photoshop tävling

Jag undrar också över samma saker som Jimpa. Är det fritt fram att använda andra bilder från nätet och photoshoppa på Speed Triplen? Å ena sidan tycker jag att det kan vara orättvist, då någon vinner för att denne råkar hitta en bättre bild än övriga deltagare. Å andra sidan skulle resultaten kanske likna varandra för mycket, ifall alla var tvugna att använda samma bilder. Fast en duktig photoshoppare kan ju göra allt möjligt av en bild, så det spelar nog ingen roll. Ursäkta för svamlandet...

ozeo: Testa att göra ett par polls i testforumet, så kan vi andra teströsta lite. Kolla hur många alternativ man kan ha. Ifall alla tolv inte får plats så får vi väl ha två polls.

Ringo skrev:
Jag undrar också över samma saker som Jimpa. Är det fritt fram att använda andra bilder från nätet och photoshoppa på Speed Triplen? Å ena sidan tycker jag att det kan vara orättvist, då någon vinner för att denne råkar hitta en bättre bild än övriga deltagare. Å andra sidan skulle resultaten kanske likna varandra för mycket, ifall alla var tvugna att använda samma bilder. Fast en duktig photoshoppare kan ju göra allt möjligt av en bild, så det spelar nog ingen roll. Ursäkta för svamlandet...

ozeo: Testa att göra ett par polls i testforumet, så kan vi andra teströsta lite. Kolla hur många alternativ man kan ha. Ifall alla tolv inte får plats så får vi väl ha två polls.

kan ha upp till 25 pers i en poll.
i den nya sidan (med pollen) lägger vi upp bilderna eller länkarna till bilderna på 1a sidan.

vad gäller regler finns dom inte..
man bör se att de var en tripel från början...annars kan man ta en r1 stoppa dit o säga att man shoppat den :D
klippa klistra får man göra...

blir en annan tävling senare (bild snett framifrån)...då kan man inte bara klippa o klistra då får man "brusha" lite oså :tummenupp

Last edited:
Jag tycker att man endast borde få använda bilden man startat med, annars blir det svårt att bedömma vems bild som var bäst, eftersom vissa kanske hittar bättre matriell att arbeta med.

rimag skrev:
Jag tycker att man endast borde få använda bilden man startat med, annars blir det svårt att bedömma vems bild som var bäst, eftersom vissa kanske hittar bättre matriell att arbeta med.

jo men nu har jag skrivt att de inte var nåra regler för längesen.
o många kanske har börjat o vissa kanske inte kan "brusha" det dom vill ha.

som sagt tidigare kan vi göra en till tävling senare där man inte får använda nå annat en orginalbilden.

rimag skrev:

Att veta var bra material finns är faktiskt nånting som kommer med erfarenhet ofta. När jag vänstrade med 3D modeller förut så lärde jag mig under några år varifrån jag hämtade min inspiation, materialtextures osv.

Allt du behöver är grundmaterial med samma upplösning som bilden du fipplar med. Vilken inte verkar vara så hög.

Själv så bedömmer jag en målad bild högre än en ihopklippt bild som kanske ser verkligare ut.

Tanken har slagit mig att göra en komedi-bild av tripeln, då blir den helt målad.

Jag vet att jag är värdelös jämfört med vissa här men ska nog få ihop en bild jag med tillslut :) Seså, nu ska jag på kryssning och supa skallen i bitar. Det värderar jag högt.

Ringo skrev:
Alla färdiga bidrag skall vara i 640 x 480 för att underlätta för oss 56k:are.. ok? :tungan

låter bra...gör vi dom i 640 x 480 kan vi lägga upp bilderna direkt i verklig storlek...

Jag måste tyvär hoppa ur tävlingen i förtid (tur för er), fick en hel del jobb jag inte räknat med i helgen :mad:

Ser fram emot nästa omgång, då ska jag sopa mattan med er allihop :skrattaåt

Santo skrev:
Jag måste tyvär hoppa ur tävlingen i förtid (tur för er), fick en hel del jobb jag inte räknat med i helgen :mad:

Ser fram emot nästa omgång, då ska jag sopa mattan med er allihop :skrattaåt

svikare :fatta! ... :)

det är väl för övrigt idag kl 20 som det ska vara klart?

JiMpA skrev:
svikare :fatta! ... :)

det är väl för övrigt idag kl 20 som det ska vara klart?

japp dom som inte skickat länk till mig då e inte med

jag kanske kan ersätta Santo då, Jag har pysslat lite med bilden, men får göra resten ikväll innan 20 isåfall.. inget otroligt, men iaf något :)

kajlyl skrev:
var är grund bilden och finns där nått tema?

ja de börja bli sent o börja nu..
grundbilden e med i början.
jag la in ett antal bilder från början, där fanns en speed tripel med..den utgår vi ifrån.
tema finns inte..man ska göra den snygg.

jag hade tänkt gjort pollen ikväl men som de e nu får vi nästan vänta till imorgon iaf.
jag har endast fått in 2 bidrag + mitt då.
kom igen nu..skicka in till mig.

har jag inte fått nå mer bilder innan kl 22:00 så sträcker jag tiden till imorgon på dagen.

så jag har PM'at nu..

Min gick också för en min sedan : ) Höll på med disken fram till's 35 min sedan då jag
kom på att jag skulle fixxa en bild: )

JiMpA skrev:
hur bifogar jag bilden i PM:et?? gaah
lägg upp bilden på nätet och pm'a länk till den

fan nu vill man ju se era bilder...

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...