Perspektiv på Rossi

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag har aldrig tyckt om Marquez (såklart bara baserat på förutfattade meningar, men ändå) och här kan man konstatera att det inte betyder att man inte tycker likadant om en del.
När Rossi var i samma ålder hade han nog sagt samma sak som Marquez säger nu om någon av dåtidens gamlingar
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Menar du att det är ett scoop att Rossi tar få poäng? Det är väl mer ett obestridligt faktum och därmed inte så mycket att argumentera om.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tack för frågan, Murmeldjuret. :) Jag har gillat Zarco ett tag. En underdog. Många var säkra på att han tillhörde den sophög där färdiganvända förare kastas, när han och KTM bröt relationen under pågående säsong 2019. Han biter ihop och gör ett jävla bra jobb. Har en framtoning som jag tycker är intressant: ser lätt skärrad ut ibland när kameran är framme, som om han helst vill bli lämnad ifred och bara få komma ut på banan och köra som bara fan. Han tar risker när han kör. Är ganska spektakulär. Hans sätt att köra det extra långa straff-varvet förra året, med knät mot marken genom hela den långa och dammiga kurvan utanför banan var totalt fenomenalt. Gillar även Binder som också har en tramsfri framtoning (jag ogillar infantilt trams och därmed Rossi) och kör utav bara helvete. Tyvärr ganska osynlig hittills i år. Bastianini är en annan lågmäld förare (Moto2-mästare 2020) med ett Mona Lisa-leende som jag gillar (både honom och leendet), men som jag hade hoppats mer på. Startade sist senast, har jag för mig.
Jag håller med helt och hållet. Tycker Zarco fått mycket oförtjänt skit som tex att han är en farlig förare bla. Jag hoppas verkligen att han får stå överst på pallen snart.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top