Photoshop Sporthoj

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
ursäkta om jag lägger in bild jag själv har gjort men jag hjälper gärna till att fixa med bilder detta är min första hoj jag leker med.. annars har jag bara gjort bilar ..
 

Bifogat

  • R1 förre.jpg
    R1 förre.jpg
    110.5 KB · Visningar: 104
  • R1 efter 3.jpg
    R1 efter 3.jpg
    122.2 KB · Visningar: 131
Last edited:

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
ursäkta om jag lägger in bild jag själv har gjort men jag hjälper gärna till att fixa med bilder detta är min första hoj jag leker med.. annars har jag bara gjort bilar ..

Det ser riktigt bra ut.. sånna som dig behövs verkligen :) jag kan skriva upp dig på listan om du är någolunda aktiv och kikar in någongång per dag kanske? :va
fin bild :)
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Jompa, har du kvar några av loggorna jag tankade hemma hos dig?
 

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
Det ser riktigt bra ut.. sånna som dig behövs verkligen :) jag kan skriva upp dig på listan om du är någolunda aktiv och kikar in någongång per dag kanske? :va
fin bild :)

tackar =)
Bilar är lite roligare där är mer man kan ändra på dom ..
men skriv upp mig jag är på endå får jag en anledning till att sitta vid datan
lite extra :p
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Jompa, har du kvar några av loggorna jag tankade hemma hos dig?

kan kolla..eller... :va dom ligger nog i den där datorn som jag hade förut vettu? på stallgatan.. som du säger är fullproppad med virus.. där i ligger dom om jag inte minns fel

tackar =)
Bilar är lite roligare där är mer man kan ändra på dom ..
men skriv upp mig jag är på endå får jag en anledning till att sitta vid datan
lite extra :p

neah.. jag tror nog det är på motorcyklar som man kan göra mer på om jag ska vara ärlig :) det är lite mer detaljerade bild om du förstår.. en bil är ju lixom bara: plåt,fälgar, och fönster i stort sätt :p / skriver upp dig
 
Last edited:

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
neah.. jag tror nog det är på motorcyklar som man kan göra mer på om jag ska vara ärlig :) det är lite mer detaljerade bild om du förstår.. en bil är ju lixom bara: plåt,fälgar, och fönster i stort sätt :p / skriver upp dig

jo det är jue sant det är mkt små saker på hojar men svårt att märka om man inte vet direkt vad som är gjort . som på R1 jag la upp där är 11 saker jag har ändrat har du sett det :p ? men bilar kan du ändra dom stort så du ser skillnaden direkt . fast det är roligt med piller jobb med =)
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
jo det är jue sant det är mkt små saker på hojar men svårt att märka om man inte vet direkt vad som är gjort . som på R1 jag la upp där är 11 saker jag har ändrat har du sett det :p ? men bilar kan du ändra dom stort så du ser skillnaden direkt . fast det är roligt med piller jobb med =)

aa precis.. japp jag såg den :) nice :yoparty pillerjobbet ja :p det är det alla som frågar oss om.. du kommer stöta på mycket sånt här :tummenupp :)
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
:felämne :felämne
Är det någon som är duktig på PhotoShop som skulle ha lust att hjälpa till med lite bilder mot ersättning.

mvh Mar
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
där var inte så mkt liv i denna tråden som jag hade räknat med =P

Det har varit lite dåligt flöde den senaste tiden, folk börjar väl ladda för våren och har redan kommit förbi skiss-stadiet för sina projekt. Men det kommer säkert igång igen.
 

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
Det har varit lite dåligt flöde den senaste tiden, folk börjar väl ladda för våren och har redan kommit förbi skiss-stadiet för sina projekt. Men det kommer säkert igång igen.

ja jag tänkte nåt sånt oxå .. men hoppades på att det inte var så =P .. gillar photoshop har lärt mig det ganska bra nu så nu vill jag bara ha saker att göra om ;)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
bild 1: som du ville ha den ;) :tummenupp :yoparty
bild 2: som du borde ha den ;) :tummenupp :yoparty

Tackar tack!

Bild 2 blev helt klart bäst!

Kan du prova lägga till Vita eller gråa fälgstripes?

Kan du även göra om kromet på mätarhuset och framlyktan till svart?

:tummenupp
 
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
ja jag tänkte nåt sånt oxå .. men hoppades på att det inte var så =P .. gillar photoshop har lärt mig det ganska bra nu så nu vill jag bara ha saker att göra om ;)

Ibland kan det vara helt dött i några dagar, men sen som en blixt från klar himel finns det allt flera objekt att behandla. vänta är allt man kan göra:):tummenupp
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Börjar med att tacka för de förslag och den hjälp jag har fått :Bugar

Det har varit lite dåligt flöde den senaste tiden, folk börjar väl ladda för våren och har redan kommit förbi skiss-stadiet för sina projekt.
Precis så är det, full fart i garaget för att bli klar till säsongen :tummenupp

Lek gärna vidare med olika varianter på den lilla blå bilden som Ripper har lekt med, djupt tacksam för alla förslag jag kan få. Gillade Rippers förslag på sidopanel/bottenkåpa sånär som på avlutet med halvmånen, den kunde ha fortatt rakt fram kanske. Skulle också gärna ha den lite mer clean på toppkåpa/tank än vad det blir med org stuk där, men har uppriktigt inga bra idéer på hur man får till det.

Bifogar nya bilder iaf om det är någon som vill leka vidare och komma med fler förslag...

Bild 1: Hoj att leka på i vettig storlek
Bild 2: Rippers förslag, och ungefär den blå färg som skall användas, tyvärr är bilden lite och i dålig kvalité
Bild 3: Snarlikt vance & hines som skall på
Bild 4: Den färg som gallelben/ram/sving nu är lackerade i, tyvärr lite "gul-aktig", men den är silver med en dragning åt "titan" hållet.

För övrigt så blir fälgarna antingen i samma blå, alt mörkgrå, och med polerad kant. Förutsatt att tiden räcker till eller om jag får tillgång till en svarv stor nog då föregående ägare har lackerat fälgkanten silver :huvet Styrändar i polerad mässing, ev också kraschpuckar i detsamma.

Som sagt, tacksam för alla förslag jag kan få på hur man får till dekaler/dekor till den, dock helblå i botten, och dekaler/dekor i vitt, silver, eller åt samma håll som gaffel etc. Ikväll ska vi lacka sving och lite småfästen till ramen och dylikt, sedan är det dock dags för kåpor/tank, så det börjar dra ihop sig...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    135 KB · Visningar: 66
  • 2.jpg
    2.jpg
    88.3 KB · Visningar: 71
  • 3.jpg
    3.jpg
    100 KB · Visningar: 66
  • 4.jpg
    4.jpg
    98.7 KB · Visningar: 72

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Börjar med att tacka för de förslag och den hjälp jag har fått :Bugar ...fler förslag...

Tanken med halvmånen var inspirerad av orginallacken på -84:an, men som sagt så var bilden inte mycket att jobba med... Men jag återkommer snart med ett nytt försök. Skall bara lägga ett lager grundfärg på en hjälm med airbrushen först... :)

Edit: jag gör bilden först så kan jag måla i lugn o ro...
 

Bifogat

  • suzuki_004.jpg
    suzuki_004.jpg
    92.4 KB · Visningar: 71
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top