Peterpains busaturbo

autronic

hej

i väntan på delar tänkte jag börja med sprutet:confused:
jag sket i det o gick in igen

hörs imon
 

Bifogat

  • 010.jpg
    010.jpg
    246.9 KB · Visningar: 226
  • 011.jpg
    011.jpg
    260.3 KB · Visningar: 221
  • 012.jpg
    012.jpg
    235.5 KB · Visningar: 255
hej

i väntan på delar tänkte jag börja med sprutet:confused:
jag sket i det o gick in igen

hörs imon



HAHA vi kanske skulle ta en helg med Öl å EL

Vi skulle faktiskt kunna ta lös min elhärva och mäta å ta lite bilder samt diskutera vad som går att få bättre

Men som sagt det lär ta lite tid:yoparty
 
HAHA vi kanske skulle ta en helg med Öl å EL

Vi skulle faktiskt kunna ta lös min elhärva och mäta å ta lite bilder samt diskutera vad som går att få bättre

Men som sagt det lär ta lite tid:yoparty

el eller öl eller båda låter ju fint:tummenupp

ikväll var det nya tag med busans originahärva som ska bantas och kablarna från styret ska kortas för att kunna gömmas bättre för att bli snyggare när man åker utan kåpor.

måååååååånga onödiga kablar (tror jag hehe ) men det ger sig ju senare
det blev oxå en del kontaktstycken som jag ska ha till autronic härvan.

imorgon blir det en tur till elfa o köpa krymslang o kabelhöljen av olika sorter,jag kollade i deras sortiment och det fanns krympslang med olika utgångar tex om man vill ha 3 kablar ut från kabelstammen:tummenupp

ha det bra
 

Bifogat

  • 009.jpg
    009.jpg
    240.2 KB · Visningar: 204
  • 012.jpg
    012.jpg
    224.1 KB · Visningar: 215
  • 013.jpg
    013.jpg
    242.4 KB · Visningar: 204
  • 014.jpg
    014.jpg
    231.1 KB · Visningar: 204
  • 010.jpg
    010.jpg
    220.4 KB · Visningar: 199
busa gaffeln

halloj

idag kom den nya gaffeln från usa,det var kul att se att den var som på bilderna på ebay,nu blir det en 2008 gaffel förberedd för radilabromsar.
det var inga bromsok med men jag hade ett par liggande från gsxr 1100 bygget,
idag har jag köpts styrlager och imon blir det att svarva en distans och sen montera gaffeln,då kan man få ner den på hjulet fram och depåstödet bak.

ha en go fredagkväll känner mig redan lite på kanelen :fyllisar
 

Bifogat

  • 007.jpg
    007.jpg
    225.6 KB · Visningar: 183
  • 006.jpg
    006.jpg
    227.2 KB · Visningar: 173
  • 005.jpg
    005.jpg
    225.9 KB · Visningar: 180
Last edited:
Tänkte bara säga att bygget ser lika bra ut i verkligheten som på bild,
och att motarddäck och minus 1 är inte att rekomendera.
 
halloj

idag kom den nya gaffeln från usa,det var kul att se att den var som på bilderna på ebay,nu blir det en 2008 gaffel förberedd för radilabromsar.
det var inga bromsok med men jag hade ett par liggande från gsxr 1100 bygget,
idag har jag köpts styrlager och imon blir det att svarva en distans och sen montera gaffeln,då kan man få ner den på hjulet fram och depåstödet bak.

ha en go fredagkväll känner mig redan lite på kanelen :fyllisar

Ser fint ut men många kablar o hålla reda på...:confused:
Jag köpte oxå min gaffel från staterna ser ut o vara en lika dan..
 
yoshimura kammar

halloj

jag har hittat ett par såna här kammar på mitt älskade internet,typ ebay
youshimura kammar med dom här måtten,
Type ST-RR
MAX LIFT(mm) IN 10.60 / EX 9.20

1mm DURATION IN 257.00 / EX 256.00

TAPPET CLEARANCE IN 0.20 / EX 0.2

jag tänkte ju ha 2insugskammar men alla vet hur mycket dom är värda tydlingen:va
 
ST-RR på en turbohoj? Du hittar samma effekt med 0.02 bar högre laddtryck. Kostnad, 1/10 varv på wasten. 0.420" lyft (10.6/25.4) på insuget säger att du bör köra med minst 32 mm insugsventiler för att extralyftet ska göra någon nytta. Lägg pengarna på något roligare.
 
ST-RR på en turbohoj? Du hittar samma effekt med 0.02 bar högre laddtryck. Kostnad, 1/10 varv på wasten. 0.420" lyft (10.6/25.4) på insuget säger att du bör köra med minst 32 mm insugsventiler för att extralyftet ska göra någon nytta. Lägg pengarna på något roligare.


Jo nu sitter det ju 33or som standard på busan

Faktum är att den svarar riktigt bra på kam om bara turbon är stor nog

Standard avgaskam är inte mycket att hänga i granen (har kastat ut min gran)

Avgas ligger på 218 grader medans insugarn ligger på 246
 
Only for your information (du vet kanske redan) :
Ca 350USD for insugare med stallbart drev:
http://www.hayabusazone.com/camsprockets.html

hej
jag hade redan köpt ställbara drev så det var ju synd och tack för tipset:tummenupp
mvh peter

Jo nu sitter det ju 33or som standard på busan

Faktum är att den svarar riktigt bra på kam om bara turbon är stor nog

Standard avgaskam är inte mycket att hänga i granen (har kastat ut min gran)

Avgas ligger på 218 grader medans insugarn ligger på 246

jag får hålla koll på dom då på ebay asså shiiit
jag har stort turbo ju,jag bryr man sig inte om det gör kaos
 
Last edited:
styrlager

hej

nu ska ni få höra vad idioten gjorde igår,glad som fan var jag när jag åkte hem med dom nya styrlagrena,väl hemma svarvade jag fina grejjer till att dra i lagrena med.

i med lager banorna och jävlar vad fint det gick sen pressade jag ut stolpen på gaffelkronan o sen fettade in dom nya lagrena,men va fan nån hade satt den undre lagerbanan åt fel håll alltså med konan innåt och nej jag drack inga öl heller:va

då när jag skulle slå ut banan så gick inte det utan det blev att svetsa fast en bit plattjärn o sen slå ut skiten grrrrrrrr:huvet
så idag inhanlades det ett nytt lager som monterades åt rätt håll.

det var skönt att gå ifrån garaget idag med den nya gaffeln monterad så nu ska jag svarva distanser till styret där styrändarna ska skruvas o sen borra hål för elreglagen och kolla om gaswirarna passar

ha en bra kväll
 

Bifogat

  • 021.jpg
    021.jpg
    211.1 KB · Visningar: 199
  • 022.jpg
    022.jpg
    225.8 KB · Visningar: 216
  • 023.jpg
    023.jpg
    229.7 KB · Visningar: 227
  • 006.jpg
    006.jpg
    228.8 KB · Visningar: 205
Last edited:
Ajj! Är det suzuki originallager eller har du hittat någon lämplig lagernasare?

jag har kopierat från andersson direkt

NEJ NEJ , Du springer ner till swedol och köper Koniska styrlager

( hmm har ja glömt berätta de hehe)

Finns färdiga som passar som smäcken VIKTIGT ett shims på ca 1.5mm under lagret (i mellan tätbrickan och lagerbanan)

Styrstolpen pressar du neråt genom kronan då lossnar både lager och tätring utan skador

Stolpen pressar du sedan tillbaka

Jag brukar använda en grov skruv ( bult) som passar i stolpen som mellanlägg Typ M14 eller nått för att inte skada gängan


så gick det till,han e klurig dendära farbrorn
 
! st pumparmatur klar då ( pyssligt
 

Bifogat

  • P1000367.jpg
    P1000367.jpg
    224.3 KB · Visningar: 212
  • P1000368.jpg
    P1000368.jpg
    217.1 KB · Visningar: 209
Back
Top