Peterpains Kawasaki 500 mach 3 1970

5k

du menar kysingar eller kundra lappar:va
det är juj den ytan man är ute efter

Ber om ursäkt, prefixet K för kilo ska vara med stor bokstav. Förstår även din naturliga uteslutning att en sådan sak kostar 5000.-. Men som sagt, det är av någon konstig anledning rätt dyrt.
 
Ber om ursäkt, prefixet K för kilo ska vara med stor bokstav. Förstår även din naturliga uteslutning att en sådan sak kostar 5000.-. Men som sagt, det är av någon konstig anledning rätt dyrt.

jag fattar ju vad du menade jag bara kojj:tummenuppade lite med dig
 
lackering tank

hej

nu är tank och sido kåpa och oljetanken nerslipade o lagt sprutgrund ikväll för att kunna fortsätta imorgon med grundfärgen,glömde ju teelefonen så det blir kort imorgon istället på tank mm

tog ett kort på resten av hojjen i garaget så det blev något att titta på iallafall

ha det tills imon
 

Bifogat

  • 003.jpg
    003.jpg
    237.5 KB · Visningar: 307
halloj

nu är tank o oljetank o sidokåpor klara,fick tagit nåra fina kort på altanen i ljuset idag innan det blev mörkt
måste polera tanklocket lite det är i rostfritt :D

så håll tillgodo:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG0429.jpg
    CIMG0429.jpg
    238.9 KB · Visningar: 272
  • CIMG0430.jpg
    CIMG0430.jpg
    240.1 KB · Visningar: 249
  • CIMG0431.jpg
    CIMG0431.jpg
    238.7 KB · Visningar: 267
  • CIMG0432.jpg
    CIMG0432.jpg
    241.4 KB · Visningar: 234
  • CIMG0433.jpg
    CIMG0433.jpg
    241.9 KB · Visningar: 235
hej

tackar tackar
det är originalfärgen och dekalerna:tummenupp

fick lite priser på att kroma vissa delar som är kromade nu
mycket pengar men det kommer att bli blankt

Hej!

Vi tittade på dina bilder och värderade arbetet enligt listan:

1. Skärmar x2

2. Fälgar x2

3. Lamphus x2

4. Framgaffel

5. Fäste för styre

6. Fotbroms

7. Kedjespännare

8. Handtag för passagerare

Att kroma de detaljerna kostar ca. 10000sek + frakt T/R . I priset ingår moms.

Det tar ca. 2 månader att utföra arbetet.

jag ska kolla en gubbe till men då måste man slipa bort allt krome själv och även polera all metall.vi får se

ha det
 
Hur kommer resultatet se ut? Blir det vanlig blästeryta eller blir den finare? Kort sagt, hur mycket tar det bort?

Isblästring görs med små kulor fruset vatten med hjälp av kolsyra, därav namnet kolsyreblästring/isblästring.
Blästring blir egentligen lite fel, eftersom det är mer en rengöringsmetod för känsliga material. Fördelen är uppenbar, inget "medel" blir kvar efter torkning.
Metoden avverkar inget av grundmaterialet, däremot försvinner oxideringen på grundmaterialet, gammal färg och liknande. Är tex. aluminiumkåpan hårt oxiderat så har det blivit "gropar" i aluminiumet och dessa gropar blir kvar, lite mjukare kanter bara.

Film:

http://www.is-ab.net/metod

/KentW
 
hej

tackar tackar
det är originalfärgen och dekalerna:tummenupp

fick lite priser på att kroma vissa delar som är kromade nu
mycket pengar men det kommer att bli blankt

Hej!

Vi tittade på dina bilder och värderade arbetet enligt listan:

1. Skärmar x2

2. Fälgar x2

3. Lamphus x2

4. Framgaffel

5. Fäste för styre

6. Fotbroms

7. Kedjespännare

8. Handtag för passagerare

Att kroma de detaljerna kostar ca. 10000sek + frakt T/R . I priset ingår moms.

