Peterpains busaturbo

Riktigt snyggt! Får man fråga vad du räknar med för budget på ett sånt här bygge? Eller tar du det som det kommer? :P

Mer bilder tack...

hej
jag har inte någon budget:vajag menar jag tar det som det kommer men jag har ju en plan men den har inget pris utan jag får se vad som dyker upp med tiden.det spenderades ju ett antal kronor på den gamla vattenkylda 1100 som nu står hos en polare över vintern.tänkte att den ska säljas då istället man får väl några spänn mer då

jag lovar att det blir många onödiga kort på allt:tummenupp så kolla vidare i min tråd:Bugar
 
Ska du sätta wastens utlopp i downpipen eller kör du den rakt ut?

Om du ska leda tillbaka det i downpipen så gör det långt ifrån turbon.
Varit med om många bilar som får problem när wastens utlopp leds tillbaka förtidig och förstör flödet totalt.
 
Ska du sätta wastens utlopp i downpipen eller kör du den rakt ut?

Om du ska leda tillbaka det i downpipen så gör det långt ifrån turbon.
Varit med om många bilar som får problem när wastens utlopp leds tillbaka förtidig och förstör flödet totalt.

hej
jag vet inte ännu,en del utav mig säger åk med kort pipa på både avgas och wgn men jag vet ju att det e jobbigt att lyssna på ljudet när det ev blir långåka,men jag vet vad du menar så jag tror att den får gå in i pipan lite längre bak än vad det ser ut på bilden.

tack för tipset:tummenupp
 
hej
jag vet inte ännu,en del utav mig säger åk med kort pipa på både avgas och wgn men jag vet ju att det e jobbigt att lyssna på ljudet när det ev blir långåka,men jag vet vad du menar så jag tror att den får gå in i pipan lite längre bak än vad det ser ut på bilden.

tack för tipset:tummenupp

Ja många har ju oftast bara en böj och det är ju häftigt :tummenupp
Sålänge man inte ska längre än 5 mil :rolleyes:

Lycka till med bygget, alltid kul att titta in
 
Läsgodis

fan vad du är duktig, jag är djupt impad över vad du kan åstadkomma med små resurser
var ju och hälsade på i vintras och så den gigantiska CNC-maskin fyllda verkstaden med CAD och CAM och en djävligt duktig kille.
kört hårt, iofs en onödig uppmaning
:rock
 
Ja många har ju oftast bara en böj och det är ju häftigt :tummenupp
Sålänge man inte ska längre än 5 mil :rolleyes:

Lycka till med bygget, alltid kul att titta in

Funkar bra att bara ha en böj rakt ut, man (jag) använder ändå alltid hröselskydd mot vindbruset
 
jag stod brevid andersson när han bänkade min blade 35ggr. Och jag tyckte inte att det blev nåt extra oväsen när den började wastereglera genom den raka pipan.
Men det blir ju varm o gott om foten när den smeks av en eldkvast:D
 
Pipan måste in i huvudröret
annars blir mapningen knas

När man kör med uppställd WG så sugs friskluft in genom denna pipa och blandar ut avgaserna ( Lambdan blir knas)
 
Pipan måste in i huvudröret
annars blir mapningen knas

När man kör med uppställd WG så sugs friskluft in genom denna pipa och blandar ut avgaserna ( Lambdan blir knas)

hej
det blir ett helt avgassystem med nån ljuddämpare bak,det blir nog enklast och sherrifen inte hör en på långt håll.kanske en hemmagjord som på 1100 an,den lät lagom utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet när man var ute o körde och det blev mycket tystare när turbon laddade:tummenupp
nån som vet vad dom däringa fräna klämmorna till tex ic rören heter
:D
 
Last edited:
hej
det blir ett helt avgassystem med nån ljuddämpare bak,det blir nog enklast och sherrifen inte hör en på långt håll.kanske en hemmagjord som på 1100 an,den lät lagom utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet när man var ute o körde och det blev mycket tystare när turbon laddade:tummenupp
nån som vet vad dom däringa fräna klämmorna till tex ic rören heter
:D

Wiggins:)
 
grenrör

hejsan

ett rör till e klart sakta med säkert framåt:tummenupp
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    238.2 KB · Visningar: 399
  • 003.jpg
    003.jpg
    230.2 KB · Visningar: 392
  • 004.jpg
    004.jpg
    238.9 KB · Visningar: 374
  • 005.jpg
    005.jpg
    237.9 KB · Visningar: 378
  • 006.jpg
    006.jpg
    238.9 KB · Visningar: 363
hejsan

ett rör till e klart sakta med säkert framåt:tummenupp

Oj ....här gäller det att hålla i kalsongerna för man hinner inte vända ryggen till inann något nytt sitter på plats.Gott att se att det händer något så du inte är ute på krogen varje helg...hahahaFallang Mas
 
Det är ju så sjukt snyggt, man blir bara så avundsjuk av all din energi.

Men, som du har sagt, man måste ju bygga ett par stycken innan man vet hur det ska vara och vilken nivå det ska ligga på för att bräcka polarna..... ;)
 
Fasen vad snyggt :yoparty Men vad mycket plats du har! Skönt att slippa ramrör framför motorn? Som du håller på så ser det ju ut som du skulle kunna spotta ur dig ett passande rör till min hoj också så jag kan få på den där Schwitzer S200:an snart... :D Lutar annars åt ännu ett år med K24 :brinnerup Tid tid tid... säljer du tid?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top