Peterpains Kawasaki 500 mach 3 1970

HEJ

nu är ramen rensad från allt svingen tvättad och bussningar är urpressade,men den måste vara demonterad några gånger förrut för det finns ju inga originalbultar kvar någonstans så det blir att beställa nya för det blir ju fan så mkt bättre då.

på måndag blir ram,sving,batterilåda,sidostödmfotpinnar,inlämmnade till blästring och sen till pulverlack men då blir det mer bildet innan det.
igår kom det nya fälgbanor och en bunte nya ekrar så kanske imorgon blir det att demontera dom gamla och polera upp fälgcentrum för att kunna få det riktigt fint det blir om ekring och ny fälgbanor

ps ramen är inte tung det är bara gubben som är bajsnödig

hörs imorgon:tummenupp
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    248.2 KB · Visningar: 238
  • 003.jpg
    003.jpg
    233.6 KB · Visningar: 283
  • 004.jpg
    004.jpg
    246.2 KB · Visningar: 524
Tjusigt!
Klarar man av att ekra upp helt själv och få det rakt och bra? eller kommer du lämna iväg det?
 
Tjusigt!
Klarar man av att ekra upp helt själv och få det rakt och bra? eller kommer du lämna iväg det?

jag tänkte ju göra det själv till att börja med för att kan någon annan så ska ju jag kunna göra det oxå men vi får se för jag har ju inte ekrat något förut:va

men det måste ju gå eller hur
 
jag tänkte ju göra det själv till att börja med för att kan någon annan så ska ju jag kunna göra det oxå men vi får se för jag har ju inte ekrat något förut:va

men det måste ju gå eller hur



Det går säkert med en nypa tålamod! :tummenupp
 
jag tänkte ju göra det själv till att börja med för att kan någon annan så ska ju jag kunna göra det oxå men vi får se för jag har ju inte ekrat något förut:va

men det måste ju gå eller hur

Tveklöst ja! Om inte på första så på andra eller tredje försöket. GO!!!!!
 
Samma här fast jag började iförsig på MTB för en evighet sen. Bara pm:a om du kör fast så ska du få tipps å trix:) lycka till. Har även en polare som är grym på att renovera gamla 2-taktare å tävlar classic racing om det skulle va nåt motormäsiggt så kan du få hans nr han gillar å fixa å är barnlös så tid finns ju med....
 
Det löser du.
Det är inte så svårt, tom jag klarade av det! :D

vi får se men klarade du det måste jag gör det oxå:tummenupp

Samma här fast jag började iförsig på MTB för en evighet sen. Bara pm:a om du kör fast så ska du få tipps å trix:) lycka till. Har även en polare som är grym på att renovera gamla 2-taktare å tävlar classic racing om det skulle va nåt motormäsiggt så kan du få hans nr han gillar å fixa å är barnlös så tid finns ju med....

tackar för det och det kommer kanske bli att jag slår en signal senare
 
Last edited:
hej

nu är ekrarna kapade och navet ligger i tvätten över natten o gottar sig.ramen är på blästring så den ska vara färdigt imorgon.

har sorterat upp skruvar som ska blästras innan dom åker till förnicklineng och vilka som ska kromas och som inte gick att köpa på ebay,fick oxå beställt allt i gummi till hojjen ( jaja skratta ni bara )orkde inte rabbla upp allt.

tack för alla tips hittills helt ovärdelig hjälp,tack

ha det
 

Bifogat

  • 009.jpg
    009.jpg
    235.3 KB · Visningar: 192
  • 010.jpg
    010.jpg
    236.9 KB · Visningar: 202
  • 005.jpg
    005.jpg
    238 KB · Visningar: 192
  • 001.jpg
    001.jpg
    238.6 KB · Visningar: 190
  • 003.jpg
    003.jpg
    232.7 KB · Visningar: 213
  • 002.jpg
    002.jpg
    237.5 KB · Visningar: 211
Isblästring

Har du fått tillbaka grejorna från isblästringen än?
Nyfiken på resultat och ca pris :)
 