Det tar ca. 2 månader att utföra arbetet.

jag ska kolla en gubbe till men då måste man slipa bort allt krome själv och även polera all metall.vi får se

ha det

bing bling.
denna blir nice :tummenupp
 
Isblästring görs med små kulor fruset vatten med hjälp av kolsyra, därav namnet kolsyreblästring/isblästring.


/KentW

Nja, där har du fel. Du blästrar med kolsyreis. Hade du blästrat med vanlig is hade det blivit blött, men kolsyra är som bekant i gasform under normalt temp och tryck.
 
Isblästring görs med små kulor fruset vatten med hjälp av kolsyra, därav namnet kolsyreblästring/isblästring.
Blästring blir egentligen lite fel, eftersom det är mer en rengöringsmetod för känsliga material. Fördelen är uppenbar, inget "medel" blir kvar efter torkning.
Metoden avverkar inget av grundmaterialet, däremot försvinner oxideringen på grundmaterialet, gammal färg och liknande. Är tex. aluminiumkåpan hårt oxiderat så har det blivit "gropar" i aluminiumet och dessa gropar blir kvar, lite mjukare kanter bara.

Film:

http://www.is-ab.net/metod

/KentW

hej
kollade filmer det ser riktigt fint ut efteråt:tummenupp
 
hej

tackar tackar
det är originalfärgen och dekalerna:tummenupp

fick lite priser på att kroma vissa delar som är kromade nu
mycket pengar men det kommer att bli blankt

Hej!

Vi tittade på dina bilder och värderade arbetet enligt listan:

1. Skärmar x2

2. Fälgar x2

3. Lamphus x2

4. Framgaffel

5. Fäste för styre

6. Fotbroms

7. Kedjespännare

8. Handtag för passagerare

Att kroma de detaljerna kostar ca. 10000sek + frakt T/R . I priset ingår moms.

Det tar ca. 2 månader att utföra arbetet.

jag ska kolla en gubbe till men då måste man slipa bort allt krome själv och även polera all metall.vi får se

ha det

Kroma är dyrt.
Tror nya gaffelben ligger på runt en tusing (ifall det är billigare än att kroma).
Ofta ligger den stora delen av kromning i poleringen (vad jag förstått det som iaf). Och gå inte på och slipa bort kromet. Kommer garanterat bli kasst. Lämna iväg det till någon kromfirma, de kan ta bort krom också. Ta sedan emot grejerna och börja gno och polera. Lämna iväg igen.
 
Har du kollat med Göteborgs förnickling ang kromning?

jag ska kolla med dom imorgon då jag ska lämna in en bunte med skruvar och lite annat
tack för tipset:D

Kroma är dyrt.
Tror nya gaffelben ligger på runt en tusing (ifall det är billigare än att kroma).
Ofta ligger den stora delen av kromning i poleringen (vad jag förstått det som iaf). Och gå inte på och slipa bort kromet. Kommer garanterat bli kasst. Lämna iväg det till någon kromfirma, de kan ta bort krom också. Ta sedan emot grejerna och börja gno och polera. Lämna iväg igen.

ja jag har hört det oxå att det inte blir bra om man ska göra det själv även om man är noggrann,men det blir nog så att jag lämnar bort allt och bara betalar så att det blir fint och inte ser kalle anka ut när man lägger ner massa tid och pengar

mvh pain
 
Last edited:
jag ska kolla med dom imorgon då jag ska lämna in en bunte med skruvar och lite annat
tack för tipset:D



ja jag har hört det oxå att det inte blir bra om man ska göra det själv även om man är noggrann,men det blir nog så att jag lämnar bort allt och bara betalar så att det blir fint och inte ser kalle anka ut när man lägger ner massa tid och pengar

mvh pain

Slipa tror jag är helt omöjligt att göra själv, lite svårt att få bort exakt bara allt krom och inte lämna något kvar och samtidigt inte skada under materialet. Men att nöta med polertrissan är nog enklaste sättet att sänka priset på polering. Du kanske inte gör allt jobb, men om du gör 70% så blir det lite lägre pris iaf.
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top