Peterpains nya turbobygge

hej steen
jag använder min roterande fil med riktiga filr som klarar lite värme och med lite t röd så är det min lilla kompressor som sätter gränsen för filandet sen kör jag dremel
kommer kort på jobbet idag

kort på insuget med styrningarna och där fick jag åka o fråga en vän i närheten som vet hur man ska göra när man portar toppar och så fick jag låna en ventilbåge oxå för att ta ur ventilerna

tog kort på avgas sidan oxå innan och efter
skål:yoparty002.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg
 
hej

nu är alla avgasare klara och jag har börjat med första insugaren
sen blir det ventilsätes jobb när ventilerna är klara,sen måsta jag erkänna att jag klanyade mig lite o gjorde jack i packningsytan så det blit att ge toppen ett finskär oxå jävla skit:gnissla
010.jpg005.jpg
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    220.6 KB · Visningar: 170
Fan vad du sliter i garaget:tummenupp Hur känns händer och armar efter att ha slipat hela dagen:smasha

Satans otur med jacket, det positiva är att du vet att toppen är rak sen
 
Fan vad du sliter i garaget:tummenupp Hur känns händer och armar efter att ha slipat hela dagen:smasha

Satans otur med jacket, det positiva är att du vet att toppen är rak sen

Kan ju knappast vara värre än efter några fullgasrepor med ett 400 hästars monster. .? :)
 
om man ska orka ska man äta sin gröt inte dricka något starkt och ge fan i fruntimmer jodåsåatt:tuttar
sova oxå är mycket viktigt
 
hej
vilken tid det tar tycker jag nu är det bara 4 insugskanaler kvar alltså 2 insug och oj vad spån det blir så det måste ju bli bra då tycker jag:tummenupp
tog nåra kort på verktyen oxå,filarna är sandvik tror jag och dom har varit med många år och slipar man rätt grejjer med lite kylning så ska dom hålla en stund

ha det006.jpg007.jpg008.jpg
 
Nice med ännu ett turbobygge!
Har smygföljt dinna byggen sedan första hojen :D

Någon gång skall jag också ha en turbohoj :)
 
tur för dig att du ska bygga en en egen hoj man kan inte bara smygläsa hela tiden:7peta
 
hej

sådärja nu är toppen klar med portningen och ni ska den få nya vinklar på ventlisätena för bästa effekt som han sa,sen ska jag be en kompis att försöka få bort jacket jag gjorde antingen på planskiva eller i värsta fall ett fin skär i fräsen så vi får se hur det blir.
sen när jag tvättat bort det värsta så la jag på topplockspackningen bara på skojj för att kolla hur det såg ut då upptäckte jag att även att jag inte fifflat med förbränningsrummen så sticker packningen in där så min fråga är
är det fel packning även att det står rätt på förpackningen eller ska det vara så

imorgon ska motorn på fina starka bultar i blocket så vi hörs imon
ha det


005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg
 
008.jpg010.jpgfan så ska ett hem se ut det tycker jag med
idag har jag moddat toppen lite mer efter att ha pratat med andersson om hur det ska se ut sen gjorde jag ett verktyg för att senare kunna ställa in kammarna,en kolvstopp eller vad man ska kalla det när man ska vrida motorn för att bestämma dödläge eller nollpunkt.polerat alla ventiler och tvättat allt så det är klart för montering när jag har köpt nya kammar till motorn

sen tog jag bort frontkåpan o kåpstativet för att komma åt bättre för att göra fästen för båda vattenkylarna och bestämma var cirkulationspumpen ska sitta,vet inte om jag ska fästen i stativet eller om jag ska andvända befintlig skruv som tidigare höll fast luftstyrningen till luftburken så det blir att fortsätta o klura på det imorgon,
das was das das:tummenupp

008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg007.jpg
 
halloj

lite har ju hänt idag iallafall eller ja dom sista dagarna,gjort fästen till kylarna som ska sitta i kåpan
sen gjort klart en av luftstyrningarna till kylen.
sen så har toppen lämnats bort för tillplattning och sätesjobb o ventilerna får sig en omgång oxå:tummenupp
väntar fortfarande på mina tial grejjer från usa.jag behöver dom inte just nu men det skulle vara roligt om dom kom så man hade dom hemma

ha det


005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg
 
Back
Top