Peterpains busaturbo

Ser ju bra ut de där

Har bara en fråga

Var är mellanväggen till wastgaten?

den måste ända fram till ventilen
 
Makalöst snyggt! Finns dock en viss risk att den blir mer bling än en Pimp my ride kärra om du fortsätter såhär :D
 
galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...
 
galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

jag väntar på ditt tempo nu:tummenupp

hej
var nere igaraget innan jag stack iväg i morse,det finns ingen möjlighet o knö in ett delningsrör till wg.

så jag bygger ett nytt rör till det måste fan va det enklaste tror jag,är det något annat att tänka på denna gången:tummenupp
 
Last edited:
galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

hej
passa på nu o få ett grenrör byggt jag e i byggartagen så säg till bara:D
 
grenröret

hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..
 
hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..

Skiljeväggen har ju ingen omgivande luft som kyler, så den kan expandera mer än övriga röret, och därmed trycka på wg-ventilen så den inte tätar.
Jag skulle ha tagit 0.5mm till 1mm i spel.
 
Fint som mus !
 
Annars är det ju inte delat, twin entry

hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det
 
hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det

Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?
 
Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?

Det funkar hemskt o-bra med bågfilsblad till att såga rostfritt med. Om man nu inte har blad särskilt avsett för detta.

Har haft sönder både bågfilsblad, sågblad till kallbandsåg, svarvstål (iof mest beroende på mig) osv osv. :gnissla

Rostfritt är finemang att svetsa i, men jag personligen gillar inte att bearbeta i det..


Det ser kanoners ut annars peterpain! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top