Peterpains busaturbo

vad tror du peter om att det kan vara magneten som e kass ,kan det göra sån skillnad

Funkar inte alls när den är spräckt och ligger kvar i 2 delar , Nått tjall på magnetfältet blir de nog

Kanske den skulle funka om du tog bort den lilla biten, men det är nog ingen bra lösning
 
lite mer kort
 

Bifogat

  • 004.jpg
    004.jpg
    244 KB · Visningar: 191
  • 005.jpg
    005.jpg
    245.2 KB · Visningar: 216
  • 007.jpg
    007.jpg
    234.7 KB · Visningar: 145
  • 008.jpg
    008.jpg
    242.5 KB · Visningar: 134
:banana Wohoo.

Föresten, gummirester är nästan omöjligt att få bort från innerskärmen :tungan
 
Nu är däcket inkört, bara ut o yllllllla på stadens gator :rock

tror peter blir minst 20år yngre när han sätter sig på hojen o startar upp den med ett vrål :rock
 
fack

lika långt att gå idag,måste hitta en lösning på detta problemet:näsblod006.jpg
 
hej

det är nog för lite spel mellan svänghjulet o picuppen nu har jag haft så lite som 0,10 ,så imon blir det att leta upp en ny magnet o öka spelet,

ha det005.jpg
 
halloj

är det någon som möjligtvis har nån magnet till tändningen,dom flesta passar utom just hayabusans
kolla snälla
mvh peterpain
 
hej

ha försökt med allt o starta med den nya magneten,bytt picupp till en annan,lödit om den gamla,bytt kontaktstycken,demonterar plenum o all skit som satt i vägen för att byta tändstift,mätt kablarna från tändningen upp till boxen,ändrat avstånd på piccuppen i varierande avstånd.

tänkte åka till andersson imorgon o bänka o partajja lite men det känns lite värdelöst att åka utan en fungerande hojj dit,så det fick bli ändrade planer i helgen,

jag har ringt en kompis som har johans mc här i göteborg dom kommer att ha 30 års jubileum i helgen och jag frågade om dom ville ha min hoj där för dom säljer ju suzuki,så dom som vill kom o kolla på göteborgs vassaste hayabusa hos johans mc i helgen o tjöta lite

ha det så kanske vi ses i helgen
 
hej

ha försökt med allt o starta med den nya magneten,bytt picupp till en annan,lödit om den gamla,bytt kontaktstycken,demonterar plenum o all skit som satt i vägen för att byta tändstift,mätt kablarna från tändningen upp till boxen,ändrat avstånd på piccuppen i varierande avstånd.

tänkte åka till andersson imorgon o bänka o partajja lite men det känns lite värdelöst att åka utan en fungerande hojj dit,så det fick bli ändrade planer i helgen,

jag har ringt en kompis som har johans mc här i göteborg dom kommer att ha 30 års jubileum i helgen och jag frågade om dom ville ha min hoj där för dom säljer ju suzuki,så dom som vill kom o kolla på göteborgs vassaste hayabusa hos johans mc i helgen o tjöta lite

ha det så kanske vi ses i helgen


Saknar du din son :rolleyes:
Hehe
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top