Photoshophjälp behövs till turbohojen!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Nu har jag suttit framför datorn i 4 timmar och försökt photoshoppa en bild på mig hoj, men jag är så hemskt värdelös på det så det blev bara skit av det... Så jag skulle behöva hjälp med detta, om det är någon här som är sugen! Bilden finns här nedan, och hojen ska vara blank svart, fälgar och sving ska vara kromade, och det ska sitta kromade dekaler på den. Den vanliga Suzuki-texten på kåpan och på tanken, och GSXR1100T på cutsen. Baken ska höjas till runt normalhöjd eller strax över (jag ska stuka upp bakramen). Möjligtvis svarta bromsok. Andra idéer är välkomna, förutom ändringar på färg... Testa göra ramen svart också om ni har tid och lust. Så ska den antagligen se ut till nästa år! Hoppas här är någon photoshopguru som känner sig manad :hihi

Bifogat

• 050402_2 (Medium).JPG
    050402_2 (Medium).JPG
    78.8 KB · Visningar: 336
Klar.

Så ja, tog några timmar men det tycker ja de va värt.

Edit: Kom på att ja nog sett dig i Helsingborg i sommar, kan de stämma?

Bifogat

• Gsxr1100T.jpg
    Gsxr1100T.jpg
    118.8 KB · Visningar: 469
Last edited:
DT125R skrev:

Jajävlar, fy fasen vad fett!!! Tackar så hemskt mycket :Bugar :Bugar Så ska den se ut nästa år! :banana
Ja, det kan säkert stämma att du sett mig där! Jag pyser rundor i Helsingborg ganska ofta. Men bara de dagar det inte är poliskontroller där :hihi Bor bara 4 mil därifrån så... Men nu är det snart helt laglig med den motorn också :)

Tackar igen för bilden!

nått som jag tycker är om du skulle sänka ner tanken en bit över ramen .. det är riktigt snyggt,, vet en kille somgjort det på sin gamla gixxer

mattsvart å kromat måste de bara bli! fasen va snygg den vart! :tuttar

DT125R skrev:

Jag måste bara säga, brutalt bra jobb mannen! :tummenupp

DT125R skrev:

Nice shoppat, så måste ju hojen få se ut :yoparty

Snällt av dig att göra lite åt bilarna oså när du va ifarten :D

Matterunken skrev:
du måste ju ha den matt som på bilden... :tummenupp
Nja, blank tror jag den blir.. Matt ser ju ganska tufft ut, men jag tycket den blir lite pimpigare om den är blank svart! :hihi Dessutom har jag fått för mig att det är svårt att hålla en matt lack i bra skick. Blir det inte lätt flammigt och så? Måste vara lättare att hålla en blank lack ren också.

R1Lillen skrev:
nått som jag tycker är om du skulle sänka ner tanken en bit över ramen .. det är riktigt snyggt,, vet en kille somgjort det på sin gamla gixxer
Ja, det kan nog vara snyggt, men det låter som om det skulle bli lite mer jobb är jag vill lägga ner :hihi Hur gör man det förresten?

när jobbet är klart så lovar jag att du kommer va skit nöjd det är as snyggt .. tror han öppnade tanken under åpå nått sätt ska se om jag hittar några bilder på det..jag tycker du ska göra det för det kommer bli en helt anna hoj..denna killen körde drgracing ..lasse heter han

Inte för att jag gör orginalet rättvisa men här är några snabb-moddningar av tanken, en sänkt och en bulligare

Bifogat

• Gsxr1100T senkt tank.jpg
    Gsxr1100T senkt tank.jpg
    81.8 KB · Visningar: 226
  • Gsxr1100T bulligare tank.jpg
    Gsxr1100T bulligare tank.jpg
    82.1 KB · Visningar: 225
när du gjorde om tankem så bleb det mycket snyggare..det börjar likna lasses... gör detta på din gixxer turbo nuuu :tummenupp

R1Lillen skrev:
när du gjorde om tankem så bleb det mycket snyggare..det börjar likna lasses... gör detta på din gixxer turbo nuuu :tummenupp
Här kommer en framsänkt tank också

Bifogat

• Gsxr1100T framsenkt tank.jpg
    Gsxr1100T framsenkt tank.jpg
    81.9 KB · Visningar: 205
Det blev ju ganska mycket snyggare med lite lägre tank! :) Lite mer slimmat. Det hade suttit väldigt fint på min hoj, men det känns som det skulle bli mycket jobb med det där.. jag är inte så händig när det gäller plåtjobb. Men jag skulle kanske ta och rota fram en tank och testa lite. :) Har iofs ingen svets, men det kan jag nog låna.

klart du ska göra det på hojen utan tvekan..blev as grymt live kan jag lova hehe :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman