Peterpains busaturbo

Ser ju bra ut de där

Har bara en fråga

Var är mellanväggen till wastgaten?

den måste ända fram till ventilen

Makalöst snyggt! Finns dock en viss risk att den blir mer bling än en Pimp my ride kärra om du fortsätter såhär :D

galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

jag väntar på ditt tempo nu:tummenupp

hej
var nere igaraget innan jag stack iväg i morse,det finns ingen möjlighet o knö in ett delningsrör till wg.

så jag bygger ett nytt rör till det måste fan va det enklaste tror jag,är det något annat att tänka på denna gången:tummenupp

Last edited:

hej
passa på nu o få ett grenrör byggt jag e i byggartagen så säg till bara:D

grenröret

hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..

hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..

Skiljeväggen har ju ingen omgivande luft som kyler, så den kan expandera mer än övriga röret, och därmed trycka på wg-ventilen så den inte tätar.
Jag skulle ha tagit 0.5mm till 1mm i spel.

Fint som mus !

Annars är det ju inte delat, twin entry

hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det

hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det

Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?

Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?

Det funkar hemskt o-bra med bågfilsblad till att såga rostfritt med. Om man nu inte har blad särskilt avsett för detta.

Har haft sönder både bågfilsblad, sågblad till kallbandsåg, svarvstål (iof mest beroende på mig) osv osv. :gnissla

Rostfritt är finemang att svetsa i, men jag personligen gillar inte att bearbeta i det..

Det ser kanoners ut annars peterpain! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...