HarreJavlar

hej

nu är ekrarna kapade och navet ligger i tvätten över natten o gottar sig.ramen är på blästring så den ska vara färdigt imorgon.

har sorterat upp skruvar som ska blästras innan dom åker till förnicklineng och vilka som ska kromas och som inte gick att köpa på ebay,fick oxå beställt allt i gummi till hojjen ( jaja skratta ni bara )orkde inte rabbla upp allt.

tack för alla tips hittills helt ovärdelig hjälp,tack

ha det

HarreJavlar, håller du på här med !, vilken kanonkille, å en annan som inte ens hinner ta kort på grejerna..:D:D:D (förlåt)
Var köper du all tid, o var hittar du alla pangar att köpa tid för :va
Jag minns mycket väl när dessa supertripplar kom och jag gillar dem skarpt, grattis, en sån vill man ha.

Mvh LillaFarbrorn :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Har du fått tillbaka grejorna från isblästringen än?
Nyfiken på resultat och ca pris :)



hej
nej jag har inte fått nåra gejjer ännu men dom har lovat denna fredagen oxå så vi får se.jag återkommer med bilder o pris när jag har grejjerna hemma:tummenupp

HarreJavlar, håller du på här med !, vilken kanonkille, å en annan som inte ens hinner ta kort på grejerna..:D:D:D (förlåt)
Var köper du all tid, o var hittar du alla pangar att köpa tid för :va
Jag minns mycket väl när dessa supertripplar kom och jag gillar dem skarpt, grattis, en sån vill man ha.

Mvh LillaFarbrorn :tummenupp:tummenupp:tummenupp

hej

konstigt att en del hojjar kommer man ihåg när dom kom och en del andra sätter inga avtryck alls,min första katana den glömmer man ju aldrig fan va den gick tyckte man då.

jag har sett dynokörningar av kawa h2 an som hade hela 62 hästar på bakhjulet oj oj vad den gick,men den låter så himla gott och det är en era som aldrig kommer tillbaka igen

pengar ja vad gör man inte för pengar bara för att kunna hålla på med det som man tycker är roligast:tummenupp

mvh pain
 
Last edited:
halloj

nu är ramen blästrad o klar med batteribox hållare o lite andra delar som ska till pulverlack nästa vecka.kolla svetsarna oh my god

har fått nya stötdämpare som ska likna originalet oxå

hoppas att älgarna håller sig i trädgården o pangar på än mitt på vägen

hörs sen
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    239 KB · Visningar: 280
  • 001.jpg
    001.jpg
    236.3 KB · Visningar: 205
  • 004.jpg
    004.jpg
    244.7 KB · Visningar: 248
  • 003.jpg
    003.jpg
    237.2 KB · Visningar: 223
Hatten av för ett grymt bygge!

Blir det nå fräna pipor / filter / portning / lite jobb med squish o.sv eller ska du hålla han helt orginal?
 
Hatten av för ett grymt bygge!

Blir det nå fräna pipor / filter / portning / lite jobb med squish o.sv eller ska du hålla han helt orginal?

hej
den ska bli helt original nu när jag har bestämt mig för att gå till botten med hela renoveringenl
allstå inget trim utav något slag,bara original grejjer så långt det går men en del grejjer e rätt dyra som tex avgasrören som finns kopior på kostar en 1700 dollars i usa,och mina är rätt tråkiga så vi får se om det blir en uppsättning såna.

imorgon åker grejjerna till pulverlacken

h det så länge
 
hej

nu har ramen blivit inlämnad till pulverlack idag
och det har kommit mera delar från usa idag oxå
hörs imon

kickgummi
växelspaksgummi
gummi till styret
till mätarna
fjäder till sidostödet
klämmor till insugsgumin
muttrar m 10 1,25
kupolmuttrar stötdämparna
gummiin till sadeln mot ramen
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    243.4 KB · Visningar: 128
  • 002.jpg
    002.jpg
    238.5 KB · Visningar: 145
  • 003.jpg
    003.jpg
    240.3 KB · Visningar: 134
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top