photoshopbilder jag sett!!
keep up the good work....
//Tobbe

Vad tror du om detta, du behöver numera inte någon tuta på hojen och samtidigt så kan du med foten justera i olika toner :tummenupp :D

post-13-1076326908.jpg

Ravetrancer skrev:
Vad tror du om detta, du behöver numera inte någon tuta på hojen och samtidigt så kan du med foten justera i olika toner :tummenupp :D

post-13-1076326908.jpg

HAHAHAHAHAHA, vajjert! Fast en blockflöjt eller nåt sånt lite mindre. Vill ju inte ha för tunga grejor!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...