Philip Island

Chris Ash skrev:
Sladdarna

Detta är en del av hypen som jag inte begriper mig på. Är det så kul att se Checa gå med kasande bakhjul in i en kurva? Riktiga sladdare som Gardner, Schwantz och McCoy var ju riktigt kul men detta är inte samma sak.
Ja, så kul är det. Att se Mr. Regaine åka moppestil är bedövande tråkigt.
Chris Ash skrev:
Ljudet

Det finns bara ett ljud och det kommer inte från en oljebrännande kantarellmotor.

Känslan

Vilken jävla känsla?
Att höra en potent 990cc fyrtaktare vråla förbi på 16000 varv, ger välbehagsrysningar. Hur det kan vara häftigt med Zündapp KS50-ljud i RR, kommer jag aldrig fatta.
Chris Ash skrev:
Ökad uppmärksamhet

De hade säkert fått ännu mer uppmärksamhet om de kört utklädda till rosa elefanter. Intresserar möjligen pamparna som styr.
Som vill ha avkastning på satsat kapital. Det får man med fyrtaktarna, eftersom publiken/tittarna ökar.
Chris Ash skrev:
Motorer anpassade till nutiden

Japp, det är verkligen framåtskridande att dubbla cylindervolymen.....
Inse att tvåtaktaren tillhör det förgångna. Inte minst miljömässigt.
Chris Ash skrev:
Bättre rejs

Japp, ju färre förare i täten och mindre omkörningar desto bättre!
Äsch, så jävla många fler hojar var det inte i täten på blåtaktstiden. Se på moppepojkarna då, om det är så jobbigt med riktig racing på riktiga hojar.
 
Som supportrace kör man Aussi 125, Supersport och Superbike.

Supersport köre 2 race idag och båda vanns av Jamie Stufer, Honda CBR. Bästa tiden satte han med i race 2 med 1.38:585.

Superbike vanns av Adam Fergusen, CBR 1000. Bästa tiden sattes av honnom med 1.35:809. ( Han hade kvalat näst sist i MotoGP med den tiden, före UI.)

Aussi 125 vanns av Mick Kelly, Honda RS. Han satte snabbaste tiden på 1.44:361.
( 107% i 125GP var 1.45:752, han hade kvalat 31:a där)

Som gämförande tider så körde man på kvalen i GP idag:
125. 1.38:834. Gino Borsoi
250. 1.32:986. Alex De Angelis
MotoGP. 1.30:222. Valentino Rossi

Superbike kör två race imorgon och Supersport + Aussi 125 var sitt. På söndag kör Aussi 125 sitt tredje race efter att MotoGP kört sin Warm-Up. Alla suportraceklassrna kör alltså vars tre race.
 
Ge fan iatt kalla Biaggi MR regaine!!! :mad: Jag är också tunnhårig, men vågar ialla fall rejsa kontra vissa hårfagra typer som bara kan läktarrejsa[TM]

/Sleven
 
sleven skrev:
Ge fan iatt kalla Biaggi MR regaine!!! :mad: Jag är också tunnhårig, men vågar ialla fall rejsa kontra vissa hårfagra typer som bara kan läktarrejsa[TM]

/Sleven
Varför tar du åt dig? Är du Biaggis polare? Eller kanske pojkvän?
 
Ride to the GP - A tribute to Barry Sheene kördes idag.






(Doohan kör aprilia moppe å kör ifrån alla gatåkarna ändå! :tungan )
 

Bifogat

  • doohan1[1].jpg
    doohan1[1].jpg
    99.4 KB · Visningar: 112
  • side_car1[1].jpg
    side_car1[1].jpg
    85.1 KB · Visningar: 80
  • wave_21[1].jpg
    wave_21[1].jpg
    78.5 KB · Visningar: 71
Chris Ash skrev:
Var då? Doohans oinskränkta välde varade 1994-1997, 1998 kom Biaggi och det blev skitkul igen, 2002 kom dieslarna.

Här!
Chris Ash skrev:
Det känns som ett faktum att det har blivit tråkigare sen fyrtaktarna kom. Åtminstone om man jämför med 1998-2001. Doohanperioden var inte alltför kul den heller.

Du säger först att det blivit tråkigare när 4-taktarna dök upp men sen klagar du på Doohanperioden där dom körde..... *TADAAAH* 500cc
 
CorbenDallas skrev:
Här!


Du säger först att det blivit tråkigare när 4-taktarna dök upp men sen klagar du på Doohanperioden där dom körde..... *TADAAAH* 500cc

Japp, men ingen blir gladare än jag om det helt plötsligt blir roliga race med dieslarna. Jag betvivlar det dock.
 
Chris Ash skrev:
Japp, men ingen blir gladare än jag om det helt plötsligt blir roliga race med dieslarna. Jag betvivlar det dock.

Det vill vi alla se, men så länge Rossi är lika överlägsen som Doohan var lär det inte bli så. Om inte andra sätter fart. Prata förare istället för teknik, det är inte tekniken som gör racingen, det är förarna!
 
valmers skrev:


Kanske inte det. Men att anklaga både mats och mej för att vara homosexuella är väl ändå till att gå över gränsen. Du känner varken han eller mej.

/Sleven
 
Axxexs skrev:
Ride to the GP - A tribute to Barry Sheene kördes idag.






(Doohan kör aprilia moppe å kör ifrån alla gatåkarna ändå! :tungan )
Att dra ut en lila trike på en legendarisk racebana som PI är som att svära i kyrkan, usch.
Varför sätta Doohan på en djävla moped?
En scoter med automat som låter Weeeeeeeeeeeeee..........
 
Chris Ash skrev:
Japp, men ingen blir gladare än jag om det helt plötsligt blir roliga race med dieslarna. Jag betvivlar det dock.
Så kvalitén på racen beror på motortyp? :rolleyes:
Förarna har inget med saken att göra?
 
sleven skrev:
Kanske inte det. Men att anklaga både mats och mej för att vara homosexuella är väl ändå till att gå över gränsen. Du känner varken han eller mej.

/Sleven
Jävlar, jag glömde att ironin är död. Vem är Mats?
 
Chris Ash skrev:
Förarna är i stort desamma som 2001.
Och alla andra faktorer är samma? Ingen av hojtillverkarna som har haft extra bra produktutveckling? Alla förare kör exakt lika som 2001?

Om alla tillverkare fortsatt med 2-takt hade rejsen varit bättre? Inbillar du dej det är du bra mycket dummare än jag trodde....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top